ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 116453
  • ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
  • 113 بازدید
  • ارسال توسط :
واکنش ایران به اقدام آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی چگونه خواهد بود؟

واکنش ایران به اقدام آمریکا در ترور شهید قاسم سلیمانی چگونه خواهد بود؟

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری شبکه المیادین در مقاله‌ای به بررسی تحولات مربوط به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در پی حمله تروریستی آمریکا در بغداد اشاره کرده و می نویسد که ایران در رویکرد مدیریت […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری شبکه المیادین در مقاله‌ای به بررسی تحولات مربوط به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در پی حمله تروریستی آمریکا در بغداد اشاره کرده و می نویسد که ایران در رویکرد مدیریت درگیری‌ها به صورت موسساتی و با حکمت و درایت رفتار می‌کند و تنها به دنبال انتقام جویی نیست، بلکه این انتقام گیری را همزمان با حفظ اقتدار کشور و بر اساس کرامت نمادها و الگوهای خود انجام می‌دهد.

این مقاله ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان ایشان را اعلام جنگ آمریکا ضد ایران و محور مقاومت در منطقه توصیف کرده‌ و نوشت که اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه وی درخصوص تمایل برای کاهش تنش نیز نمی تواند از سطح این التهاب بکاهد، چراکه آنها یک بمب ساعتی را در کنار بشکه باروت روشن کرده‌اند که می‌تواند دستان ترامپ و دولت آمریکا را بسوزاند و باعث اخراج آنها از منطقه شود.

در همین رابطه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در بررسی عوامل این ماجراجویی‌های آمریکا نوشت که روسای جمهور آمریکا عادت به تجاوز و جنگ برای رها شدن از بحران‌های داخلی برای ریاست‌جمهوری خود دارند، همانگونه که بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 1998 و همزمان با آغاز جلسات استماع برای عزل خود در کنگره آمریکا اقدام به موشک‌باران عراق کرد، ترامپ این اتهام را متوجه باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا کرده بود که تنش‌هایی ‌تبلیغاتی را ضد سوریه دنبال می‌کرد.

4 سناریوی احتمالی ایران برای انتقام سخت از آمریکایی‌ها

شاید بتوان گفت این بازی‌های عادی در آمریکا و دولت‌های غربی با شخصیت ترامپ نیز همخوانی داشته باشد، اما در این شرایط اقدام به این تنش و اعلام جنگ ضد ایران را می‌توان جام زهری توصیف کرد که ترامپ تلاش دارد به صورت تدریجی از خوردن آن امتناع کند. او این کار را بعد از سقوط هواپیمای آمریکایی در خلیج فارس و حوادث متوالی در آبهای گرم منطقه خلیج فارس دنبال می‌کرد.

آمریکا همواره از جنگ مستقیم ضد ایران و محور مقاومت می‌ترسد، چرا که می‌داند روز بعد از آغاز تجاوز اتفاقاتی را برای آمریکا در پی دارد که عواقب آن نامشخص است و دیگر روند پایان جنگ در دست آنها نیست. این اتفاق را می‌توان نزدیک‌ترین راه به سقوط ترامپ در آمریکا و تغییر شرایط منطقه و رویکردهای آن توصیف کرد.

شاید بتوان گفت ترامپ با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان آنها وارد یک ماجراجویی بزرگ شده است. او با این اقدام تلاش داشت از شکست در کاخ سفید دوری کند، اما الان امیدوار است که واکنش ایران به این حمله باعث سرنگونی او در کاخ سفید نشود، چرا که در حال حاضر هیچ پشتیبان منطقی و واقعی برای خود نمی‌بیند. این موضوع را روزنامه‌های آمریکایی واشنگتن‌پست و وال استریت ژورنال و دیگر رسانه‌ها نیز مورد توجه قرار دادند.

ترامپ همواره طی سالهای گذشته سعی کرده بستر مناسبی برای انتخاب مجدد خود در ریاست جمهوری آمریکا فراهم کند. این تلاش‌ها از طریق پذیرش مطلق رویا پردازی های رژیم صهیونیستی در منطقه یا اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها ضد ایران و محور مقاومت دنبال شده است. آمریکا به این ترتیب تلاش کرده تایید لابی‌های صهیونیستی در این کشور را به دست آورد، چرا که می‌داند این مولفه تاثیر قابل توجهی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

المیادین می‌افزاید:‌ با وجود شکست تحریم‌های شدید در فشار به ایران و محور مقاومت در جهت تغییر رفتارهای این محور، نگرانی موجودیتی اسرائیل افزایش پیدا کرده است، آن هم در شرایطی که عدم افزایش قدرت محور مقاومت به کاهش نقش رژیم صهیونیستی در منطقه و عقب‌نشینی‌های این رژیم منجر شده است. کشورهای غربی رژیم صهیونیستی را برای دفاع از منافع استراتژیک خود در منطقه کاشتند، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر آنها باید تا حد ماجراجویی برای آغاز جنگ به حفاظت از اسرائیل بپردازند.

متغیرهای مهم به وجود آمده در معادلات استراتژیک میان اسرائیل و محور مقاومت باعث شده ترامپ مواضع خود را از سیاست‌های یک طرفه به سمت ماجراجویی مستقیم پیش ببرد. از سوی دیگر خشمی که در پی محاصره سفارت آمریکا در بغداد دامن ترامپ را گرفت نیز در این اقدام تاثیرگذار بود، چرا که در افکار عمومی آمریکا خاطرات ناشی از شکست هیبت و شوکت این کشور در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران و فرار آمریکا از ایران را زنده کرد. ترامپ همچنان تلاش دارد اعلام جنگ خود را با ارسال نیروهای نظامی بیشتر به منطقه مهار کند.

این مقاله در ادامه می‌نویسد که ایران قطعاً به ماجراجویی و اعلام جنگ آمریکا واکنش نشان خواهد داد، نشانه‌های این واکنش را می‌توان در اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی و برخی فرماندهان سپاه پاسداران و بیانیه شورای عالی امنیت ملی این کشور متوجه شد که واکنش ایران را دردناک و سخت توصیف کرده که شامل تمام منطقه خواهد بود.

المیادین در ادامه به بررسی سناریوهای احتمالی برای واکنش ایران پرداخته و می‌نویسد که به احتمال فراوان ایران به شکل مشخص واکنش خود را ضد یک یا چند هدف مشخص آمریکایی انجام دهد. این اهداف می‌تواند در سطح منطقه تحت نفوذ ایران از افغانستان گرفته تا آبهای خلیج فارس و پایگاه‌های آمریکا در آن و حتی دورتر از این مناطق را شامل شود. البته ایران تلاش خواهد کرد این اقدام را با همراهی متحدان خود در محور مقاومت انجام دهد تا تقابل بیشتری در برابر تنش‌آفرینی آمریکا ضد ایران و محور مقاومت ایجاد کند، علاوه بر اینکه تهران هماهنگی‌های خود با شرکای استراتژیکش نظیر مسکو و پکن را نیز دنبال خواهد کرد.

واکنش انتقام جویانه ایران در راستای حفظ اقتدار کشور و کرامت نمادها و الگوهای این کشور خواهد بود تا بتواند اهداف استراتژیکی در راستای تقویت بازدارندگی ایران و محور مقاومت در تقابل ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کند. هدف ایران در پی انتقام جویی از سوی محور مقاومت می‌تواند محاسبات ترامپ در اعلام جنگ ضد ایران را به هم بریزد، چرا که وی امیدوار بود بتواند منافع آمریکا و موجودیت این کشور در عراق و منطقه را تثبیت کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن