ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 116670
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۳:۰۵
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
ویژگی‌هایی پایگاه عین‌الاسد که از سوی سپاه پاسداران ویران شد

ویژگی‌هایی پایگاه عین‌الاسد که از سوی سپاه پاسداران ویران شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه (۱۸ دی ماه ۹۸) در پاسخ به اقدام ناجوانمردانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی، با شلیک ده‌ها موشک بالستیک، پایگاه عین‌الاسد که بزرگترین و مجهزترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق محسوب […]

ویژگی‌هایی پایگاه عین‌الاسد که از سوی سپاه پاسداران ویران شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه (۱۸ دی ماه ۹۸) در پاسخ به اقدام ناجوانمردانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی، با شلیک ده‌ها موشک بالستیک، پایگاه عین‌الاسد که بزرگترین و مجهزترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق محسوب می‌شود را هدف قرار داد. همچنین نیرو‌های مقاومت عراقی نیز به‌صورت همزمان درحال شلیک راکت و موشک به این پایگاه که مقر اصلی نیرو‌های آمریکایی در بغداد محسوب می‌شود، هستند.

پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق و استان الانبار و نزدیک مرز سوریه واقع است و بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی در عراق محسوب می‌شود. این پایگاه یک فرودگاه نیرو‌های نظامی است که یک باند فرود آسفالت به طول ۴ هزار متر دارد و ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا نیز حدود ۱۸۸ متر است.

آمریکا با چه هدفی ۴ هزار نیروی نظامی را به پایگاه عین‌الاسد آورد؟

پایگاه عین‌الاسد (قادسیه سابق) دومین پایگاه هوایی عراق بعد از پایگاه هوایی «بلد» به شمار می‌آید که در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ نظامی آمریکایی وارد آن شدند. مقامات آمریکایی در آن زمان هدف از استقرار نیرو‌ها در این پایگاه را آموزش نیرو‌های عراقی برای مبارزه با داعش اعلام کردند، اما با گذشت زمان مشخص شد که آمریکایی‌ها از این پایگاه برای حمایت از نیرو‌های تکفیری و داعشی استفاده می‌کردند. نیرو‌های مستقر در پایگاه عین‌الاسد در زمان مبارزه جبهه مقاومت با داعشی‌ها هرکجا که وضعیت را برای نیرو‌های تکفیری دشوار می‌دیدند، به کمک آن‌ها آمده و دقیقاً برخلاف فلسفه راه‌اندازی این پایگاه عمل کردند.

این‌طور که خود آمریکایی‌ها اعلام کردند، درحال حاضر تقریباً چیزی حدود ۴ هزار نظامی آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند.

ویژگی‌هایی پایگاه عین‌الاسد که از سوی سپاه پاسداران ویران شد

پایگاه عین‌الاسد پایگاهی است که دونالد ترامپ در سال گذشته همزمان با عید شکرگزاری در آن حضور پیدا کرد. رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل درباره این پایگاه گفته بود که ایالت متحده آمریکا یک پایگاه بسیار ویژه و گران‌قیمت در عراق ساخته است که بیلیون‌ها دلار هزینه برای این کشور داشته است و به‌دلیل اینکه هزینه‌های هنگفتی را در این پایگاه کرده‌ایم، لذا هرگز این پایگاه را ترک نخواهیم کرد مگر اینکه عراقی‌ها هزینه آن را به ما بدهند.

ساخت سینما، رستوران و بیمارستان در پایگاه عین‌الاسد برای بالا بردن روحیه نظامیان

ساخت این پایگاه هوایی که بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق محسوب می‌شود حدود ۷ سال به طول انجامیده و مساحت آن ۵۰ کیلومتر مربع و محیط اطراف آن حدود ۳۰ کیلومتر است. در پایگاه عین‌الاسد علاوه بر نگهداری تجهیزات پیشرفته آمریکایی، امکاناتی نظیر واحد مسکونی، مدرسه، مجتمع‌های تجاری، رستوران، سینما، کافی‌شاپ و حتی مسجد نیز وجود داشت، لذا آمریکایی‌ها این پایگاه را به یک شهرک تبدیل کرده بودند تا نیرو‌های آن‌ها از لحاظ امکانات جانبی نیز تأمین باشند.

البته آمریکایی‌ها بعد از اشغال این پایگاه، سعی کردند تا با تجهیز آن، به نیرو‌های خود انگیزه و انرژی بدهند به‌طوری که همه امکانات در این پایگاه محصول خود آمریکا بود و نیرو‌ها حتی برای آب خوردن نیز از آب‌های لوله‌کشی عراق استفاده نمی‌کردند. راه‌اندازی بیمارستان پیشرفته در پایگاه عین‌الاسد در سال ۲۰۰۷ نیز یکی دیگر از اقدامات آمریکایی‌ها در تجهیز این پایگاه بود و در حوزه نظامی نیز بالگرد‌ها و جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی بیشتر از پایگاه‌های دیگر در عین‌الاسد نگهداری می‌شد و براساس اطلاعات موجود، حدود ۲۰ بالگرد و ۳۰ جنگنده پیشرفته در پایگاه مذکور قرار دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایتخت آمریکا در عراق را هدف موشک‌های خود قرار داد

این‌طور که مشخص است، آمریکایی‌ها در این سال‌ها تلاش بسیاری کردند تا این پایگاه را علاوه بر تأمین تجهیزات نظامی، به شهری تبدیل کنند که تمام امکانات در آن وجود دارد. خود مقامات آمریکایی بار‌ها از این پایگاه بازدید کردند و به نوعی عین‌الاسد مهمترین پایگاه آن‌ها در منطقه محسوب می‌شود، به‌طوری که از این پایگاه به‌عنوان پایتخت آمریکا در عراق نیز یاد می‌شود.

با همه این تفاسیر به این نتیجه می‌رسیم که نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انتقام خون به ناحق ریخته شده سردار قاسم سلیمانی بهترین پایگاه آمریکا در منطقه را هدف موشک‌های خود قرار داد. از طرفی در این سال‌ها فشار‌های بسیاری روی دولت آمریکا برای ترک پایگاه عین‌الاسد وجود داشت و حالا که سپاه پاسداران این پایگاه را هدف موشک‌های بالستیک خود قرار داده است، شاید دونالد ترامپ به این نتیجه برسد که بهتر بود تا نیرو‌های خود را در سال‌های اخیر از این پایگاه خارج می‌کرد.

براساس این گزارش، بامداد سیزدهم دی ماه سال ۹۸ بود که بالگرد‌های آمریکایی به‌صورت ناجوانمردانه و کاملاً غیرقانونی با نقض حاکمیت کشور عراق، دو خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان را هدف موشک‌های خود قرار داد و این عزیزان را به شهادت رساند. بعد از این اقدام وحشیانه آمریکایی‌ها، غم و اندوه شدیدی نه تنها مردم ایران بلکه مردم سایر کشور‌ها را فرا گرفت و هموطنان در همان دقایق ابتدایی بعد از این اقدام تروریستی از مسئولان درخواست کردند تا انتقام سختی را از آمریکایی‌ها بگیرند. حالا بعد از گذشت ۵ روز از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش، انتقام این جنایت از عاملان آمریکایی آن گرفته شد و با اینکه نبود حاج قاسم بسیار ناراحت‌کننده است، اما اقدام اخیر سپاه پاسداران توانست تا حدودی از غم و اندوه مردم بکاهد.

منبع: آنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن