ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 116815
  • ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
مکتب شهید سلیمانی در مجلس یازدهم نهادینه شود

مکتب شهید سلیمانی در مجلس یازدهم نهادینه شود

ابراهیم کمالی، سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس یک هفته از شهادت مظلومانه حاج قاسم، عزیز ملت ما می گذرد، اما این داغ همچنان برای همه ملت ایران تازه است و هنوز عطش انتقام در سراسر وجود امت اسلامی می جوشد. حیف است که حاج قاسم را از ما گرفته باشند و ما به کمتر […]

ابراهیم کمالی، سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس

یک هفته از شهادت مظلومانه حاج قاسم، عزیز ملت ما می گذرد، اما این داغ همچنان برای همه ملت ایران تازه است و هنوز عطش انتقام در سراسر وجود امت اسلامی می جوشد.

حیف است که حاج قاسم را از ما گرفته باشند و ما به کمتر از سیلی سخت به آمریکا و برچیدن پایگاه های تروریستی شان از منطقه غرب آسیا رضایت دهیم، حیف است پیکر اربا اربای حاج قاسم روی دوش ملت ما تشییع شود اما به کمتر از نابودی رژیم اشغالگر قدس فکرکنیم. شهادت حاج قاسم هماهنگونه که معادلات بین المللی را به نفع جبهه مقاومت برهم زده است، باید معادلات سیاسی و اجتماعی داخل کشور را نیز به نفع ارزشهای انقلاب اسلامی تغییر دهد.

یکی از کمترین دستاوردهای خون پاک حاج قاسم، باید روی کار آمدن مجلسی در تراز گام دوم انقلاب و خود حاج قاسم سلیمانی باشد. مجلسی که از وجود حاج قاسم ها عاری و تهی باشد، قطعا در راس امور هم نیست و مجلسی که در راس امور کشور نباشد، قطعا در برابر تحولات و تکانه های عظیم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی منفعل و تنها نظاره گر است و اینچنین می شود که از ضعف مجلسی که در راس امور نیست و نمی تواند به تدبیر مناسب امور بپردازد، بستر اجتماعی برای وقوع تکرار حوادث تلخ آبان ماه مجددا تکرار می شود.

در هفته های گذشته، بسیاری از شخصیت ها و چهره ها از جمله آیت الله دژکام، امام جمعه شیراز در خطبه های نمازجمعه سومین حرم اهل بیت(ع) همچون بسیاری دیگر از چهره ها و شخصیت های استانی و ملی، بارها از رویکردهای ضعیف مجلس انتقاد کرده و از ضعف عملکرد نمایندگان شیراز در اغلب ادوار مجلس سخن گفته و معیشت و اقتصاد ملی را در گروی انتخاب نمایندگانی آگاه و بصیر دانسته است.

حال که چنین است، انتظار منطقی از شورای نگهبان به عنوان نهاد نظارتی که موظف است، اجازه ندهد افراد فاقد صلاحیت، بر صندلی های بهارستان تکیه بزنند این است که نگذارد چنین افرادی اساسا خود را در معرض رای ملت قرار دهند.

اینکه در روزهای منتهی به انتخابات، برخی نامزدها عملکردِ نداشته شان را به رخ افکار عمومی بکشند و با بزک کردن سوابق سوء شان، تلاش کنند مردم را فریب دهند، یک داستان تکراری در برخی حوزه های انتخابی است. اینک بهترین زمان و فرصت است برای آنکه شورای نگهبان، به مطالبه عمومی مردم برای داشتن مجلسی در تراز قاسم سلیمانی ها پاسخ دهد و حال که فشارهای سیاسی و تخریب کننده اپوزسیون خارجی و داخلی بر روی شورای نگهبان، در کمترین حالت خود قرار دارد، چشمان یک ملت منتظر است تا نتیجه احراز صلاحیت های شورای نگهبان را ببیند.

مجلس یازدهم می تواند درخشانترین مجلس و موثرترین نهاد قانونگزاری طی 4 دهه اخیر کشور باشد به شرط آنکه شورای نگهبان از آزمون بزرگی که پیش روی خود دارد سربلندتر از همیشه خارج شود و البته، سرنوشت نهایی مجلس به دست همان ملتی است که همواره در طی این سالها، در انتخاب نمایندگانشان آزاد و صاحب اختیار بوده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن