ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117045
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۵:۱۳
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
از برگزاری رویداد "قیام قاسم" تا پایان ساخت فیلم "عروسک"

از برگزاری رویداد "قیام قاسم" تا پایان ساخت فیلم "عروسک"

 بعد از شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی مردم ایران و هنرمندان به جوش و خروشی آمدند که این حالات در اشکال مختلف از جمله راهپیمایی، حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر این شهید در مشهد، اهواز، تهران و کرمان به منصه ظهور رسید. هنرمندان نیز تحت تاثیر دلاوریها و حماسه سازیهای شهید سپهبد سلیمانی […]

 بعد از شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی مردم ایران و هنرمندان به جوش و خروشی آمدند که این حالات در اشکال مختلف از جمله راهپیمایی، حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر این شهید در مشهد، اهواز، تهران و کرمان به منصه ظهور رسید.

هنرمندان نیز تحت تاثیر دلاوریها و حماسه سازیهای شهید سپهبد سلیمانی در حفظ امنیت کشور در برابر ظلم داعش و صیانت از هویت مردم مسلمان ایران و پاسداری از مرزهای ایران و به راه انداختن جریان صلح طلبی در کشورهای منطقه، آثار هنری مختلفی را خلق کردند.

در این راستا رویدادی تحت عنوان “قیام قاسم” با هدف پاسداشت شهید سلیمانی در حوزه هنری استان تدارک دیده شد که در این رویداد ۵۰ نفر از شاعران، هشت نفر از داستان نویسان، ۴۰ نفر از هنرمندان عرصه تجسمی، هشت نفر از عکاسان، ۱۰ نفر از هنرمندان نمایش و پنج گروه سرود حضور یافته و آثار خود را در بین سایر هنرمندان به مدت سه شب ارایه دادند.

همچنین نمایشگاه گروهی عکاسان حوزه هنری خراسان رضوی از حضور حماسی خراسانی‌ها در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی روز پنجشنبه هفته گذشته در نگارخانه اشراق حوزه هنری استان در مشهد برپا شد.

انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تربت حیدریه نیز به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، نمایش آیینی – مذهبی “بر عرش نیزه‌ها” را از ۱۸ دی ماه در تالار اندیشه این شهر به روی صحنه برده است.

هفته گذشته به همت انجمن شعر مشکات نیز، شب شعری با عنوان “سردار آسمانی” در سوگ شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در محل انجمن شعر شهرستان سبزوار برگزار شد. همچنین “مجتبی مومن” هنرمند سبزواری طی سه روز با ۵۵ هزار اثر انگشت چهره سردار شهید قاسم سلیمانی را طراحی کرد.

همزمان با ایام شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی ساخت فیلم کوتاه “عروسک” توسط انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با موضوع زندگی دختر شهید مدافع حرم در شهر عشق آباد بخش میان جلگه در هفته گذشته به پایان رسید.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن