ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117058
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۵:۵۳
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
کردستان در هفته‌ایی که گذشت

کردستان در هفته‌ایی که گذشت

در هفته‌ایی که گذشت رویدادهای زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، انتظامی، سیاسی  و اقتصادی در استان کردستان روی داد که به تعدادی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم. رویدادهای روز شنبه  مدارس علوم دینی اهل سنت و تشیع در استان کردستان به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی روز شنبه تعطیل اعلام شدند. به همین مناسبت […]

در هفته‌ایی که گذشت رویدادهای زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، انتظامی، سیاسی  و اقتصادی در استان کردستان روی داد که به تعدادی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

رویدادهای روز شنبه 

مدارس علوم دینی اهل سنت و تشیع در استان کردستان به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی روز شنبه تعطیل اعلام شدند.

به همین مناسبت نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی محبوب بود که جهان اسلام به خاطر تربیت چنین نیروهای مجاهد، شجاع، دلاور و برجستگانی به خود می‌بالد.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سردار سرافراز، خواب راحت را از چشمان سردمداران استکبار ربوده و با مجاهدت‌های خود تمام مکر و حیله دشمنان اسلام را نقش بر آب می‌کرد.

وی با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد نستوه و شهید گرانقدر و همراهانش، افزود: عظمت و تاثیرگذاری این شخصیت بزرگ تا آنجاست که شقی ترین انسان‌ها دستور مرگ او را صادر کرد.

 نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین در همایش پرچمداران دین و اندیشه با حضور روحانیون و اندیشمندان کردستان گفت: علما و روحانیون باید در انجام وظایف خود در بحث هدایت جامعه، از غیر خدا هراسی نداشته و در این راه نگران قضاوت‌های دیگران نباشند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: روحانیون نقشی مهم در هدایت جامعه و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر برعهده دارند و نسبت به این موضوع باید ثبات قدم داشته باشند.

طرح مشاوره حقوقی هر مسجد یک حقوقدان با هدف ارتقای فرهنگ حقوقی مردم از روز شنبه در کردستان آغاز شد.

عبدالله دهقانی معاون فرهنگی دادگستری کردستان روز شنبه در جلسه شورای راهبری طرح مشاوره حقوقی طرح هر مسجد یک حقوقدان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم و وظایف شهروندی، صلح و سازش، ارتقای فرهنگ قانون گرایی، زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده و کاهش طلاق و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی از است.

رویدادهای روز یکشنبه 

مردم سنندجی با حضور پرشور خود در مراسم گرامیداشت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و دلاور ایران اسلامی روز یکشنبه در مسجد جامع به سوگ از دست دادن مالک اشتر سپاه اسلام نشسته و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

چندین هزار نفر از اقشار مختلف مردم سنندج روز یکشنبه راهی مسجد جامع این شهر شدند تا در آیین گرامیداشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی حضور یابند و ارادت خود را به این شهید راه خدا نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم گفت: شهادت سردار سلیمانی همه دنیا را تکان داد و جریان مقاومت در این برهه از زمان چنان تثبیت شد که در آینده با قدرتی ۱۰۰ برابری کارش را برای مقابله با ظلم و تجاوز ادامه می‌دهد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: اگر کسی قبلا نسبت به جبهه مقاومت تردید داشت اکنون دیگر این شک پایان یافته و به طور قطع ملت‌های آزاده به این جریان خواهند پیوست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با محوریت ویژه برنامه‌های شهادت سردار سلیمانی با تاکید بر تلاش برای آشنایی آحاد جامعه بخصوص نسل امروز با خدمات، فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در قالب برنامه‌های متعدد ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار در جامعه تبیین می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در سنندج اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی قرار است تا چهلم شهادت سردار قاسم سلیمانی در قالب برنامه‌های مختلف تبیین معارف دین و نگاه اسلام ناب و تبیین ابعاد شخصیت شهید سلیمانی برای جامعه در سطح استان و کشور انجام شود.

فرماندار ویژه سقز روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مسجد جامع این شهرستان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیات، محور اتحاد و شهادت این بزرگمرد نیز نقطه عطفی در انسجام ملی برای پیبشرد اهداف کشورمان در منطقه است.

کامیل کریمیان اظهار داشت: ایشان محور و هماهنگ کننده مقاومت و عامل وحدت در منطقه و خاورمیانه بود.

مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهر سقز و زیویه و شهرستان بانه روز یکشنبه در نوبت صبح به علت برودت هوا و ادامه بارش برف و باران تعطیل شد.

استواری رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد با اشاره به بارش ۷۰ سانتی متری برف در گردنه ژالانه محور سروآباد – اورامان گفت: تردد در این گردنه فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

غیرضروری در این گردنه جلوگیری کنند.

رویدادهای روز دوشنبه

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت گفت: در سایه عمل به قرآن است که شخصیت‌های بزرگی همچون سردار سلیمانی تربیت یافته و یک تنه در مقابل تمام هیمنه استکبار می ایستند.

حجت الاسلام حسین شهسواری اظهار داشت: سردار سلیمانی در مقابله با دشمنان مصداق اشداء علی الکفار و در مواجهه با مظلومان و فرزندان شهدا، رحماء بینهم بود.

مشاور ارشد و رییس سابق گروه مستشاری سپاه قدس نیز روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در سنندج گفت: خون مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باعث شد تا هیمنه دنیای استکبار فرو ریخته و به استیصال کامل برسد و زمینه نابودی کاملش را رقم زند.

سردار محمد کرمی راد اظهار داشت: امروز همه اعم از دوست و دشمن به رشادت ها و شهامت سردار شجاع سپاه اسلام حاج قاسم به عنوان سرداری خستگی ناپذیر اذعان دارند.

اسدالله حاتم زاده رییس اتاق اصناف بیجار از تعطیلی بازار و اصناف منتهی به بازار اصلی در روز دوشنبه خبر داد و گفت: با توجه به درخواست مکرر بازارایان و اصناف، روز دوشنبه همزمان با اقامه نماز بر پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی، بازار و اصناف راسته بازار ستنی مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

برای اولین بار در ۲۵ سال اخیر بود که بازاریان و اصناف بیجار به احترام شهدای گرانقدر ایران اسلامی، محل کسب و کار خود را تعطیل  کردند تا در مراسم مذهبی، دسته های عزاداری و سینه زنی شرکت کنند.

هفتیمن دوره مسابقات استانی قرآن کریم، ویژه روحانیون و طلاب اهل سنت استان روز دوشنبه برگزار شد؛ در این دوره از مسابقات ۲۰۵ نفر از روحانیون و طلاب شرکت کرده‌اند که ۴۲ نفر روحانی برادر ۳۹ نفر طلبه برادر و ۱۲۴ نفر نیز از خواهران طلبه و روحانی بودند که تعداد شرکت کنندگان ۲۹.۷ درصد نسبت به دوره ششم رشد داشتند.

استاندار کردستان نیز روز دوشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ربزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: از همه دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود برخی امور مرزنشینان برای کسب درآمد و معیشت را قاچاق تلقی نکرده و زندگی مردم این مناطق دستخوش بازی نشود.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: این موضوع باید به دستگاه‌های متولی و فرمانداران مرزی منعکس شود که توجه جدی به مساله داشته و اجازه ندهند برای زندگی مردم مشکل ایجاد شود.

وی به موضوع قاچاق دام نیز اشاره کرد و افزود: ما نیز مخالف قاچاق دام بوده و در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز صادرات دام هستیم تا تولید کنندگان ما در این شرایط با مشکل و ضرر و زیان مالی مواجه نشوند.

تحریم، ترس و سوداگری مثلث تنش در بازار است

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: اکنون در حوزه اقتصادی با تنش‌های مختلفی روبرو هستیم که تحریم، ترس و سوداگری مثلث و سه جانبه‌ای است که با آن مواجه‌ایم و همیشه موجب وارد شدن شوک به بازار می‌شود.

حسین فیروزی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی زیر مجموعه شورای اطلاع رسانی کردستان اظهار داشت: دشمنان با ایجاد چالش‌هایی از جمله تحریم و پمپاژ ناامیدی در جامعه و عوامل داخلی آنها با ایجاد ترس در مردم و اقدامات برخی سوداگران منفعت و فرصت طلب همواره به بازار و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند که این مساله به عنوان یکی از نگران کننده‌ترین مسائل کشور مطرح است.روز دوشنبه تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و استان حلبچه در اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در حاشیه دیدار مشترک اعضای این اتاق‌ها به امضای روسای هر ۲ اتاق‌ رسید.

سید کمال حسینی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج در ارتباط با سفر رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی به سنندج گفت: با توجه به اینکه به تازگی اتاق بازرگانی استان حلبچه اقلیم کردستان عراق تشکیل شده لذا از اعضای این اتاق دعوت کردیم تا ظرفیت‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان را به آنها معرفی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق هم گفت: یکی از نیازهای بازرگانان و تجار وجود بانک اقتصادی مشترک بین ایران و عراق است که پیشنهاد می شود این کار مهم به همت مسوولان ارشد هر ۲ طرف انجام شود.

پیشوا احمدمحمود در نشست مشترک با رییس اعضای اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به اینکه چندسالی است که حلبچه استان شده است، اظهار داشت : حدود ۶ ماه است که اتاق بازرگانی هم در حلبچه شروع بکار کرده است.  

وی با بیان اینکه حلبچه رخدادهای تلخ زیادی هم چون بمباران شیمیایی سال ۱۹۸۸ را پشت سر گذاشته است، اضافه کرد : در زمان آوارگی مردم ما، ملت کشور ایران به آنها پناه دادند و همیشه خود را مدیون حمایت این ملت می‌دانیم.  

رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: هر سرمایه‌گذاری تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف است که به دنبال افزایش آن به ۲۰ سال در حلبچه هستیم.  

رویدادهای روز سه شنبه 

همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و نام مجاهد نستوه شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی (سردار دل‌ها)، با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس کردستان روز سه شنبه در ورک شاپ خوشنویسی در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

رییس حوزه هنری کردستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در این ورک شاپ که با مشارکت و همکاری حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان برگزار شده هنرمندان خوشنویس با قلم‌شان، عشق و محبت خود را به شهید راه ایثار و مقاومت سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نمایش گذاشتند.

استاندار کردستان به فرمانداران شهرستان‌های تابعه دستور داد با هماهنگی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها، یک خیابان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود

 نماینده ولی فقیه در کردستان در پیامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر عملیات موشکی در پاسخ به جنایات آمریکا و به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش تقدیر کرد.

در بخشی از این پیام آمده بود: بی شک سیلی محکم خدا که به دست پاسداران انقلاب اسلامی بر چهره کریه استکبار جهانی زده شد دل مسلمانان و مستضعفین جهان را آرامش بخشید.

 استاندار کردستان نیز روز سه‌شنبه در ستاد مدیریت بحران کردستان بر ضرورت ایجاد آمادگی کامل برای مقابله با بحران و حوادث طبیعی و غیر مترقبه احتمالی تاکید کرد و از دستگاه‌های اجرایی استان خواست آمادگی خود برای مقابله با اینگونه حوادث بازنگری کنند.

 بهمن مرادنیا با بیان اینکه باید برای مقابله با هر گونه بحرانی آمادگی کامل داشته باشیم، افزود: امیدواریم در آینده بحران دیگری نداشته باشیم اما در هر صورت باید برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی ۱۰۰ درصدی و اطمینان خاطر داشته باشیم.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این ستاد  گفت: بهره‌برداران این استان در جریان سیل یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال خسارت دیده بودند که تاکنون از محل تسهیلات بلاعوض و کم بهره، ۳۷۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

خالد جعفری ا بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۴۱ بهره بردار زیر بخش های کشاورزی استان امسال بر اثر وقوع سیل حدود یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال خسارت دیدن،   افزود: دولت برای جبران خسارت ها در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ۲۱۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای استان تخصیص   داد.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان نیز در این ستاد افزود: در اثر وقوع سیل اوایل سال جاری، ۲ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی استان دچار خسارت شد که برای نوسازی و بهسازی آنها حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و بلاعوض به آن تخصیص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این ستاد با اشاره به بروز سیل در ابتدای امسال اظهار داشت: این ستاد به منظور رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان تشکیل شده است.

روز سه شنبه در پی یک رای گیری صادق جمالی با اخذ ۱۴ رای از مجموع ۱۶ آرای ریخته شده به صندوق انتخابات در مجمع هیات تکواندو کردستان به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

 در مجمع انتخابات هیات تکواندو کردستان که با حضور رییس فدراسیون تکواندو برگزار شد،  هشت نفر داوطلب تصدی ریاست هیات این رشته ورزشی بودند که یک نفر از داوطلبان غایب بود و ۲ نفر نیز پیش از انجام رای‌گیری انصراف خود را اعلام کردند.

محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو گفت: سرمایه‌گذاری در رویدادهای ورزشی برای مدیران بنگاه‌های اقتصادی، نوعی عمل به مسوولیت اجتماعی و از سویی کمک به سود آفرینی برای واحدهای تولیدی است.

استاندار کردستان روز سه‌شنبه همچنین در دیدار رییس و معاون اتاق بازرگانی استان حلبچه اقلیم کردستان عراق  گفت: مرز «مه‌له خورد» در سروآباد به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق به ویژه اقلیم کردستان در آینده بسیار نزدیک بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

بهمن مرادنیا اظهار داشت: ایران با رسمی شدن مرز مه‌له خورد موافق بود و لازم است دولت اقلیم نیز موافقت دولت مرکزی عراق را برای این مهم جلب کنند.

وی بر لزوم تلاش برای حذف لفظ کولبری از کردستان تاکید و اضافه کرد: کولبران فرزندان این استان هستند و شنیدن این لفظ موجب عذاب است بنابراین برای حذف این لفظ خودمان باید کاری انجام دهیم کسی این کار را برای ما نمی‌کند.

اتاق بازرگانی حلبچه نیز پیشنهادی مبنی بر حفر تونلی به طول ۲ کیلومتر به منظور اتصال طرفین در مرز مله خورد با هزینه سرمایه گذار اهل حلبچه مطرح کرد که به توصیه استاندار کردستان، مقرر شد طی درخواستی از طرف اتاق هر ۲ استان مطرح و پیگیری شود.

رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق شامگاه سه‌شنبه در نشستی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های زیر مجموعه این بخش با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی در بخش های کشاورزی و گردشگری داریم، گفت: بستر انجام کار مشترک بین شرکت‌های تولیدی سنندج و حلبچه فراهم است.

پیشوا احمد محمود اظهار داشت: بر اساس آزمون گرفته شده خاک حلبچه و شاره زور جزو بهترین خاک‌های برای کار کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و گردشگری از اولویت‌های توسعه حلبچه است البته کسب و کار کشاورزی در این منطقه جدید است و جای کار بسیاری دارد،   افزود: وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق نگاه ویژه برای حمایت از پروژه‌های بخش کشاورزی حلبچه دارند.  

احمدمحمود با اشاره به تهیه برنامه بلندمدت حلبچه تا سال ۲۰۳۰ و اینکه تاکنون ۱۸۲ پروژه را تدوین کرده و بیشترین اولویت را به بخش کشاورزی اختصاص دادیم، اضافه کرد: اگر شرکت‌ها و کمپانی‌هایی از کردستان ایران بخواهند با شرکت‌های فعال در حلبچه به طور مشترک کار کنند شرایط و بستر آن فراهم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره روز سه‌شنبه گفت: قاتل خاموش (گاز منواکسیدکربن) در این شهر جوان ۱۸ ساله را به کام مرگ کشاند.

محمد شاه‌ویسی اظهار داشت: این حادثه بامداد سه شنبه اتفاق افتاد جوانی با هویت معلوم بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

رویدادهای روز چهارشنبه 

روز چهارشنبه به دلیل بارش برف و سهولت در ترافیک جاده‌ای، تردد انواع کشنده و تریلر در سه محور سنندج – مریوان، سنندج به دیواندره و سقز به بانه و بالعکس ممنوع شد.

بارش برف و یخبندان سطح معابر موجب شد تا با هماهنگی و موافقت فرمانداری شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش سقز، امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول و دوم شهر و روستاهای سقز پنجشنبه ۱۹ دیماه ۹۸ لغو شود.

روز پنجشنبه هم رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه گفت: به دلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید، ۴۰ درصد راه‌های روستایی این شهرستان مسدود شده است.

رییس جمعیت هلال احمر بانه نیز گفت: نجات گران این جمعیت شامگاه چهارشنبه ۴۰ خودروی گرفتار در برف را رهاسازی کردند.

 استاندار کردستان نیز روز چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار گفت: مردم اطمینان داشته باشند که از لحاظ تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و کالا به اندازه کافی در انبارها ذخیره شده و موجود است.

استاندار کردستان بر جدیت دستگاه‌های متولی در بحث کنترل و تنظیم بازار تاکید کرد و یادآور شد: همه باید آمادگی لازم را برای هرگونه اتفاقی داشته و اجازه ندهند افراد سودجو برای مردم مشکل ایجاد کنند.  

مرادنیا خبرهای منتشر شده در برخی سایت‌ها مبنی بر بالا بودن قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به قیمت مصوب را تکذیب کرد و افزود: قیمت گوشت قرمز براساس نرخ مصوب بوده و نسبت به میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از انبارهای شرکت‌های توزیع کننده کالاهای اساسی در جمع خبرنگارانبر تشدید نظارت بر بازار در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: با افراد سودجو و متخلفان در بحث عرضه کالاهای اساسی بشدت برخورد کر ده و اجازه فرصت طلابی به آنها داده نمی‌شود.

محمد دره‌وزمی اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و احتکار کالا، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در کمتر از ۲۴ ساعت نسبت به بررسی موضوع و تشکیل پرونده برای فرد خاطی اقدام شود.

رویدادهای روز پنجشنبه 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان روز پنجشنبه در نشست خبری با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تبریک انتقام کوبنده سپاه از استکبار جهانی گفت: محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی بیشتری برای مشمولان غایب در نظر گرفته می‌شود لذا این دسته افراد بهتر است از فرصت‌های ایجاد شده جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود استفاده کنند.

سرهنگ علی مجیدی اظهار داشت: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند برابر مواد ۵۸ و ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت و محرومیت‌های اجتماعی، عدم برخورداری از هرگونه تسهیلات دولتی و اشتغال در سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی مواجه خواهند شد.

رویدادهای روز جمعه 

امام جمعه سنندج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت: اقدام نیروی هوافضای سپاه در حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکای جنایتکار در عراق، بسیار بجا، قدرتمندانه و تحسین‌برانگیز بود و باید به داشتن چنین قدرت نظامی در کشورمان افتخار کنیم.

ماموستا فایق رستمی ، ضمن تبریک حمله موشکی موفقیت‌آمیز به پایگاه‌های آمریکا، به رهبر معظم انقلاب، مردم و نیروهای نظامی و انتظامی اظهار داشت: این اقدام شجاعانه فرزندان ملت، ناشی از قدرت دفاعی و بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد.

وی ضمن قدردانی از مردم کشورمان از جمله کردستانی ها بخاطر حضور در راهپیمایی جمعه گذشته و محکومیت اقدام آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، افزود: به طور قطع راه این سردار شهید با قدرت ادامه خواهد داشت و مردم آزاده ایران و جهان بیش از پیش در برابر استکبار و توطئه‌هایش ایستادگی خواهند کرد.

تیم والیبال نوجوانان راه‌یاب ملل مریوان روز جمعه در اولین تجربه حضور خود در مسابقات لیگ برتر والیبال این رده سنی با اقتدار به جمع هشت تیم برتر مرحله نهایی راه یافت.

بعد از صعود تیم جوانان راه یاب ملل مریوان به جمع هشت تیم برتر والیبال کشور، این بار نوبت به تیم نوجوانان این باشگاه رسید که با مقتدرانه به جمع هشت تیم برتر نوجوانان والیبال کشور راه پیدا کند.

هفته دوازدهم رقابت های فوتبال بانوان لیگ برتر باشگاه های کشور روز جمعه با بازی تیم وچان کردستان و سپاهان اصفهان دنبال شد که تیم کردستانی با ۲ گل مهمان خود را شکست داد.

پس از دو هفته تعطیلات نیم فصل لیگ برتر بانوان، روز جمعه ورزشگاه ملک نیای سنندج میزبان هفته نخست دور برگشت این مسابقات بین وچان کردستان و سپاهان اصفهان تیم های دوم و سوم جدول رده بندی به عنوان یکی از حساس ترین بازی های این هفته بود.

در هفته سیزده رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال مردان کشور، تیم خانه بسکتبال کردستان، مهمان خود آینده سازان تهران را با نتیجه ۶۸ بر ۶۵ مغلوب کرد.

هفته پایانی دور رفت رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‌های کشور شامگاه جمعه با حضور تعداد زیادی از تماشاگران سنندجی در سالن آزادی سنندج پیگیری شد که خانه بسکتبال کردستان در کوارتر اول با نتیجه ۲۱ بر ۱۴ تیم آینده‌سازان تهران را شکست داد.

فرمانده انتظامی بیجار از کشف جسد مردی میانسال در ورودی این شهر از سمت همدان خبر داد و گفت: تحقیقات و آزمایشات پزشکی قانونی در مورد علت مرگ این مرد در دست انجام است.

سرهنگ محمدصادق پیروزی روز جمعه اظهار داشت: بر اساس گزارش و تماس مردمی شامگاه پنجشنبه با پلیس ۱۱۰ در خصوص کشف جسد مرد میانسالی در ورودی شهر بیجار، ماموران پلیس آگاهی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: جسد کشف شده مربوط به مردی حدود ۴۰ تا ۴۵  ساله است که پس از انجام مراحل قانونی برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد ضمن اینکه تحقیقات میدانی در خصوص هویت این فرد و محل زندگی او ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن