ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117141
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۶:۱۴
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
حضور مردم در بزرگداشت سردار سلیمانی یک نماد تمدنی است

حضور مردم در بزرگداشت سردار سلیمانی یک نماد تمدنی است

«غلامحسین دشتی»  در سیزدهمین نشست اندیشه‌ورزی «والعصر» که در راستای تبیین گام دوم با موضوع «مؤلفه‌های تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب» در یزد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار پرافتخار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، گفت: سردار سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامی و پرورش یافته مکتب […]

«غلامحسین دشتی»  در سیزدهمین نشست اندیشه‌ورزی «والعصر» که در راستای تبیین گام دوم با موضوع «مؤلفه‌های تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب» در یزد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار پرافتخار اسلام و ایران شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، گفت: سردار سلیمانی نمونه بارز تربیت اسلامی و پرورش یافته مکتب امام و انقلاب بود.

وی به تبیین این واقعه از منظر تمدنی پرداخت و افزود: اگر به مسائل، نگاه تمدنی داشته باشیم، حقایق خیلی معنادارتر می‌شود و کمک می‌کند در آینده بتوانیم معارف دینی و آموزه‌های قرآنی را در عرصه عینی و عملی پردازش و اجرا کنیم.

این مدرس دانشگاه حضور پرشور، باشکوه و بی‌نظیر مردم ایران در تجلیل و بزرگداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را نماد تمدنی و ظهور یک آموزه دینی دانست و ادامه داد: تمدن‌ها توسط انسان‌های بزرگ و فرهنگ ساخته می‌شوند و هرچه این فرهنگ به توحید نزدیک‌تر باشد آثار ماندگارتر و عمیق‌تری خواهد داشت.

وی سیدالشهدای جبهه مقاومت را تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره)، مرجعیت و حوزه علمیه دانست و گفت: حوزه علمیه، یک نهاد تمدن‌ساز است و حضرت امام خمینی(ره) در وصایای خود بر انجام پنج کار اساسی که عبارتند از نظم، نظارت، تحقیق، برطرف شدن نیازهای زمان و اخلاق، در حوزه علمیه تأکید دارند.

دشتی با بیان این که تشییع سردار سلیمانی در قم نشانگر این بود که او فرزند حوزه است، تصریح کرد: امروز بسیاری از دانشجویان تصمیم دارند در حوزه علمیه به ادامه تحصیل بپردازند و ادامه دهنده راه توحید و مکتب اهل بیت(ع) باشند.

وی افزود: با توجه به حضور حماسی ملت بزرگ ایران در تجلیل از سردار سلیمانی، صاحب‌نظران و تحلیلگران فرهنگی معترف خواهند بود که اسلام قادر است تمدنی بزرگ برپا کند چون تمدن موقعی شکل می‌گیرد که بتواند عنصری را تولید کند که همه مردم گرد آن جمع شوند و احساسات خود را بیان کنند.

این تحلیلگر مسائل اجتماعی با بیان این که ایجاد این تمدن بسیار سخت است، گفت: وقتی به اخلاص، ولایت مداری، تدین، دعا و فروتنی این شهید والامقام اشاره می‌شود و این ویژگی‌ها کنار هم قرار می‌گیرند سندی در زمینه مکتب اسلام و حضرت امام خمینی(ره) است، از این رو متقاعد می‌شوند که اسلام قادر به ایجاد تمدن است.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان این که سردار سلیمانی علاوه بر مجاهدت‌ها و حضور مستمر در جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم، یک انسان مؤمن، دین‌مدار، مخلص و توحیدی بود و این عوامل موجب محبوبیت او شد، اظهار کرد: حضور گسترده و همدلانه مردم در مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید عالی‌مقام واقعه شکل‌گیری تمدن و فرهنگ‌سازی را نمایان ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، دشتی ادامه داد: سردار سلیمانی در تمدن‌سازی ایران اسلامی یک چهره برجسته است. چون معنای تمدن نیز همین است؛ مردم حول یک حقیقتی گردهم آیند و هرگاه فرهنگ در اجتماع ظاهر شود تمدن شکل می‌گیرد.

وی حدیث شریف پیامبر اعظم(ص) که می‌فرماید: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را مهمترین شعار فرهنگی و تمدنی برشمرد و افزود: فرهنگ و تمدن بر یکدیگر تأثیر متقابل دارند بنابراین هر کدام از صحنه‌های فرهنگی و تمدنی در جامعه که مغایر اسلام و توحید است را باید سریع اصلاح کنیم.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی در ادامه مبحث «درس گفتارهای تمدن نوین اسلامی» به تبیین «مؤلفه‌های عام و خاص تمدن اسلامی» پرداخت و گفت: مبدأ و آغاز یک تمدن از درون انسان شکل می‌گیرد. تمدن توحیدی انسان را به قرب الهی می‌رساند و تمدن مادی به زندگی دنیوی و لذت‌های دنیا می‎‌پردازد.

وی افزود: غرب به دلیل دوری از توحید و معنویت با تولید قصه‌های تخیلی، ورزش، فیلم و غیره به صورت کاذب در پی اشباع و برآورده کردن نیازهای عمیق جامعه خود است.

دشتی در ادامه به تبیین و تعریف تمدن مدل عام و خاص پرداخت و گفت: تمدن مدل عام، عرصه عینی و تحقق یافته فرهنگ(تفکر، ارزش‌ها و رفتارها) است و هدف این فرهنگ، تربیت و رشد استعدادها و ظرفیت‌های انسان متناسب با اهداف این فرهنگ و برای لذت بردن از زندگی است اما تمدن خاص به تمدن دینی و اسلامی نزدیک است.

وی تمدن توحیدی را عرصه عینی و تحقق یافته نسبی فرهنگ توحیدی عنوان کرد و هدف آن را رشد و اعتلای ظرفیت های فطری و توحیدی انسان جهت رسیدن به ساحت قرب الهی برشمرد.

این مدرس دانشگاه در همین رابطه خاطرنشان کرد: به تناسب نیازهای انسان باید با اتکا به فرهنگ اسلامی و توحیدی، نهادهایی برای پاسخ‌گویی به این نیازها در جامعه ایجاد شود تا تمدن شکل بگیرد.

این نشست با همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و با حضور جمعی از طلاب، روحانیون، پژوهشگران، فعالان فرهنگی، هنرمندان و علاقه‌مندان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب، تسریع در رشد و انتشار گفتمان انقلاب اسلامی، تبیین صحیح و شفاف مواضع در چارچوب نظریه‌ نظام انقلابی، امیدآفرینی و افزایش روحیه جهادی و انقلابی در جامعه از اهداف برگزاری نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن