ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117204
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۹:۵۱
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
عملیات جانبی نیروهای زمینی ارتش آمریکا در ترور سردار سلیمانی

عملیات جانبی نیروهای زمینی ارتش آمریکا در ترور سردار سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،  فاکس نیوز در برنامه‌ای که با حضور کارشناسان متعدد برگزار شد اعلام کرد در ساعتی که قرار بود خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی توسط پهپاد آمریکایی هدف قرار بگیرد گروهی از نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا که در عراق مستقر هستند، خودروی حامل سردار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

 فاکس نیوز در برنامه‌ای که با حضور کارشناسان متعدد برگزار شد اعلام کرد در ساعتی که قرار بود خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی توسط پهپاد آمریکایی هدف قرار بگیرد گروهی از نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا که در عراق مستقر هستند، خودروی حامل سردار را با فاصله نیم مایلی تعقیب می‌کردند.

اخبار سیاسی– این گروه نظامیان ویژه آمریکایی، بلافاصله بعد از هدف قرار گرفتن خودروی حامل سردار سلیمانی، در محل حاضر شدند تا موفقیت آمیز بودن عملیات را تأیید کرده و از صحنه عکس بگیرند.

بر اساس اعلام فاکس نیوز، نیروهای ویژه آمریکایی برای اینکه آتش ناشی از انفجار خودرو شواهد موجود در صحنه را از بین نبرد، بخشی از آتش را خاموش کرده و پیکر سردار سلیمانی را از نزدیکی خودرو دور کرده و به بازرسی وسایل همراه وی پرداخته‌اند.

ان بی سی نیوز نیز در شرح جزئیات این عملیات می‌نویسد: در حالی که پهپادهای آمریکایی برای عملیات آماده می‌شده‌اند، مسئولان آمریکایی در حال مشاهده صحنه در صفحات نمایش بزرگی بوده و شاهد آمدن مسئول الحشد الشعبی عراق (ابومهدی المهندس) برای استقبال از سردار قاسم سلیمانی بوده‌اند که ساعت یک بامداد اتفاق افتاده است.

صفحه نمایش، جزئیات چهره افراد را به دلیل آنکه از اشعه مادون قرمز (فرو سرخ) استفاده می‌کرده، نمایش نمی‌داده است. اما روشن شد که ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی که از نظر آمریکا متهم به انفجار سفارت آمریکا و فرانسه در کویت در سال ۱۹۸۳ بوده، آنجاست.

از طرف دیگر خانم جینا هاسپل رئیس سازمان سیا در مقری در شهر لانگلی در ایالت ویرجینیا و مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از مکانی دیگر در حال پیگیری عملیات ترور بوده‌اند. همچنین عملیات در کاخ سفید نیز در حال پخش بوده اما دونالد ترامپ آن زمان در فلوریدا حضور داشته است. صفحات نمایش بزرگ نشان می‌دهد که دو مسئول بلندپایه وارد خودرو سدانی شده و به راه افتاده‌اند و سایر افراد همراه در خودرو [استیشن] دیگری بودند که خود را سریع به آنان رساندند.

پهپادهای آمریکا تعقیب خودروها را از خروجی فرودگاه آغاز کرده و خودرو همراهان به جلو خودرو دو فرمانده منتقل شده است. پس از تأیید میدانی [عوامل نفوذی]، ناظران اتاق عملیات که در مقر فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام» در دوحه پایتخت قطر حضور داشتند دستور شلیک چهار موشک به خودروها را دادند و هیچ کس از افراد هدف، زنده نماند.

مسئولان آمریکایی گفته‌اند که پهپادها هیچ کدام «بی صدا» نبوده اما در محیطی شهری مثل بغداد، سخت می‌شود صدای آن را تشخیص داد. مردان حاضر در خودرو هم اطلاع نداشته‌ان که هدف قرار خواهند گرفت. منابع آمریکایی گفته‌اند که دولت آمریکا تحرکات سردار سلیمانی را در همه جای منطقه برای چند روز زیر نظر داشته است.

آنتونی کوردسمن کارشناس نظامی آمریکایی می‌گوید که چنین حملاتی که با آن سردار سلیمانی ترور شده، تغییری اساسی در جنگ ایجاد می‌کند. این کار نیازمند تلاش اطلاعاتی، نظارتی و جمع‌آوری سنگین اطلاعات و خیلی پرهزینه است که به زمان و تجربه زیادی نیاز دارد.

مسئولان عراقی هم‌اکنون در حال بررسی نقش جاسوسان آمریکایی هستند که در خلال عملیات در فرودگاه بغداد حاضر بوده‌اند. همچنین اطلاعات سوریه نیز در حال تحقیقات در خصوص کارمندان هواپیمایی «اَجنحة الشام» هستند. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن