ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117394
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۸:۴۳
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :

نسخ خطی اهدایی شهید سلیمانی در گنجینه رضوی رونمایی شد‌

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، یکی از بزرگترین واقفان آثار موزه‌ای و نسخ خطی نفیس به آستان قدس رضوی هستند که بسیاری از هدایای اهدا شده از سوی شخصیت‎ها و هنرمندان داخلی و خارجی به ایشان را به ساحت مقدس رضوی […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، یکی از بزرگترین واقفان آثار موزه‌ای و نسخ خطی نفیس به آستان قدس رضوی هستند که بسیاری از هدایای اهدا شده از سوی شخصیت‎ها و هنرمندان داخلی و خارجی به ایشان را به ساحت مقدس رضوی تقدیم کرده‌اند که تعدادی از این آثار توسط سردار شهید سلیمانی به ایشان هدیه شده است.

یکی از نفایس اهدایی شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری که در گنجینه رضوی موجود است، قرآن به دست‌خط ابن نور محمد است که در سال 1287 هجری قمری کتابت و در مرداد 1398 وقف گنجینه رضوی شده است.

نسخه خطی «کَنزُ اللُغات اثر محمد بن عبدالخالق»، به خط نستعلیق یکی دیگر از نفایس اهدایی سردار حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری است که این کتاب فرهنگ عربی به فارسی است و در تاریخ 920 هجری قمری کتابت شده است.

تولیت آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با تسنیم: شهید سلیمانی ‌بسیار مردم‌دار بود / حاج قاسم هیچ‌گاه دنبال اندوخته‌ای نبودمراسم بزرگداشت شهید سلیمانی و شهدای حادثه سقوط هواپیما‌ در یزد برگزار می‌شود‌مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد

کتاب خطی «ارشادُ العقلِ السلیم، اثر محمد بن محمد،» به خط نسخ و تاریخ کتابت قرن 11 هجری قمری سومین نسخه اهدایی شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری است که در مرداد 1398 به آستان مقدس رضوی اهدا شده است.

در این مراسم که صبح امروز در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگزار شد، در کنار رونمایی از نسخ خطی اهدایی این سردار شهید، از پایگاه موضوعی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در کتابخانه دیجیتال نیز رونمایی به عمل آمد.

این پایگاه که مشتمل بر کتاب، مقاله، عکس، فیلم است، به معرفی و سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرات همرزمان، و رشادت‌های این سردار سرافزار پرداخته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن