ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117556
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
طرح‌هایی برای افزایش آگاهی حقوقی مردم داریم/ عدم صدور کیفرخواست برای 80 درصد پرونده‌های قضایی

طرح‌هایی برای افزایش آگاهی حقوقی مردم داریم/ عدم صدور کیفرخواست برای 80 درصد پرونده‌های قضایی

حجت الاسلام هادی صادقی در اولین همایش “هرمسجد یک حقوقدان” که امروز(26 دی) در کرمانشاه برگزارشد، بااشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در کشور، اظهارکرد: مردم ما نیازمند  آموزش حقوقی هستند، همانگونه که در بسیاری از کشورهای دنیا چنین کاری انجام می‌شود. وی ادامه داد: در برخی از کشورها تربیت حقوقی مردم را […]

حجت الاسلام هادی صادقی در اولین همایش “هرمسجد یک حقوقدان” که امروز(26 دی) در کرمانشاه برگزارشد، بااشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در کشور، اظهارکرد: مردم ما نیازمند  آموزش حقوقی هستند، همانگونه که در بسیاری از کشورهای دنیا چنین کاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها تربیت حقوقی مردم را از همان سنین کم و در مدارس شروع می‌کنند، درحالی که مدارس ما هنوز از این مسئله فاصله دارند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: عدم توجه به تربیت حقوقی از همان سنین کم در کشور باعث شده تا فرزندان ما زمانی که وارد اجتماع می‌شوند، اطلاعات حقوقی چندانی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ناآگاهی از اطلاعات حقوقی به بالا رفتن آمار دعواها، اختلافات و در نتیجه افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی منجر می‌شود.

صادقی با تاکید براینکه کوتاهی‌هایی که  تاکنون در زمینه بالا رفتن میزان آگاهی حقوقی مردم در جامعه شده را باید جبران کنیم، افزود: در این راستا، معاونت فرهنگی قوه قضائیه برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده که از جمله آن ارائه آموزش‌های حقوقی در مدارس، بین مردم، مصلی‌ها، دانشگاه‌ها و … است.

وی یادآورشد: طرح هرمسجد یک حقوقدان هم از جمله این برنامه‌ها است که آن را در کشور در حال اجرا داریم و حقوقدانان بسیجی باید مجاهدانه سهم خود در مسئولیتی که نسبت به جامعه دارند، ایفاء کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: در اجرای این طرح انتظار داریم حقوقدانان در گام اول به افزایش سطح آگاهی مردم درحوزه حقوقی کمک کنند تا کار به دعوا و اختلاف نکشد و اگر هم اختلافی بین مردم وجود دارد، در گام دوم برای مصالحه این اختلافات قدم بردارند.

وی تاکید کرد: ایجاد مصالحه در اختلافات مردم هم از هدر رفتن هزینه‌ها و اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌کند و هم کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری را به دنبال دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: در گام سوم از حقوقدانان می‌خواهیم که اگر افرادی بودند که می‌خواستند دردستگاه قضایی پرونده تشکیل دهند، به آنها مشاوره درست بدهند تا در حوزه‌ای که باید شکایت خود را مطرح کنند تشکیل پرونده بدهند، نه اینکه مثلا بجای پرونده حقوقی، پرونده کیفری تشکیل دهند.

وی یادآورشد: درحال حاضر 80 درصد پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود، شکایات واهی است که منجربه صدور کیفرخواست نمی‌شوند و در کنار اتلاف وقت و هزینه زیادی که برای شاکیان به همراه دارد، نارضایتی آنها از دستگاه قضایی را هم رقم می‌زند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: راندن داعش از منطقه خاورمیانه تنها یکی از کارهایی بود که این سردار بزرگ انجام داد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی کسی بود که اسرائیل را در قفس خود حبس کرد، تا جایی که این رژیم منحوس که زمانی شعار از نیل تا فرات را سر می‌داد، از ترس نیروهای مقاومت در قفس خود حبس شد.

وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی تمام اهداف آمریکا را در منطقه خنثی کرده بود، افزود: آمریکا اکنون شرایطی در منطقه دارد که باید خوار و ذلیلانه نیروهایش را از این منطقه بیرون ببرد.

صادقی تاکید کرد: درافتادن با خود شیطان و بزرگترین شیاطین دنیا کار کوچکی نیست، اما این کار را شهید سلیمانی انجام داد و از سوی دیگر اقدام بزرگ و بی نظیر ایشان تامین امنیت فوق العاده و مثال زدنی بود که برای مردم کشور انجام داد.

وی در ادامه به حادثه موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق اشاره کرد و گفت: زدن این سیلی بزرگ به آمریکا ثمره تلاش‌های شهید تهرانی مقدم بود.

وی تاکید کرد: در مسیر بزرگ مجاهدت، گاهی ضربات و خطاهای انسانی هم داریم، همانگونه که شهید سردار تهرانی مقدم و شهید خلبان عباس بابایی هم براثر خطای انسانی به شهادت رسیدند و این بار هم خطایی موجب سقوط هواپیمای اوکراینی شد. هرچند که این سقوط ممکن است عامل عامدانه بیرونی هم داشته باشد و شواهدی نیز وجود دارد که دشمنان از قبل آن را طراحی کرده‌اند، اما هنوز قطعی نیست و درحال بررسی است.

وی تاکید کرد: این حادثه ، واقعه‌ای غم انگیز بود که ملت ایران را غمبار کرد. شهدای این سانحه هوایی هم برای ما ارجمندند و مانند شهدای جنگ هستند و خانواده‌های آنها را تکریم می‌کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن