ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117800
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
خدادی: آمریکا در ترور رسانه‌ای «حاج قاسم» سیلی سختی از مردم جهان خورد

خدادی: آمریکا در ترور رسانه‌ای «حاج قاسم» سیلی سختی از مردم جهان خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، محمد خدادی در دیدار با هیات رسانه‌ای سوریه متشکل از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال این کشور به سرپرستی «رائده واقف» روزنامه‌نگار و عضو دفتر اجرایی اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه که در ساختمان معاونت مطبوعاتی صورت گرفت، اضافه کرد: امریکا و اسرائیل شهید سلیمانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، محمد خدادی در دیدار با هیات رسانه‌ای سوریه متشکل از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعال این کشور به سرپرستی «رائده واقف» روزنامه‌نگار و عضو دفتر اجرایی اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه که در ساختمان معاونت مطبوعاتی صورت گرفت، اضافه کرد: امریکا و اسرائیل شهید سلیمانی را تروریست معرفی کردند و به شهادت رساندند اما مردم سراسر جهان با واکنش میلیونی و خودجوش و غیر قابل پیش‌بینی پاسخ شگفت انگیزی به امریکایی‌ها داده و اثبات کردند قدرت نظامی و انحصار و سلطه رسانه‌ای نمی‌تواند باور مردم به حقانیت و مظلومیت شهید سلیمانی را تغییر دهد. وی تاکید کرد: مردم در سراسر جهان نشان دادند که نمی‌توان با قدرت نظامی و شارلاتانیزم رسانه‌ای، جای حامیان داعش و تروریسم دولتی را با فرمانده بین المللی مبارزه با داعش و تروریسم عوض کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز جنگ اصلی ما نبرد با جهل و سلطه است، تصریح کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی در نبرد با جبهه جهل و زور و تزویر و سلطه برای دفاع از انسانیت و انسان به فیض شهادت نائل شد. حاج قاسم سمبل یک مسلمان انقلابی و ایرانی واقعی است؛  او دارای روح ایرانی، شجاعت ایرانی، فهم ایرانی و اعتقاد ایرانی بود؛ همه مردم ایران، سوریه، عراق، یمن لبنان و دیگر کشورهای منطقه را اعضای یک خانواده می‌دانست و برای امنیت آنها، جان خود را فدا کرد.

وی در عین حال خطاب به روزنامه‌نگاران سوری گفت: وظیفه رسانه‌ها در کشورهای منطقه تبیین مکتب و سیره سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دفاع از مظلوم در برابر ظالم و در یک کلام دفاع از انسان و حقوق انسان‌ها تا سرحد شهادت است. خدادی همچنین افزود: شمار زیادی از جوانان ما در کشور شما همراه با مردم شما و در راه اعتقادشان به شهادت رسیدند و بنابراین همه ما با همدیگر برادریم و هیچ چیزی نمی‌تواند عامل جدایی ما باشد چون برادری‌مان ریشه اعتقادی دارد و جبهه مشترک ما، مقاومت و مبارزه با نظام سلطه است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شرایط حساسی در منطقه به‌سر می‌بریم و قدرت‌های استعماری حیات ما را نشانه رفته‌اند، گفت: اگر روزی مسئله رقابت و تقابل در کار بود امروز بنای نابودی ما را در سر می‌پرورانند چراکه پس از سال‌ها مقابله نهایتا به این نتیجه رسیدند که دیگر توان مقابله و استفاده از قدرت منطق برای رقابت را ندارند.

وی عملیات رسانه‌ای را مقدم بر عملیات نظامی دانست و با اشاره به اینکه جنگ رسانه‌ای نه زمان شروع مشخصی دارد و نه دارای پایان روشنی است، افزود: سلطه‌گران غربی در جنگ رسانه‌ای تخصص بالایی دارند؛ آن‌ها وقتی به این نتیجه رسیدند که از طریق جنگ فیزیکی و درگیری نظامی نمی‌توانند همه مردم را قربانی زیاده‌خواهی‌های خود کنند، با تقویت زیرساخت‌های لازم و راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای، تخریب ذهنی و ایجاد ناامیدی در اذهان ملت‌ها را دنبال کردند.

معاون مطبوعاتی در همین زمینه افزود: یک توپخانه جنگی طی ۲۴ ساعت عموما به صورت محدود شلیک می‌کند اما جنگ رسانه‌ای دارای روندی مداوم و ۲۴ ساعته است؛ توانایی غرب در تولید محتوا بسیار بالا است و این محتوا را در قالب‌های متنوعی ارائه می‌دهد. فضای رسانه‌ای آن‌ها در مقایسه با ما تبیینی است و در هماهنگی با یکدیگر به‌دنبال اقناع مخاطب برای تسلیم شدن بی چون و چرا در برابر نظام سلطه هستند.

خدادی شناخت مخاطب را مهم‌تر از تولید محتوا در فعالیت‌های رسانه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: جریان رسانه‌ای امروز نیازمند حرکت‌های فردی است؛ شبکه‌های اجتماعی جای رسانه‌های دیگر را پر نکرده‌اند بلکه فضای جدید رسانه‌ای را ایجاد کرده‌اند و نیاز است ما در این فضای جدید به جای انتشار اخبار (News)، دیدگاه‌ها (views) را منتشر کنیم. و طبیعتا هرچه اطلاعات ارائه شده، دقیق‌ و جزئی‌ همراه با آمار و اعداد باشد، امکان مقایسه را برای مخاطب فراهم می‌کند و هرچه امکان مقایسه بیشتر شود امکان قضاوت برای آن‌ها بیشتر فراهم‌ می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه عموما آنچه در رسانه‌های ما منتشر می‌شود، مبتنی بر انتخاب خبرنگاران است و این یک رویه غلط و منسوخی است، تصریح کرد: در دنیای غرب، نیاز مخاطب به جای نظرات خبرنگاران در رسانه منتشر می‌شود؛ آنچه در یک رسانه منتشر می‌شود پاسخ به یک نیاز است و پیشنهاد می‌کنم حتما در رسانه‌هایتان با راه‌اندازی بخشهای تعاملی و نیازشناسی، ضمن رصد دیدگاه‌ها و نیازهای مردم، به سوالات و نیازهای آنان پاسخ دهید. چراکه بی پاسخ گذاشتن سوال، ایجاد ابهام می‌کند و این ابهامات و شبهات قطعا به تصمیم‌گیری‌های متفاوتی منجر می‌شود به‌خصوص اگر ابهامات را دشمنان شما ایجاد کنند.

بنابراین گزارش، اعضای هیئت رسانه‌ای سوری نیز در سخنانی، ضمن قدردانی از رسانه‌های ایران در حمایت از جبهه مقاومت، بر لزوم تلاش دو کشور در جهت گسترش تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای، تاکید کردند.

سرپرست این هیئت رسانه‌ای نیز به نمایندگی از جامعه رسانه‌ای سوریه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در دفاع از منطقه در کنار ما و در مقابل تفکر تروریستی مستکبران غربی ایستاده و باعث بیداری مردم منطقه شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن