ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117809
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
کانون‌های دانشجویی غیرفعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین تکلیف می‌شوند

کانون‌های دانشجویی غیرفعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، حسن زائری‌لطف امروز در «نشست سراسری مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همچنین در گذشت تعدادی از هم‌وطنانمان در حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: […]

کانون‌های دانشجویی غیرفعال در دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین تکلیف می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، حسن زائری‌لطف امروز در «نشست سراسری مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و همچنین در گذشت تعدادی از هم‌وطنانمان در حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: اعتقاد دارم که در هر فصل مدیران فرهنگی باید تجربیات و نقطه نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا از تجربه‌های همدیگر استفاده بیشتری داشته باشیم.

مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزاری نشست مدیران و کارشناس‌های فرهنگی را افزایش سرمایه اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه تمام افراد خودشان را در حوزه فرهنگ صاحب صلاحیت و علامه دهر می‌دانند، ولی در اجرای برنامه‌های فرهنگی تنها مدیران فرهنگی هستند که مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

وی گفت: مدیران فرهنگی مستقیماً با دانشجویان سروکار دارند و اگر نتوانند این حوزه را به خوبی مدیریت کنند، تبدیل به حوزه‌ای چالش‌زا خواهد شد. دانشجو و خرد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اهمیت زیادی دارد چرا که دانشجویان افراد باهوشی هستند و با آگاهی و نگرش باز اتفاقات را رصد می‌کنند.   کانون‌های غیرفعال تعیین تکلیف شوند زائری‌لطف با اشاره فعالیت دانشجویان در نهاد‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور داریم که در زمینه کانون‌ها، تشکل‌ها، انجمن‌های علمی و… فعال هستند. امروز ۷۰۰ کانون در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم، اما بسیاری از آن‌ها غیرفعال هستند که درحال حاضر باید کانون‌های غیرفعال تعیین تکلیف شوند.  
رسالت علمی و ترویجی انجمن‌های علمی را فعال کنیم وی فرهنگ را عرصه تعیین کننده در سطح دانشگاه‌ها دانست و گفت: نباید کسانی را که در عرصه‌های دیگر توانایی کافی ندارند را در حوزه فرهنگ به کار بگیریم. فرهنگ حوزه حساس و چالش‌زایی است. هم اکنون ۱۲۱۳ نشریه در دانشگاه‌ها داریم که از این میان ۸۰۰ نشریه فعال هستند. همچنین ۱۷۰۰ انجمن علمی در کشور داریم که ۱۲ انجمن آن کشوری است، اما کمتر یافته‌ها و دستاورد‌های آن‌ها به جامعه علمی معرفی شده است. علیرغم شرایط خوبی که در انجمن‌های علمی داریم باید رسالت علمی و ترویجی انجمن‌های علمی را فعال کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت درباره اخذ مجوز پنج مجمع تخصصی کشوری کانون‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: با همکاری خوبی که بین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت وجود دارد درخواست ۱۳ مجمع تخصصی کانون‌های فرهنگی داشته‌ایم که پنج مجمع تاکنون مجوز دریافت کرده‌اند و امیدوار هستیم در ماه‌های آینده بتوانیم فعالیت کشوری چند کانون دیگر را مصوب کنیم و انتخابات کانون‌ها را در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار کنیم.

وی عمیق‌تر و کیفی‌شدن فعالیت‌های فرهنگی را مهمترین دستور کار این حوزه دانست و گفت: خوشبختانه وضع فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مناسب است، اما نیازمند نقشه راه مدونی است. در همین راستا در معاونت فرهنگی و دانشجویی کار‌های خوبی در دست اقدام است. رونمایی از سامانه جامع فعالیت‌های فرهنگی در سال آینده سرپرست اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد: پروژه کارتابل فرهنگی یا سامانه جامع فعالیت‌های فرهنگی در سال آینده به ثمر برسد. تاکنون ۱۰ فرآیند این سامانه آماده شده و پس از بازبینی در حوزه‌های دانشجویی و معاونان و مدیران فرهنگی امیدواریم در سال آینده رونمایی شود. این سامانه کمک می‌کند تا تمام دانشجویان از رویداد‌های فرهنگی در دانشگاه‌های مختلف آگاه شوند. علاوه بر اینکه کارتابل فرهنگی زمینه صرفه‌جویی در زمینه تبلیغات سنتی را به همراه خواهد داشت.

زائری‌لطف با اشاره به تدوین تقویم فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درجهت توانمند کردن فعالیت‌های مدیران و کارشناسان فرهنگی، اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با کیفیت بهتر و با مشارکت بیشتر دانشجویان برگزار کنیم. تاکید می‌کنم که به هیچ عنوان، هیچ فعالیت فرهنگی را تعطیل نمی‌کنم و تمام فعالیت‌ها بدون استثنا و با توان بیشتری پیگیری می‌شود.

مدیران فرهنگی در این نشست به مباحثی، چون بودجه فرهنگی، بازنگری آیین‌نامه‌های فرهنگی، احیای کار دانشجویی دبیران کانون‌ها، عدالت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و… اشاره کردند. نشست دو روزه مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در روز‌های ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه در محل سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن