ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 117819
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
  • 149 بازدید
  • ارسال توسط :
عکاسان به «بدرقه سردار» می‌روند

عکاسان به «بدرقه سردار» می‌روند

– اخبار فرهنگی – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست رسانه‌ای نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» با حضور رضا اردلان؛ مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» و محمدرضا طائب؛ دبیر نمایشگاه، پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس خبرگزاری […]

– اخبار فرهنگی –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست رسانه‌ای نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» با حضور رضا اردلان؛ مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» و محمدرضا طائب؛ دبیر نمایشگاه، پیش از ظهر امروز در سالن کنفرانس خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست، اردلان با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» گفت: جزیره زیبای کیش به عنوان یکی از مناطق هشت‌گانه آزاد تجاری-صنعتی پیشرو در حوزه گردشگری کشور، از بدو وقوع حادثه ترور کور سردار سپهبد؛ شهید قاسم سلیمانی، نسبت به طراحی فراخوان این نمایشگاه عکس اقدام کرد.

وی افزود: هدف از طراحی فراخوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار»، نشان دادن عظمت حضور مردم در مراسم تشییع و تدفین سردار سلیمانی و نمایش حمایت ملی بی‌نظیری بود که توسط ملت غیور ایران از سردار شهیدشان شد؛ ایجاد تلاش برای نشان دادن این انسجام و همدلی بی‌نظیر و پاسداشت مقام این شهید بزرگوار، از جمله اهداف ما بود.

اردلان ادامه داد: سردار سرافراز ما شهید سلیمانی، در طول حیاتشان مجاهدت‌های بسیار ارزنده‌ای را رقم زدند و در حوزه عکس نیز، عکس‌های بسیار خوبی از بدو ورود پیکرشان به کشور و تشییع در شهرهای مختلف برداشته شد که هریک از این عکس‌ها می‌تواند به عنوان سندی مستند و گنجینه‌ای ارزشمند برای آیندگان باقی بماند.

عکس , نمایشگاه عکس , سردار قاسم سلیمانی , تشییع پیکر سپهبد قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

رئیس نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» بیان کرد: نمایش همدلی و انسجام شکل‌گرفته در میان مردم در پرتو وقوع این رخداد عظیم، برای ما اهمیت بسیاری داشت؛ چراکه از این طریق، می‌خواستیم به اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و نمایش مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار بزرگ سپاه اسلام؛ شهید سلیمانی بپردازیم. 

وی تصریح کرد: این نمایشگاه عکس سه ضلع دارد؛ ضلع نخست آن ناظر به نمایش مجاهدت‌های این شهید عزیز است؛ ضلع دوم، تصویرگر حماسه پرشکوه مردمی است که در مراسم تشییع و تدفین سردار، حضوری پرشور داشتند و غرور ملی و همبستگی منحصربه‌فردی را به نمایش گذاشتن و سرانجام ضلع سوم نیز شامل هنرمندان و عکاسانی است که توانستند جلوه‌های ویژه و برجسته‌ای از این آئین عظیم را ثبت کنند که برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا طائب دبیر نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» گفت:  فراخوان این رویداد هنری از ساعت 8 صبح امروز منتشر شد. با توجه به اینکه سردار سلیمانی بزرگمرد میدان نبرد بودند و در دوران حیاتشان برای کشور ما افتخارات بسیاری را خلق کردند، و رهبر معظم انقلاب نیز مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام را یوم‌الله نامیدند، به همین مناسبت سازمان منطقه آزاد کیش تصمیم گرفت اولین مجموعه‌ای باشد که اقدام به برگزاری چنین نمایشگاه عکسی می‌کند.

وی افزود: طبق متن فراخوان، عکاسان تا تاریخ 5 بهمن ماه 1398 برای ارسال عکس‌هایشان فرصت خواهند داشت و آثار واصله در مورخ 6 بهمن 1398 توسط بابک برزویه، حمید فروتن و حیدر رضایی که ترکیب داوران نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» را تشکیل می‌دهند، داوری خواهد شد. 

دبیر نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» اضافه کرد: در مجموع 80 فریم عکس به بخش نمایشگاه این رویداد هنری راه خواهند یافت و در پایان کتاب عکسی مشتمل بر آثار منتخب نمایشگاهی نیز منتشر خواهد شد که مشتمل بر عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه و تصاویری از دوران رشادت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی است.

وی یادآور شد: نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» علاوه بر کیش، در تهران، سایر استان‌ها و برخی کشورهای منطقه اعم از سوریه، عراق، ترکیه، روسیه، افغانستان ،پاکستان و هند برپا خواهد شد؛ همچنین در تلاشیم مقدمات برگزاری نمایشگاه را در اروپا و کانادا نیز فراهم کنیم.

طائب در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه که از سوی باشگاه عکاسان جوان دنبال می‌شود، صیانت از آثار عکاسان است. حق‌التألیف هر عکس، 300 هزار تومان است که به ازای هر عکس راه‌یافته به نمایشگاه به شرکت‌کنندگان پرداخت خواهد شد.

متن فراخوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار»  بدین شرح است: 

به مناسبت اربعین شهادت سردار دل‌ها ، سیدالشهدای مقاومت، «حاج قاسم سلیمانی»، سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری باشگاه عکاسان جوان اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» با موضوع تشییع باشکوه پیکر پاک بزرگمرد عرصه نبرد و با هدف نمایش حضور بی‌سابقه مردم قدرشناس ایران می‌کند: 

موضوع:

مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

رویکرد:

نمایش حضور میلیونی مردم ایران در این مراسم و حمایت آنها از مقاومت اسلامی و فرهنگ عاشورایی حاج قاسم سلیمانی و نیز وحدت احزاب و گروه‌های مختلف مردم به واسطه شهادت ایشان، از جمله اهداف اصلی این نمایشگاه است؛  مناسب است عکس‌ها کاملاً مستند و بدون ادیت و با توجه به موارد ذکر شده ارسال شوند.

شرایط و نحوه‌ ارسال آثار:

شرکت در این نمایشگاه برای تمامی عکاسان آزاد و حضور در آن به معنای پذیرش ضوابط و رأی هیأت داوران است.

ثبت‌نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار فقط از طریق وبسایت باشگاه عکاسان جوان به نشانی  www.yphc.ir/badraghe-sardar/ امکان‌پذیر است.

هر هنرمند می‌تواند حداکثر پنج اثر ارسال کند.

حجم هر فایل ارسالی باید حد اقل 4 و حد اکثر 8 مگابایت باشد.

شرکت‌کنندگان باید آثار خود را با فرمت jpeg و jpg ارسال کنند.

در صورت پذیرش اثر، فایل ارسالی در حکم کار نهایی در نظر گرفته می‌شود و چاپ این آثار بر عهده‌ دبیرخانه است.

دبیرخانه حق استفاده از آثار را در رسانه‌ها، تبلیغات فرهنگی، و نمایش در داخل و خارج از کشور با ذکر نام هنرمند خواهد داشت.

تصمیم‌گیری درباره‌ی مسائل پیش‌بینی‌نشده به عهده‌ دبیر نمایشگاه است.

به تمامی هنرمندان راه‌یافته به نمایشگاه گواهی شرکت در نمایشگاه و کتاب عکس اهدا خواهد شد.

گاه‌شمار:

اعلام فراخوان و شروع ثبت‌نام از طریق سایت: 23 دیماه 1398

آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت: 5 بهمن 1398

داوری و انتخاب آثار: 6 بهمن 1398

افتتاح نمایشگاه: 23 بهمن 1398

دبیر نمایشگاه: محمدرضا طائب

داوران: بابک برزویه . حیدر رضایی . حمید فروتن

جوایز: به راه‌یافتگان به نمایشگاه، لوح تقدیر، کتاب عکس نمایشگاه و مبلغ 3 میلیون ریال به عنوان حق التالیف تقدیم می‌شود.

نشانی و شماره تماس دبیرخانه: تهران. خیابان انقلاب. حدفاصل پیچ شمیران و دروازه دولت. خیابان بهار جنوبی. برج بهار. طبقه دهم. واحد 763 –  تلفن : 77621966 021 و 77616880 021

نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» از 23 بهمن ماه 1398 در نمایشگاه موزه خلیج فارس کیش برپا خواهد شد. 

اسدی: انصراف‌دهندگان جشنواره تجسمی فجر چهره واقعی خود را افشا کردندواکنش جالب 2 گرافیست به اظهارات بی شرمانه ترامپ؛ «بروید تا زنده بمانید»+عکسفراخوان نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی «دختران خیابان انقلاب» منتشر شد

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن