ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 117899
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۷:۵۸
  • 165 بازدید
  • ارسال توسط :
مخالفت سودان با درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی از یمن به لیبی

مخالفت سودان با درخواست امارات برای انتقال نظامیان سودانی از یمن به لیبی

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از به گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به دنبال اعتراضات احزاب و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی سودان و مخالفت مردم این کشور با مشارکت نظامیان این کشور در جنگ یمن، مقامات خارطوم تصمیم گرفتند تا نظامیان سودانی از این جنگ خارج […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از به گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به دنبال اعتراضات احزاب و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی سودان و مخالفت مردم این کشور با مشارکت نظامیان این کشور در جنگ یمن، مقامات خارطوم تصمیم گرفتند تا نظامیان سودانی از این جنگ خارج شود. امارات که شریک عربستان در جنگ یمن است، هفته گذشته وزیر مشاور در امور خارجه دولتش را به سودان فرستاد تا درباره تحولات منطقه‌ای و گسترش روابط  دو جانبه با مقامات خارطوم گفت‌وگو کند.

یک مقام آگاه سودانی گفت: پس از اینکه سودان تصمیم  خود را برای خروج نظامیان سودانی از جنگ یمن اعلام کرد، امارات از خارطوم خواست تا این نظامیان را به لیبی ( برای حمایت از ژنرال حفتر ) اعزام کند.

 این مقام سودانی که نخواست نامش فاش شود به روزنامه سودان الیوم گفت: عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی خارطوم با رد کردن این درخواست اظهار داشت ” امارات ارتش سودان را به بردگی گرفته است. “

یمن| کاهش تعداد نظامیان سودانی مزدور در یمن

وی تصریح کرد: این موضع‌گیری حمدوک سبب شد تا امارات عناصر وابسته به خود را در سرویس‌های امنیتی کشور تحریک  کند تا علیه دولت شورش و کودتا کنند.

نیروهای هیئت عملیات وابسته به سرویس‌های امنیتی سودان هفته گذشته  در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود با تیراندازی و بستن خیابان‌های مهم خارطوم شورش کردند. این شورش با مداخله نیروهای واکنش سریع در همان شب پایان پذیرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن