ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118022
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
از ارسال کارت پستال روز مادر برای خانه‌های سالمندان تا برگزاری جشنواره مقاومت قاسم سلیمانی

از ارسال کارت پستال روز مادر برای خانه‌های سالمندان تا برگزاری جشنواره مقاومت قاسم سلیمانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام فاطمیه، تولد حضرت زهرا و دهه فجر پرداخت و گفت: برنامه‌های هنری به گونه‌ای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام فاطمیه، تولد حضرت زهرا و دهه فجر پرداخت و گفت: برنامه‌های هنری به گونه‌ای است که جدا و تفکیک کردن آنها به راحتی امکانپذیر نیست و به همین دلیل ما بسته برنامه‌های مشترکی را به مناسبت شهادت و تولد حضرت زهرا(س) به نام «مادرانه» در نظر گرفتیم.

وی با تشریح ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه در میدان آئینی امام حسین (ع) ویژه برنامه «سوگ یاس» برگزار می‌شود، گفت: سمنوپزان یکی از سنت‌های قدیمی ایرانی‌ها است که بسیاری از مردم تقاضا داشتند با توجه به مشکلات آپارتمان نشینی نذورات خود را در میدان آئینی امام حسین(ع) برپا کنند که ما نیز این برنامه سمنوپزان را در میدان امام حسین اجرایی خواهیم کرد اما این اقدام توسط خود مردم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه‌های کوچه‌های بنی هاشم نیز در میدان ولیعصر برپا می‌شود که علاوه بر یک نمایشگاه، یک نمایشواره نیز برگزار خواهد شد که تئاترهای گوناگونی را تا دهم بهمن ماه برای مردم برگزار می‌کند، همچنین کنگره ملی شعر فاطمی با مشارکت شاعران اهل بیت در یازدهم بهمن ماه در منطقه ۱۸ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیپ‌هایی تحت عنوان مرهم تهیه شده است که از هفته آینده در فضای مجازی منتشر خواهد شد، گفت: همچنین تئاتر صورتک‌های تاریک از سوم تا دهم بهمن ماه برگزار خواهد شد. سه اجرای تعزیه نیز در میدان امام حسین(ع) در روزهای هفتم تا نهم بهمن تحت عنوان مرثیه‌ای برای اموی‌ها برگزار می‌شود.

فاطمیان پور در ادامه به تشریح ویژه برنامه‌های میلاد حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: در میلاد حضرت زهرا (س) طرحی تحت عنوان مادران شهر داریم که بر این اساس غرفه‌هایی در سطح شهر ایجاد می‌شود که کارت پستال یا کارت‌های یادبودی در آن وجود دارد که مردم برای مادرانی که در خانه سالمندان هستند و یا مادران شهیدی که هیچ اولادی ندارند یادداشتی می‌نویسند و در روز مادر این کارت‌ها به دست این افراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه بعد از جشنواره «دختر بابا» نوبت جشنواره «من و مامانم» است که در مناطق ۵، ۱۱، ۱۳ و ۱۵ برگزار می‌شود که در این برنامه فرزندان به همراه مادرانشان در یک برنامه یک روزه شرکت می‌کنند و در مسابقات مختلف شرکت خواهند کرد و در انتها بسته به امتیازی که کسب کنند هدایایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد ویژه برنامه مهر آئین مادران ویژه مادران شهدا گفت: در این طرح از مادران شهدا دلجویی خواهد شد و اگر در خانه کارهایی داشته باشند توسط تکنسین‌های ما این مشکلات رفع خواهد شد. به عنوان مثال سال گذشته به خانواده شهیدی سر زدیم که در تهران غریب بودند و هیچ کس را نداشتند و ما با کمک مردم توانستیم خانه‌شان را نو کنیم.

به گفته وی، طرح «مادرتر از مادر» نیز ویژه پرستاران شاغل در مراکز بهزیستی و شیرخوارگاه‌ها اجرایی خواهد شد.

فاطمیان پور با بیان اینکه توسط فرهنگسرای انقلاب طرح آئینه داران ویژه بانوان شهیدی که در بهشت زهرا(س) مدفون هستند اجرایی می‌شود گفت: ۵۶۰ بانوی شهید داریم و تلاش داریم که شخصیت‌های برجسته این شهدا را در فضاهای عمومی شهر اکران کنیم تا مردم با آنها آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت زهرا (س) در فرهنگسرای بهمن به ویژه‌برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دهه فجر همزمان با چهلم شهید سردار قاسم سلیمانی است ما شعار «من سلیمانی هستم» را انتخاب کردیم و فرهنگسراهای این سازمان نیز در شش نقطه مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن مستقر هستند و برنامه‌های متنوعی به خصوص برای کودکان و نوجوانان اجرایی می‌کنند.

وی همچنین از راه اندازی تورهای یک روزه مسیر گردشگری انقلاب خبر داد و تصریح کرد: این تورها از جماران آغاز و بعد از بازدید از منزل آیت الله هاشمی، مطهری و … به حرم مطهر امام خمینی ختم می‌شود که به همراه تورها یک راوی وجود دارد که ویژگی‌های هر منطقه را برای آنها تشریح می‌کند.

وی با اشاره به ایجاد باشگاه «نوجوانی پلاس»، گفت:‌ با ایجاد این باشگاه، نوجوانان به عنوان جامعه هدف شناخته شده و با حضور در مدارس آنها، به گفت‌وگوی چهره به چهره با آنها خواهیم پرداخت و همچنین پویش بزرگ کتابخوانی را داریم و از همه دستگاه‌های فعال در امر کتابخوانی می‌خواهم که در اجرای این پویش بزرگ کتابخوانی به ما کمک کنند.

به گفته فاطمیان پور، در دهه فجر مدرسه انقلاب و ویژه برنامه فصل رویش ویژه کودکان و نوجوانان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های این سازمان در دهه فجر برای کودکان، گفت: در مهدها و پیش دبستانی‌ها محصولات ویژه‌ای تهیه شده است که در دهه فجر در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم بسیاری از شخصیت‌های انقلابی را نمی‌شناسند و تنها از این افراد نام‌هایی است که بر روی خیابان‌ها مانده، گفت: طرحی تحت عنوان «سرت را بالا بگیر» داریم که بر اساس آن اینفوگرافی کوچه‌ها و خیابان‌ها تهیه شده است و مردم متوجه می‌شوند که این شخصیت‌هایی که نامشان بر معابر مانده چه تاثیری در انقلاب داشتند.

به گفته وی، برنامه تجدید میثاق نخبگان قرآنی در دهه فجر اجرایی خواهد شد و همچنین در ۱۱۰ کتابخانه، نمایشگاه کتاب نیز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی این برنامه‌ها به شادی مردم توجه شده است، گفت: بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی به دستور رئیس سازمان آدرس منازل این افراد گردآوری شد و از آنها دلجویی خواهیم کرد.

در ادامه زند وکیل معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز با بیان اینکه بعد از اعلام خبر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی جایزه هنری سردار دل‌ها طراحی شد، گفت: بر این اساس هنرمندان می‌توانند در قالب داستان کوتاه، شعر، سرود و عکس تا ۱۲ بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه‌ای که در فرهنگسرای قاسم سلیمانی ایجاد شده ارسال کنند تا همزمان با سالگرد انقلاب این جشنواره نیز برگزار شود.

وی افزود: اولین سردیس حاج قاسم سلیمانی نیز توسط استاد نجیبی در حال ساخت است که همزمان با چهلم این سردار در فرهنگسرایی که به نام وی نامگذاری شده نصب خواهد شد.

زند وکیل با تاکید بر اینکه نشان مقاومت ادامه دارد و امسال به بهانه شهادت قاسم سلیمانی به موضوع وی اختصاص داده شده است گفت: به مناسبت دهه فجر دو افتتاح داریم که در گام اول در پردیس سینمایی ملت چند سالن سینمایی خرد و کلان افتتاح خواهد شد و در نشست خبری دیگری جزئیات آن را بیان می‌کنم اما در افتتاح دیگر در باغ کتاب استودیوی ضبط صدا، سالن نمایش و تئاتر و همچنین کافه گالری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تولید سرودهای ترکیبی در قالب برنامه ترانه‌های پیروزی، روایت انقلاب در پرده‌های نقالی و همچنین برگزاری شب شعر سرباز به مناسبت روز نیروی هوایی و همچنین برگزاری شب شعر طنز «ترامپ پیت» از دیگر برنامه‌های دهه فجر است و علاوه بر آن ویژه برنامه پنجاه و هفتی‌ها را داریم که بر اساس آن ۳۰ نفر با گریم چهره‌های حاضر در انقلاب یک تئاتری را اجرایی می‌کنند.

وی همچنین در مورد دیدار با هنرمندان گفت: به دستور امرودی رئیس سازمان فرهنگکی هنری شهرداری کارگروهی برای دلجویی و عیادت از هنرمندان تشکیل شد که ۵۰۰ هنرمند را که نیاز به سرکشی و حمایت داشتند شناسایی کردیم که از آنها عیادت خواهد شد و اینگونه نیست که ما این افراد را فراموش کرده‌ایم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن