ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118074
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۶:۲۶
  • 126 بازدید
  • ارسال توسط :
کابوس جدید اسرائیل و آمریکا کیست؟

کابوس جدید اسرائیل و آمریکا کیست؟

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه و پاسداشت مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید این نیرو، دیروز با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد. در این مراسم که رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، دستیار و مشاور فرماندهی […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه و پاسداشت مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید این نیرو، دیروز با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد. در این مراسم که رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل سپاه، نماینده، ولی فقیه در سپاه، فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی انتظامی، سردار محسن رضایی و خانواده معظم سردار سربلند سپاه حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند، با قدردانی از مجاهدت‌های این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، حکم انتصاب سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی به وی اعطا شد.   همچنین با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد. جام‌جم در گزارش امروز خود به بررسی سوابق و ویژگی‌های شخصیتی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پرداخته است.   مجاهدت‌های خاموش   بعد از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و به فاصله چند ساعت بعد از این اتفاق تلخ، رهبر انقلاب طی حکمی سردار اسماعیل قاآنی را به عنوان فرمانده جدید نیروی قدس منصوب کردند. قاآنی فرمانده باسابقه دوران دفاع مقدس است، اما تا پیش از انتصابش به فرماندهی نیروی قدس، کمتر در رسانه‌ها دیده شده و تقریبا ناشناخته مانده است. در مورد او مطالب کمی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها وجود دارد و مجموعه مطالبی که از او منتشر شده حاوی اطلاعات کمی است. در صحفه اختصاصی قاآنی در ویکی‌پدیا، آمده که او زاده ۱۷ مرداد ۱۳۳۶ در مشهد است. درباره زندگی و تحصیلات او قبل از انقلاب اطلاعات زیادی در دست نیست.   در همین حد می‌دانیم که زمان انقلاب او ۲۰ ساله بود و بعد از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اواخر ۵۸ به عضویت آن درآمد. بعد از مدتی به تهران آمد و به همراه شهید خادم‌الشریعه موسس تیپ ۲۱ امام رضا (ع) و شهید چراغچی فرمانده این تیپ، در پادگان امام علی (ع) واقع در سعدآباد آموزش‌های نظامی دید. بعد از پایان دوره آموزش، او دوباره به زادگاهش برگشت و به عنوان کادر در مرکز آموزش سپاه مشغول خدمت شد.   براساس خاطرات شفاهی شهید محمدحسن نظرنژاد که با عنوان «بابا نظر» منتشر شده، وی قبلا در مشهد حدود شش ماه مربی آموزش نظامی بود و چند ماه هم در شهربانی گذرانده بود. البته، چون دیده بود جای او در دانشکده افسری شهربانی نیست آن جا را رها کرده بود. (بابا نظر، ص. ۱۵۷)
سال ۵۹، سال پرآشوبی بود و برخی از جریان‌های معاند نظام در پی اغتشاش در کشور بویژه در کردستان بودند. قاآنی در اواسط این سال به کردستان رفت و با عناصر ضد انقلاب مقابله کرد. بعد از شروع جنگ تحمیلی وی به جبهه رفت تا پایان دوران دفاع مقدس در جبهه ماند. قاآنی طی این دوران، فرماندهی یگان‌های ۵ نصر و ۲۱ امام رضا (ع)، فرماندهی تیپ امام رضا (ع) و فرماندهی لشکر ۵ نصر را به عهده گرفت. سال ۶۱ بود که با سردار قاسم سلیمانی آشنا شد و طی این مدت در بسیاری از مناطق جنگی با هم همکاری داشتند.
سردار قاآنی در تنها گفت‌وگوی رسانه‌ای خود در ۱۳۹۴ خورشیدی با ماهنامه رمز عبور در خصوص رفاقتی که با سردار سلیمانی دارد می‌گوید: ما که بچه‌های جنگ هستیم، نقطه اتصال، ارتباط و رفاقتمان جغرافیا، خاک و شهرمان نیست و رفقای میدان جنگیم و در جنگ با هم رفیق شدیم. شاید یک سال بزرگ‌تر از ایشان باشم و چه بسا همسن باشیم. به هر حال این مسایل چندان مهم نیست. ایشان در زمینه‌های مختلف از ما بالاترند و سن در توانایی‌ها، تجربیات، فهم و اخلاص ملاک نیست. ما در میدان جنگ با هم رفیق شدیم و کسانی که در سختی‌ها با هم رفیق می‌شوند، ارتباطاتشان محکم‌تر و پایدارتر از افرادی است که در شهر یا محله‌ای با هم آشنا و رفیق می‌شوند. البته از افرادی هستم که به سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای که الحمدلله هم در دوره دفاع مقدس موفق بودند و هم بعد در مأموریت‌های داخل و خارج از کشور توفیق داشتند، ارادت دارم.
او در دوران دفاع مقدس در عملیات‌هایی همچون عاشورا، آزادسازی ارتفاعات گارکونی و فسیل در شمال می‌ماک، عملیات والفجر هشت، فتح شبه جزیره فاو، عملیات کربلای ۱، آزادسازی مهران، عملیات نصر هشت، استقرار نیرو‌های ایران در مائوت، کربلای پنج و تسخیر شلمچه نقش مهمی داشته است.
وی بعد از پایان جنگ، معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه شد و کمی بعد با تاسیس نیروی قدس سپاه به عنوان جانشین این نیرو به همکاری خود با سردار سلیمانی ادامه داد. این همکاری مداوم باعث شد که وی اشراف اطلاعاتی بالایی نسبت به سازوکار نیروی قدس پیدا کند.
نگاهی به سخنرانی‌های گذشته سردار
دقت در محتوای برخی از سخنرانی‌های محدود سردار قاآنی در همایش‌ها حاکی از نوع نگاه او نسبت به مسائل منطقه‌ای و از جمله مقابله با سلطه‌گری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی در ۲۶ دی ۱۳۹۳ در تشریح وضعیت منطقه خاورمیانه و تعادل قدرت در آن گفت: آمریکا و اسراییل کوچک‌تر از آن هستند که خود را همتراز با قدرت نظامی ایران بدانند؛ این قدرت اکنون خود را در کنار مردم مظلوم فلسطین و غزه در قالب موشک و سلاح به منصه ظهور رسانیده است.
سردار قاآنی در ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ کمک به مسلمانان را هدف جمهوری اسلامی دانست و در این زمینه اظهار داشت: ما وقتی برای دفاع از مسلمانان کشور‌های اسلامی گام برداشتیم، هدفمان انجام وظیفه الهی بود و اولین نتیجه‌اش متوجه خود نظام شد. به برکت دستگیری از مسلمانان خداوند خطراتی را از این کشور دفع کرد و باعث شد تا ایران اسلامی به یک مرکز امنیت و ایجاد امنیت برای دیگر کشور‌ها تبدیل شود.
وی همچنین درباره زیاده‌خواهی‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه می‌گوید: پایه‌گذاری تمام امور، از دوران دفاع مقدس صورت گرفت و اگر جمهوری اسلامی نبود، آمریکا تمام منطقه را به آتش کشیده بود.
رجزخوانی سردار قاآنی برای آمریکا: جوانمردانه دشمن سلیمانی را خواهیم زد   فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این‌که دشمن ناجوانمردانه سردار سلیمانی ما را به شهادت رساند، گفت: آنان مرد میدان جنگ نبودند که در میدان با حاج قاسم درگیر شوند؛ در اوج ناجوانمردی سردار عالی‌مقام ما را به شهادت رساندند، اما به لطف الهی و به همت همه آزادمردانی که در سراسر عالم خونخواه او هستند، جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد.
سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی در آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: این مراسم در واقع میثاق با فرمانده‌ای دلاور، مردمی و ولایتمدار است و ما گرد هم آمدیم تا با این الگوی قهرمان مقاومت و انسان ملکوتی پیمان ببندیم که راهش همچنان استمرار خواهد داشت.
وی خاصیت شیطان بزرگ را شیطنت، دشمنی و خباثت عنوان و اظهار کرد: دشمنان ما زبانی غیر از زور را نمی‌فهمند، از این رو باید در مقابل آنان مستحکم بایستیم؛ اگر ما به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم همه تهدید‌ها قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارند.
قاآنی در توصیف سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: هر چند زبان از توصیف فضائل اخلاقی حاج قاسم قاصر است، اما تبعیت محض از ولایت شاخص اصلی و محور اقدامات این سردار سربلند بود، همواره با اخلاص عمل می‌کرد و خالصانه درمسیر گام برمی‌داشت و سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت در مسیر اعتلای اسلام، به آرزوی دیرین خود رسید.
فرمانده نیروی قدس سپاه یگانه راه غلبه بر دشمن را ایستادگی و مقاومت برشمرد و تاکید کرد: راه و مسیر روشنی که حاج قاسم در آن با اقتدار و صلابت گام برمی‌داشت، همان‌گونه که در حکم فرماندهی معظم کل قوا تصریح شده است، با قدرت استمرار خواهد داشت.   منبع: جام جم

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن