ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118151
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۵:۴۱
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
سردار سلیمانی؛ مکتب‌ساز جبهه مقاومت در جهان

سردار سلیمانی؛ مکتب‌ساز جبهه مقاومت در جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شمس‌الدین شامگاه گذشته، اول بهمن ماه در مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی که به همت جامعه قرآنی گیلان در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب الهی و انسان‌سازی است، باید انسان‌ها در جامعه اسلامی با بهره گیری از قرآن به مقام و مرتبه والایی که خداوند مقدر فرموده دست […]

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شمس‌الدین شامگاه گذشته، اول بهمن ماه در مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی که به همت جامعه قرآنی گیلان در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب الهی و انسان‌سازی است، باید انسان‌ها در جامعه اسلامی با بهره گیری از قرآن به مقام و مرتبه والایی که خداوند مقدر فرموده دست یابند و سپس ماموریتی که خدا بر عهده آنان به عنوان خلیفه الله قرار داده، به انجام برسانند.

وی افزود: برای تحقق این امر در قرآن کریم آیات فراوانی ذکر شده و ویژگی‌های انسان‌های خودساخته و تکامل یافته در پرتو تعالیم الهی را معرفی می‌فرماید، بخشی از این صفات در آیات اول سوره مومنون آمده است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه شهادت سردار قاسم سلیمانی دل‌های مومنان را در سراسر عالم تحت تاثیر قرار داد، گفت: سردار سلیمانی یکی از نمونه‌های کامل تعلیم دیده و ساخته شده در پرتو ویژگی‌های الهی است.

شمس‌الدین با بیان اینکه قرآن کریم یکی از ویژگی‌های انسان مومن را خشوع در نماز عنوان کرده است، ادامه داد: براساس آیه «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ،الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ» خشوع در نماز یک امر تصنعی و تظاهری نیست بلکه حالتی برخواسته از ایمان، اعتقاد و باور قلبی انسان است و شهدای گرانقدر ما از مصادیق بارز تجسم این آیات الهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، جبهه‌های مقاومتی را تشکیل و آموزش داد و به تعبیری سر خط رزم و مبارزه آورد و مکتب‌ساز جبهه مقاومت در جهان شد.

امام جمعه بندر انزلی بیان کرد: سردار سلیمانی جبهه‌های مردمی مقاومت را در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و فلسطین تشکیل داد، هیچ موقع هراسی از دشمن نداشت؛ با مرور خدمات این شهید بزرگوار در می‌یابیم که یکی از مصادیق بسیار مهم و عینی آیات الهی، سیره این شهید عزیز است.

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: قرآن کریم افراد شاخص با ویژگی‌های برجسته چون سردار قاسم سلیمانی را انسان‌های فلاح و رستگاری معرفی می‌کند و مهر رستگاری بر فلاح و رستگاری این افراد می‌زند.

وی بیان کرد: قرآن کریم از انسان مومن که پرورش یافته در فرهنگ دینی و قرآنی است به یک کوه استوار تعبیر می‌کند زیرا ذکر، اندیشه، ایمان و تفکرش تحت تاثیر شرایط تغییر نمی‌کند و حوادث روزگار وی را از مسیر منحرف نمی‌کند.

امام جمعه بندر انزلی بیان کرد: اعتقادات، باور، ایمان و ولایتمداری انسان مومن متزلزل نمی‌شود و انسان وقتی به این مرحله رسید، دیگر از مسیر رستگاری خارج نمی‌شود.

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: ماموریتی را که خداوند برای انسان مومن مقدر کرده عبارت از زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است، سیر حرکت جامعه اسلامی از ابتدا براساس ظهور بوده است و وظیفه و ماموریت انسان‌های مومن تحقق ولایت اولیای خدا در جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم در معیت اولیای خدا و شهدا باشیم، ابتدا باید به مقام مومن بودن برسیم و سپس در این مسیر تعالی آن ماموریتی که خدا از انسان‌های مومن می‌خواهد را انجام دهیم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن