ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118183
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۳۷
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
آیا دست‌های پشت پرده نام حاج قاسم را بر بزرگراه رسالت نمی‌نشاند؟

آیا دست‌های پشت پرده نام حاج قاسم را بر بزرگراه رسالت نمی‌نشاند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وقتی در شهر قدم میزنی چشمت به نام هایی بر می خورد که هر کدام یادآور خاطراتی می شود که در طول زندگی با آنها کلنجار رفته ای، از همین رو شهرداران و مسولان شهری سعی دارند تا با سلایق […]

آیا دست‌های پشت پرده نام حاج قاسم را بر بزرگراه رسالت نمی‌نشاند؟به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وقتی در شهر قدم میزنی چشمت به نام هایی بر می خورد که هر کدام یادآور خاطراتی می شود که در طول زندگی با آنها کلنجار رفته ای، از همین رو شهرداران و مسولان شهری سعی دارند تا با سلایق خود این نام ها را زنده نگه دارند.

البته باید بگوییم ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺎم معابر که در ﺳﺎل های اﺧﯿﺮ اﺗﻔﺎق اﻓﺘﺎد، در ﻣﻮارد ﺑﺴﯿﺎري ﻧﻤﺎد ﻧﻔﯽ ارزﺷ ﻬﺎ و اﺷﺨﺎﺻﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ و ﺟﺎﻣﻌﻪ دﯾﮕﺮ آن‌ها را ﻣﻘﺒﻮل نمی‌داند اما هستند نام هایی که چهره شهر را مزین می کنند و برکت را بر سفره شهر می نشانند.

گفتنی است بعد از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مردم و مسوولان را بر آن داشت تا ارادت خود به پاس یک عمر مجاهدت و ایثار این سرباز وطن را نشان دهند به همین خاطر در یک پویش گسترده بسیاری از خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و معابر اصلی و مهم در نقاط مختلف به نام او ثبت شد تا یاد و راهش در تاریخ این سرزمین ماندگار شود.

در این حرکت مسوولان دستگاه های مختلف تصمیم گرفتند تا به پاس قدردانی و تلاش های ۴۰ ساله سردار دل‌ها برخی از گذرگاه‌ها و خیابان ها را به نام این شهید والامقام نامگذاری کنند که این حرکت مورد استقبال آحاد جامعه قرار گرفت.

تهران، کرج، بندرعباس، اردبیل، کرمان، گرگان، دامغان، قزوین، بوشهر، آبادان، ارسنجان، ساوه، ارومیه، اهواز، همدان، مشهد، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری از جمله شهرهایی هستند که آمادگی خود را برای نامگذاری قسمت های مهمی از شهر به نام سردار سلیمانی اعلام کرده و در مدت زمان کوتاهی به این کار مبادرت کردند.

شاید به توان گفت بعد از روی کار آمدن شورای پنجم و شهرداران جبهه اصلاحات این کار به عنوان شاخص ترین فعالیت آنان لقب بگیرد طرح تغییر نام بزرگراه رسالت به نام شهید سلیمانی در کوتاه ترین زمان ممکن در شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شواری شهر تهران یعنی 2روز بعد از ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی تصویب شد.

حجت نظری در دفاع از این دو فوریت گفت: جایگاه شهید قاسم سلیمانی برای ما مشخص است و چرایی اینکه معبر یا بزرگراهی را به نام ایشان اختصاص دهیم خیلی عجیب نیست. سردار سلیمانی تنها در مرز‌های ایران خلاصه نشد و در منطقه محبوب بود. باید حتما این زحمات را قدر بدانیم و امیدواریم راه ایشان ادامه یابد.

نظری گفت: علت انتخاب بزرگراه رسالت این بود که سه بخش دارد و غربی‌ترین قسمت به نام حاج حسین همدانی است و هم رزم ایشان است که در عراق به شهادت رسید، آیت الله حکیم در مرکز این اتوبان است که ایشان هم در عراق ترور شد و با نامگذاری این قسمت به نام سردار سلیمانی که او نیز در عراق به شهادت رسید، کل معبر از ابتدا تا انتها پیامی را می‌تواند به همگان مخابره کند. دقت داشته باشید که نامگذاری بدون تغییر نام تونل و میدان انجام شود.

سید محمود میرلوحی در ادامه گفت: اگر قرار است نامگذاری انجام شود بدون تغییر نام تونل و میدان نباید باشد و باید این نظر اصلاح شود.

احمد مسجدجامعی همچنین اظهار داشت: رسالت نام رسول الله است و همه این‌ها ذیل نام ایشان است که معنا می‌یابد، در نتیجه باید سعی شود نام رسالت حفظ شود.

اما سرانجام دو فوریت طرح تغییر نام بخش شرقی بزرگراه رسالت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.

 

بعد از این اتفاق مردم شهید پرور تهران توقع آن را داشتن که شهرداری تهران نیز در کوتاهترین زمان ممکن مصوبه شورای پنجم را اجرا کند و تابلو و المان های شهری بزرگراه رسالت را به نام شهید سلیمانی تغییر دهند اما این انتظار بی جا بود و شهرداری تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص نداشته است.

از همین رو خبرنگار ما سعی کرد تا مسولان شهری تماس حاصل کند که متاسفانه این امر میسر نشد حالا باید دید انتطار خواسته های مردم برای تغییر نام یک بزرگراه تا کجا ادامه خواهد داشت.

البته این سوال پیش می آید که شهردار محترم تهران چگونه فرصت این را دارد با یکی از سران فتنه به دیدار خانواده های شهدای پرواز تهران کیف برود اما تا کنون زمان مضا و دستور دادن برای تغییر تابلوهای بزرگراه شهید سلیمانی را نداشته است؟

آیا دست‌های پشت پرده نام حاج قاسم را بر بزرگراه رسالت نمی‌نشاند؟

 

اگر تمام این پازل ها را کنار هم بگذاریم شک بر این می شود که آیا سیاسی کاری پشت این قضایا وجود دار؟ زیرا شهرداری تهران سابقه خوشی در این خصوص پرونده ها ندارد و همین چند ماه گذشته بود که معابر تهران را از نام شهدا پاک کرد و با فشار افکار عمومی گفت که یک خطای انشانی در چاب تابلوها بوده است و به گونه ای از این موضوع فرار کرد.

از همین جا اعلام می کنیم سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو آماده انتشار صحبت های مسولان شهری تهران است.

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن