ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 11823
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی قم

تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی قم

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادواره شهدای مدافع حرم در سالن آمفی تئاتر شهید آخوندی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.   در این مراسم احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛ رستمعلی رفیعی، مسئول عملیاتی […]

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادواره شهدای مدافع حرم در سالن آمفی تئاتر شهید آخوندی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

 

در این مراسم احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛ رستمعلی رفیعی، مسئول عملیاتی لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع)؛ بهرام خوشنویسان، رئیس دانشگاه صنعتی قم و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم در ابتدای این مراسم با اشاره به جایگاه شهدای مدافع حرم تصریح کرد: دانشگاه صنعتی قم توفیق میزبانی جمعی از خانواده‌های این شهدا را یافته است و شهدای مدافع حرم بر گردن تمام مردم حق دارند.

 

وی ادامه داد: ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم، باید قدردان این شهدا باشیم و ارزش کار والای شهدای مدافع حرم را بدانیم، از جمله شهدای مدافع حرم می‌توان به شهید هادی ذوالفقاری اشاره کرد که این شهید ویژگی‌ خاصی داشت.

 

رستمعلی رفیعی، مسئول لشکر عملیاتی علی بن ابیطالب(ع) در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این شهدا تصریح کرد: یکی از امتیازات شهدای مدافع حرم، شهادت در غربت است و مقام معظم رهبری از این شهدا به عنوان اولیای خدا و برگزیدگان یاد کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان باید وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم را بخوانند، ادامه داد: داعش تا پشت مرزهای کشورمان هم آمده بود؛ ولی مدافعان حرم با دلاوری‌های خود اجازه ندادند که عناصر این گروه تروریستی وارد ایران شوند.

 

مسئول عملیات لشکر عملیاتی علی بن ابی طالب(ع) افزود: دانشجویان باید بدانند که برخی از شهدای مدافع حرم هم همچون آن‌ها دانشجو بودند، به عنوان مثال شهیدان عربی و علیدوست که جزو شهدای مدافع حرم هستند، دانشجو هم بودند.

 

حجت‌الاسلام محمد رضا علیدوست، پدر شهید مدافع حرم مهدی علیدوست هم در ادامه این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهدای مدافع حرم گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از ویژگی این شهدا را داشتن غیرت دینی دانستند، شهدای مدافع حرم نسبت به دین بی‌تفاوت نبودند، اگر ملتی به دین بی‌تفاوت باشد، خداوند بلایی بر سر آن ملت خواهد آورد.

 

وی افزود: مسلمان باید نسبت به دین خود غیرت داشته باشد و یکی از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم داشتن چنین غیرتی بود، این شهدا بصیرت هم داشتند، بسیاری از شهدای مدافع حرم تازه زندگی مشترک خود را تشکیل داده بودند و این شهدا از نظر زندگی دنیایی مشکلی نداشتند.

 

احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به روز دانشجو تصریح کرد: دلیل نامگذاری روز ۱۶ آذر به نام روز دانشجو کاملا مشخص است، دانشجویان کشورمان در این روز برای مبارزه با ظلم و استکبار به میدان آمدند و تعدادی از آن‌ها جان خود را در این راه از دست دادند.  

 

وی ادامه داد: روز ۱۶ آذر روز استکبارستیزی، عدالت خواهی و دفاع از حق و حقیقت است، اما برخی متاسفانه به دنبال این هستند که ماهیت این روز را به دوستی با آمریکا تغییر بدهند، دانشجویان در روز ۱۶ آذر جان خود را در راه مبارزه با آمریکا از دست دادند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در آخرین مرحله امتحان مردم ایران قبول نشد و برجام نشان داد که آمریکا بدقول و بدعهد است، این کشور خوی استکباری دارد، ملت ایران آمریکا را مورد امتحان قرار داد، اما این کشور در این امتحان رفوزه شد و ملت ایران در مقابل استکبار ایستاده است.

 

امیرآبادی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه استکبار ستیزی تصریح کرد: مسئولان کشور باید از ظرفیت جوانان استفاده کنند تا کشورمان بتواند در برابر مستکبرین عالم بایستد و به نقطه مطلوب در این زمینه برسیم، وضعیت ملت ایران بهتر از گذشته است و اکنون قدرت این ملت قابل مقایسه با ابتدای انقلاب نیست.

 

پخش مستند عارف مسلح با موضوع زندگی شهید مدافع حرم هادی ذوالفقاری از برنامه‌های پایانی یادواره شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی قم بود.

 

همچنین در این برنامه از خانواده‌های شهیدان عربی، هاشمی، مالامیری، ذوالفقاری، سامان لو و علیدوست که در عرصه دفاع از حرم به شهادت رسیدند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن