ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118236
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
فدایی دین و ولایت شدن راز محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بود

فدایی دین و ولایت شدن راز محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام نجم الهدی شامگاه چهارشنبه در مراسم دختران فاطمی و یاوران سلیمانی که با حضور دختران دانش آموز دوره های متوسطه اول و دوم مدارس در سالن شهید کشاورزی شهرستان مهریز برگزار شد با بیان این که تمام موجودات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس در مهریز، حجت الاسلام نجم الهدی شامگاه چهارشنبه در مراسم دختران فاطمی و یاوران سلیمانی که با حضور دختران دانش آموز دوره های متوسطه اول و دوم مدارس در سالن شهید کشاورزی شهرستان مهریز برگزار شد با بیان این که تمام موجودات عالم آفریده شده اند که فدا شوند عنوان کرد: همه آفریده های خداوند حتی فرشتگان با فدا شدن به کمال می رسند. گیاهان، حیوانات و فرشتگان برای خدمت و فدا شدن برای انسان ها آفریده شده اند.

معاونت برادران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان یزد خاطرنشان کرد: تمام موجودات فدای چیزی بهتر و برتر از خود یعنی انسان می شوند و انسان برای فدا شدن و به کمال رسیدن باید فدای چیزی برتر و بهتر از خود شود و خداوند وجودی برتر و بهتر از انسان است.

وی با نهی از دنیاگرایی گفت: اگر ما وقت و انرژی و حتی احساسات خود را فدای چیزی پائین تر از خود کنیم حیف شده ایم. بزرگان دین یعنی پیامبر و اهل بیت گرامی ایشان فدائیان دین الهی هستند و انسان برای به کمال رسیدن باید فدای دین خدا شود. 

این کارشناس مذهبی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: اگر فدایی دینمان نشویم و وقت و احساساتمان وقف امام زمان نشود به کمال نمی رسیم. مهم نیست چقدر علم و سواد داریم مهم این است که افزایش علم با چه هدفی انجام می شود. انسان نمی تواند جلوی سپری شدن زمان و پیر شدن خود را بگیرد پس باید آن را صرف موضوع ارزشمندی کند.

وی با بیان این که آخرین حد وجودی انسان، فدای خدا شدن است به شهادت سردار سلیمانی اشاره و تأکید کرد: شهادت تنها راه رسیدن به کمال است و کسی که به کمال و تعالی می رسد نزد تمام عالم ارزشمند می شود. حاج قاسم سلیمانی در طول زندگی خود فدای دین الهی و ولایت شد و برای همین با شهادت او دنیا تکان خورد.

نجم الهدی ادامه داد: تمام مدافعان حرم فدای دین الهی و ولایت شدند و به کمال و غایت زندگی در این دنیا رسیدند اما هیچ کدام به اندازه حاج قاسم سلیمانی فدایی امام زمان نبودند.

وی با اشاره به ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله علیها) بیان کرد: حضرت زهرا (س) نیز که مقام والایی داشت و حتی جبرئیل با او صحبت می کرد و حلقه وصل تمام اهل بیت با خداوند است، برای به کمال رسیدن فدای حضرت علی (ع) یعنی امام زمان خود شدند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: تمام عناصر عالم به سمت ظهور منجی عالم بشریت در حرکت هستند و در این راه ما شیعیان برای رسیدن به رستگاری و کمال باید فدایی امام زمان باشیم و با دوستان او در سراسر عالم، دوست و با دشمنان ایشان دشمن باشیم.  

گفتنی است؛ این مراسم به همت بخش خواهران انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان مهریز برگزار شد و اجرای تشییع نمادین حضرت زهرا (س) ، قرعه کشی و اهدای جوایز و امضای میثاق نامه برای بیعت با شهدای جبهه مقاومت به ویژه حاج قاسم سلیمانی از حاشیه های این مراسم معنوی بود. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن