ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118282
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
مکتب و نگاه «حاج قاسم» او را جاودانه کرد/ برگزاری همایش دختران «حاج قاسم» در مشهد

مکتب و نگاه «حاج قاسم» او را جاودانه کرد/ برگزاری همایش دختران «حاج قاسم» در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد،«جنس سردار سلیمانی زمینی نبود امّا زمین برای نفس کشیدن به چنین افرادی نیازمند است.» این جمله را فضه سادات حسینی مجری همایش«دختران حاج قاسم» که به میزبانی دختران شهدای مدافع حرم در محل سالن همایش‌های صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد،«جنس سردار سلیمانی زمینی نبود امّا زمین برای نفس کشیدن به چنین افرادی نیازمند است.» این جمله را فضه سادات حسینی مجری همایش«دختران حاج قاسم» که به میزبانی دختران شهدای مدافع حرم در محل سالن همایش‌های صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، در آغاز سخنان خود گفت.

او همچنین برگزاری این همایش را ادای دین کوچک و تجدید پیمان با سردار دلها دانست و گفت: امیدواریم هر کدام از ما در حد بضاعت خود انتقام سختی از استکبار جهانی بگیریم و حافظ خون شهدا باشیم.

در بخش ابتدایی این مراسم حجت الاسلام علی سرلک، گفت: چه دی‌ماه تلخ و شکننده‌ای را ملت ما تجربه کرد، حجم مصیبت‌های دی ماه کمر شکن بود، از امام رضا(ع) می‌خواهیم لطف و رحمت خود را در اتفاقات پیش رو نشان دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حاج قاسم به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یک مکتب، جریان، نگاه متفاوت به هستی و نسبت دقیق به حوادث پیرامونی بود. آنچه حاج قاسم را متمایز کرد و او را در ناخودآگاه و قلب ما فرستاد مکتب و نگاه اوست.

وی یادآور شد: اما مکتب او چیست او چه جنس نگاهی داشت که توانست سردار دل‌ها باشد، حاج قاسم جنس نگاهش این بود که عالم خدایی دارد و مالکیت تمام عالم برای اوست، حاج قاسم از عبدهای خدا بود که به دنبال ثابت کردن مالکیت خدا بود.

سرلک شیوه و سبک زندگی حاج قاسم را شیوه مجاهده خواند و گفت: اگر چه عرصه نظامی از او یک ژنرال و شخصیت دلاور جنگجو ترسیم می‌کند اما هویت اصلی او جدال برای مالکیت خداست.

این کارشناس دینی، مکتب حاج قاسم را مکتبی از جنس عشق خواند و اضافه کرد: او در زمان حیات خود اسطوره‌ای بود و با رفتنش هم غوغایی به پا کرد او به تبعیت از پیامبران و امامان دلدادگان زیادی برای خدا پیداکرد.

 وی همچنین گفت: حاج قاسم اگر در سلوکش در رسیدن به خدا حریف همه شد در درون ما نیز رسوخ و قلب ما را نیز فتح کرد. او سردار بی‌مرزی بود و قلب ما را در فتح نگاه خود قرار داد.

سرلک ضمن یادآوری ضعف استکبار جهانی در مقابله مستقیم و جوانمردانه با شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: او در میدان نظامی یک تنه حریف ترامپ قمارباز بود و این جنس رفتن در میدان نظامی، یعنی شخص ترامپ فهمیده توانایی مقابله مستقیم با او را نداشته است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: دختران حاج قاسم یا خواهران حاج قاسم کسانی هستند که هدف حاج قاسم را دنبال می‌کنند. آمریکا جسم حاج قاسم را گرفت اما این باعث شد حاج قاسم اوج بگیرد چرا که به قول امام رحمت الله علیه «بکشید ما را، بیدارتر می شویم.»

وی، حاج قاسم را فارغ از جناح بندی‌های سیاسی خواند و افزود: حاج قاسم وارد دسته بندی‌های سیاسی نشد و چتر بزرگ نگاه هوشمندانه‌اش، تنها، جان‌مایه گذاشتن برای رهبری و شهدا بود، او دل خدا را به دست آورده بود و می‌خواست برای خدا مشتری درست کند، او نگاهی از جنس اولیای الهی داشت.

سرلک یادآورشد: دیدن خدا و تماشایی کردن خدا از اهداف او بود و دیدید که خدا چگونه او را دیدنی و فاتح قلب‌ها کرد.

این کارشناس دینی همچنین افزود: حاج قاسم می‌گفت کسی می‌تواند شهید شود که شهید زندگی کند، این درس بزرگی است برای دختران حاج قاسم که باید بهترین و درجه یک در تمام ابعاد زندگی باشند.

وی بر لزوم انتقام سخت تاکید کرد و گفت: امیدواریم خدا به دست ما انتقام سخت را رقم بزند و این شرف انتقام سخت را بدهد.

فرهنگ مقاومت؛ بزرگ‌ترین درس شهدا

در ادامه نیز کارشناس مذهبی گفت: هیچ کس در این شرایط خاص نمی‌تواند بگوید که راه درست را چگونه تشخیص دهم چراکه به گفته رهبر انقلاب با این شهدا می‌توان راه را پیدا کرد.

حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع اظهار کرد: دنیا می‌خواست حاج قاسم را نابود کند اما بر عکس او و اهدافش را تکثیر کرد همچون آینه‌ای که اگر بشکند هزاران آینه دیگر را تولید می‌کند.

وی فرهنگ مقاومت را بزرگترین درس شهدا و لازمه زندگی امروز خواند و افزود: شهدا به ما فهماندند در دورانی که برخی مقاومت را غیر لازم می‌دانند و بر لزوم مذاکره و تعامل تاکید می‌کنند، می‌خواهند که ما ذلیل بمیریم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امروز دعوا بر سر دو گفتمان است، گفتمان تعامل با نظام سلطه و گفتمان تقابل با نظام سلطه، اگر قرار بر تعامل بود چرا این همه شهید دادیم.

مهدوی ارفع ضمن بیان خاطراتی از شهدا در انتها گفت: فردای قیامت کسانی که دم از مذاکره می‌زنند چگونه می‌توانند جواب دختران شهید را بدهند، آن‌ها باید بفهمند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

در بخش دیگری از این همایش، نگار خادمی، مطهره سادات عالمی و زهرا محرابی دختران شهدای مدافع حرم به بیان خاطرات خود از پدران شهیدشان پرداختند و در انتهای مراسم میثاق نامه با شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا توسط دختران و بانوان منتسب به شهدا و محور مقاومت با شعار « مرگ بر آمریکا» و « لبیک یا زینب» قرائت شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن