ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 118358
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۴۲
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
حاشیه نگاری نخستین روز از اکران‌ مستندهای دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در اهواز

حاشیه نگاری نخستین روز از اکران‌ مستندهای دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در اهواز

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما اکسین اهواز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نامخواه عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار، اسماعیل شریفی جانباز مدافع حرم، عصمت احمدیان مادر شهیدان فرجوانی و طیف وسیعی از مردم […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما اکسین اهواز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نامخواه عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار، اسماعیل شریفی جانباز مدافع حرم، عصمت احمدیان مادر شهیدان فرجوانی و طیف وسیعی از مردم آغاز شد.
این جشنواره مردمی توانست در نخستین روز از دهمین‌ سال از اکران خود مانند سال‌های گذشته تنها طیف خاصی را در بر نگیرد و با اکران فیلم‌های متنوع و متفاوت خوراک فرهنگی اغلب گروه‌های سنی را تهیه و به دید مخاطبان برساند.
با توجه به سطح تبلیغات اجرا شده در هفته‌های قبل از برگزاری جشنواره فیلم عمار در خوزستان انتظار می‌رفت که این جشنواره با استقبال عمومی خوبی مواجه شود که خوشبختانه در ساعات ابتدایی آغاز برنامه سالن سینما اکسین مملو از میهمانانی شد که برخی برای چندمین بار آمده بودند و برخی نیز برای نخستین بار برای حس عطر و بوی این جشنواره در سالن سینما در انتظار آغاز برنامه بودند.
جشنواره فیلم عمار مناسب‌ترین جشنواره از نظر تهیه خوراک فرهنگی سالم است
ناگفته نماند که برخی از خانواده‌ها با فرزندان خود قصد تماشای فیلم‌های جشنواره را داشتند زیرا به عقیده آن‌ها جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم عمار با تهیه خوراک فرهنگی سالم می‌تواند نقش مفیدی در تربیت فرزندانشان از لحاظ انتخاب برنامه‌های مناسب و پرهیز از برنامه‌های متنوع و رنگارنگ غربی که جز تباهی هیچ نتیجه‌ای ندارد؛ تاثیر به سزایی داشته باشد.
مسئولان دهمین جشنواره فیلم عمار این بار نیز توانستند با یک تدبیر اساسی به انتخاب 6 مستند جذاب و با معنا از قبیل ” سوزن، بانو، سقف آرزوها، مادرانه، خوشا به حالت روستایی و امیدی_ ه ” بپردازند که هر یک از آن‌ها توانست به خوبی در مخاطبان تاثیر بگذارد.
چینش هر یک از مستندها برای جذب مخاطب بیشتر از دیگر تدبیرهای اساسی و به جای مسئولان جشنواره فیلم عمار در خوزستان بود به طوری که در ابتدای اکران برنامه مستند ” سوزن ” به کارگردانی یوسف جعفری توانست بسیار ظریفانه تمامی مخاطبان حاضر در سالن را به دهه 60 و نیازهای کودکان در زمان جنگ تحمیلی ببرد، این مستند به نویسندگی خانم شکرریز با محوریت جهاد برای کودکان محروم در زمان جنگ است.
در ادامه مستند بسیار زیبا و دلنشین با نام ” بانو” اکران شد که در این مستند نیز بسیار هنرمندانه به سرگذشت پر فراز و نشیب زندگی بانو عصمت احمدیان مادر شهیدان فرجوانی پرداخته است. این مستند توانست حس عمیقی بین مادران شهدا و سایر مادران ایجاد کند به طوری که با فراز در زندگی این مادر مهربان و دلسوز حضار به داشتن چنین سرمایه‌ای در کنار خود شاد می‌شدند و با نشیب‌های داستان؛ اشک در چشمانشان حلقه بزند و از بزرگی این بانوی مجاهد درس یاد بگیرند.
” سقف آرزوها ” نخستین مستند دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در سانس دوم این برنامه بود که با کاگردانی علی سلطانی‌وش به روایت بررسی روند سیاست‌گذاری مسکن پرداخت. نماهنگ” خوشا به حالت روستایی ” به کارگردانی اسماعیل معنوی نیز توانست حس خوبی را بین مخاطبان عماری به ویژه قشر نوجوان ایجاد کند البته باید گفت که این نماهنگ پر مخاطب برنده فانوس در دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار نیز شده است.
مستند جنجال برانگیز ” امیدی – ه ” نمایانگر مفهوم عدالت طلبی است
مستند جنجال برانگیز” امید‌ی-ه ” به کارگردانی عباس زهیری که مدت‌ها قبل از ورود به جشنواره عمار توانسته بود مخاطب خود را جذب کند و با پرده برداشتن از برخی حقایق به حمایت از جانباز مدافع حرم اسماعیل شریفی پرداخت.
این مستند از جمله مستنداتی است که با اکران خود در ماه‌های گذشته توانست حس برخی از ائمه جمعه استانهای کشور را برانگیزد به طوری که حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان درباره این مستند که در تهران به اکران در آمده بود گفته است: ابتدا از دوستانی که این مستند بسیار خوب را ساخته بودند تشکر می‌کنم. زیرا مقداری ایدئولوژی من را برهم زدند. چون از قبل مطلبی را برای بیان آماده کرده بودم اما باید به نوع دیگر صحبت کنم. من اسم آن را عدالت طلبی تمیز می‌گذارم.
وی افزود: همانطور در این مستند مشاهده کردیم در شهری به نام «امیدیه» یک اتفاقی افتاده است. در این میان تعدادی بچه مسجدی دور هم جمع شدند برای اینکه شهر خودشان را اداره کنند و همفکری کردند و کاری را انجام دادند که نتیجه این شده که توانسته‌اند جلوی یک سری از تخلفات را بگیرند و بتوانند عدالت را در حدی که توان دارند در شهر امیدیه پیاده کنند و تحقق ببخشند.
امروزه فقط علیه استکبار جهانی مقاومت نشده است
در ادامه نخستین روز از دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در اهواز حجت‌الاسلام و المسلمین نامخواه عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار درباره جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: در آغاز دوران غیبت حضرت حجت، حضرت علی ابن مهزیار اهوازی بعد از تلاش 20 ساله و سفر های متعدد که به مکه برای دیدار حضرت حجت می‌روند که در یکی از این دیدارها حضرت علی بن مهزیار به امام می گوید ما در تمامی این سفرها شوق دیدار شما را داشتیم.
وی افزود: حضرت حجت در جواب می‌گوید اینطور نیست این ما هستیم که روز و شب منتظر دیدار شما بودیم اما دلیل عدم دیدار ما این بود شما در جامعه ای هستید که در آن انباشت ثروت در یک گوشه جامعه ایجاد شده و ضعفای آن جامعه سرگردان هستند.
عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم عمار با بیان اینکه شما چه عذری برای زندگی در این جامعه دارید؛ گفت: این دیدا سرمنشا عدالت خواهی در اهواز و انقلاب اسلامی است.
وی افزود: امروز فقط علیه استکبار جهانی مقاومت نشده زیرا این مستندها می‌گویند شما سربازانی دارید که دربرابر تخلفات شهر خود و آمریکا نیز می‌ایستند در واقع مفهوم مقاومت هرکجا که مطرح می‌شود باید چنین مفهومی داشته باشد.
مشکلات امیدیه همچنان پابرجا هستند

کارگردان برگزیده «جشنواره عمار»: ماجرای پنهانی نابودی تالاب «استیل» را روایت کردیم/ تهدیدات علیه تیم مستندسازیادداشت| پساجشنواره عمار، ضد رسانه علیه رسانهمعرفی فیلم‌های ششمین روز جشنواره عمار در مشهد مقدس ‌

در ادامه این جشنواره اسماعیل شریفی جانباز مدافع حرم که موضوع اصلی مستند ” امیدی-ه ” است نیز درباره جشنواره فیلم عمار و مستند ” امیدی- ه” گفت: از مسئولان جشنواره فیلم عمار و دوستان کارگردان این مستند تشکر می‌کنم. این مستند همچنان در امیدیه مجوز اکران را نگرفته است اما در سایر شهرهای کشور اکران شده و مردم برای تماشا به شهرهای دیگر کشور سفر کردند.
وی با بیان اینکه ماجرای امیدیه هنوز ادامه دارد افزود: با وجود اینکه قول هایی دادند و حجت‌الاسلام مرادی رئیس جدید دادگستری استان خوزستان نیز از موضوع اطلاع دارند اما همچنان در امیدیه مشکلاتی وجود دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن