ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118603
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
  • 122 بازدید
  • ارسال توسط :
یادواره شهدای مدافع حرم در۱۹ مدرسه قم برگزار می‌شود

یادواره شهدای مدافع حرم در۱۹ مدرسه قم برگزار می‌شود

سردار اسدالله گنجعلی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود:‌ این یادواره‌ها با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش برای دانش آموزان استان ترتیب خواهد یافت. وی درادامه گفت:‌ چهارمین یادواره شهیدان مدافع حرم قم به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع)، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند نهاد فرهنگی اجتماعی دیگر برگزار […]

سردار اسدالله گنجعلی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود:‌ این یادواره‌ها با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش برای دانش آموزان استان ترتیب خواهد یافت.

وی درادامه گفت:‌ چهارمین یادواره شهیدان مدافع حرم قم به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب (ع)، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند نهاد فرهنگی اجتماعی دیگر برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به وجود ۴۳۸ شهید مدافع حرم اعم از شهدای ایرانی، فاطمیون و شهدای مظلوم زینبیون درقم اظهار داشت: از سال ۹۵ یادواره شهدای جبهه مقاومت برگزار شده و باید این الگوها که از شهر و زندگی و خانواده خود گذشتند و کیلومترها آن طرف تر امنیت را برای نظام اسلامی برقرار کردند، به جامعه معرفی شوند.

گنجعلی با تاکید بر اینکه یاد و نام شهیدان باید به صورت یک امر مهم دنبال شود،گفت: در این شرایط مهمترین چیزی که می‌تواند یک ملت را سر پا نگه دارید یاد و نام شهداست

 وی با بیان اینکه یادواره شهدای مدافع حرم امسال در پی شهادت سردار سلیمانی حال و هوای دیگری دارد، گفت: این آیین در سه سال گذشته در مجتمع فرهنگی امام (ره) برگزار شد، ولی چهارمین دوره آن ۱۰ بهمن ماه جاری همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) ترتیب خواهد یافت.

 وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام سید حسین مومنی از خطبای کشور سخنران این مراسم است، افزود: روایت‌گری و پرده‌خوانی همراه با پخش تصاویری از عملیات آزادی سازی نبل و زهرا از بخش‌های مختلف این آیین است.

 گنجعلی با اشاره به برخی از برنامه‌های حاشیه‌ای این یادواره خاطرنشان کرد: جشنواره شعر کبوتران حرم از جمله آن است که در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برای تکریم و تجلیل و به تصویر کشاندن صحنه‌های شگفتی‌ساز مدافعان حرم با همکاری سپاه قم، اداره کل ارشاد و دبیرخانه دائمی شعر آیینی کشور و ستاد یادواره شهدای مدافع حرم امشب در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۵۱۰ اثر ازگونه‌های شعری درقالب شعرهای سنتی و آزاد مرتبط با موضوع شهدای مدافع حرم برگزیده شده که از پنج اثر تجلیل می‌شود.

سردار گنجعلی ادامه داد: همزمان با این مراسم، شناسنامه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز رونمایی می‌شود.

وی گفت: سرکشی و بازدید از ۵۲ خانواده شهید مدافع حرم استان اعم از شهدای افغانستانی، پاکستانی و ایرانی از دیگر برنامه‌های جانبی این یادواره است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن