ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 118607
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
  • 138 بازدید
  • ارسال توسط :
جزئیات پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یمنی در استان‌های «صنعاء، مارب و الجوف» / بازگشت امنیت به پایتخت یمن پس از ۴ سال + نقشه میدانی

جزئیات پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یمنی در استان‌های «صنعاء، مارب و الجوف» / بازگشت امنیت به پایتخت یمن پس از ۴ سال + نقشه میدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از عصر روز دوشنبه (سی ام دی ماه) محور جنوب غرب استان الجوف، شمال شرق استان صنعاء و غرب استان مارب شاهد درگیری‌های سنگین میان رزمندگان یمنی و نیرو‌های تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی است. نیرو‌های […]

جزئیات پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یمنی در استان‌های «صنعاء، مارب و الجوف» / بازگشت امنیت به پایتخت یمن پس از ۴ سال +نقشه میدانیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از عصر روز دوشنبه (سی ام دی ماه) محور جنوب غرب استان الجوف، شمال شرق استان صنعاء و غرب استان مارب شاهد درگیری‌های سنگین میان رزمندگان یمنی و نیرو‌های تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی است.

نیرو‌های ائتلاف در محور نخست (جنوب غرب استان الجوف) با پشتیبانی هواگرد‌های سعودی حملات گسترده‌ای را از محور غربی کوه «شهلاء» و محور جنوب غرب منطقه «الحزم» علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «الغیل» و «حام» و ارتفاع» العقبه» انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، برخی نقاط در منطقه الغیل» میان طرفین دست به دست می‌شود؛ نیرو‌های ائتلاف همچنین مواضع رزمندگان یمنی را در بخش «المتون» هدف حملات سنگین قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های مزدور ائتلاف با وجود پشتیبانی‌های گسترده و همه جانبه هوایی، موشکی و توپخانه رژیم سعودی موفق به پیشروی در محور جنوب غرب استان الجوف نشده اند و ده‌ها تن از آنان در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

مزدوران وابسته به ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در تلاش بودند مناطق «الغیل، حام» و ارتفاع «العقبه» را به اشغال دربیاورند و خود را به شمال بخش «ارحب» در شمال شرق استان صنعاء برسانند که تاکنون ناکام مانده اند.

نیرو‌های ائتلاف در محور دوم (شمال شرق استان صنعاء) حملات گسترده‌ای را از حدفاصل شمال جاده راهبردی «سه راه الجوف» تا کوه «السلطا» علیه رزمندگان یمنی در رشته کوه‌های «جرشب، یام» و مناطق «فرضه و الضبوعه» انجام دادند.

مزدوران ائتلاف با پشتیبانی یگان‌های موشکی، توپخانه‌ای و هوایی رژیم سعودی در تلاش بودند بخش «نهم» را در شمال شرق استان صنعاء به اشغال دربیاورند تا فشار به رزمندگان یمنی افزایش یابد و راهی برای ورود به پایتخت باز کنند.

یک منبع میدانی در گفتگو با ما اعلام کرد: نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله براساس برنامه از پیش تعیین شده از مناطق تحت کنترل در این محور به صورت تاکتیکی عقب نشینی کردند تا نیرو‌های ائتلاف را در تله گرفتار کنند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان یمنی توانستند نیرو‌های ائتلاف را به مناطق مورد نظر بکشانند، گفت: نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله به سرعت حملات را از دو محور علیه مزدوران ائتلاف آغاز کردند.

جزئیات پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یمنی در استان‌های «صنعاء، مارب و الجوف» / بازگشت امنیت به پایتخت یمن پس از ۴ سال +نقشه میدانی

وی افزود: رزمندگان یمنی حملات گسترده را از حومه جنوب شرقی منطقه «فرضه» و شمال کوه «رخمان» علیه نیرو‌های ائتلاف در سه راهی الجوف (مثلث مارب – الجوف – صنعاء) ترتیب دادند و پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند مزدوران را غافلگیر و در یک عملیات دقیق و منحصر به فرد آنان را در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء محاصره کنند.

 زمانی که نیرو‌های ائتلاف محاصره شده دریافتند مناطق تحت تصرف شان از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود و راهی جزء تسلیم یا کشته شدن ندارند تصمیم گرفتند بخش نهم را تخلیه و عقب نشینی کنند.

در حال حاضر، رزمندگان یمنی در حال پاکسازی گام به گام مناطق آلوده در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء هستند و تاکنون کنترل مناطق «الحول، وادی ملح، السلطاء، بران، المداریج و…» را به طور کامل در دست گرفته اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری‌های سنگین ۶ روز گذشته در مناطق شمال شرق استان صنعاء حدود ۵۰۰ تن از نیرو‌های ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی کشته و زخمی شدند و صد‌ها تن دیگر نیز اسیر شده اند.

بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعاء مساحتی در حدود ۱ هزار و ۸۴۰ کیلومتر مربع دارد و حدود ۱۰ درصد از این بخش در اشغال نیرو‌های ائتلاف بود که از محور شمالی به استان الجوف و از محور شرقی به استان مارب متصل می‌شود و دروازه شمال شرقی برای ورود به پایتخت است.

 

جزئیات پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یمنی در استان‌های «صنعاء، مارب و الجوف» / بازگشت امنیت به پایتخت یمن پس از ۴ سال +نقشه میدانی

ائتلاف غربی- عربی – صهیونیستی در سال‌های گذشته از مناطق تحت اشغال در بخش نهم به عنوان یک اهرم فشار علیه رزمندگان یمنی در سایر جبهه‌ها استفاده می‌کرد چرا که این منطقه یک تهدید جدی برای پایتخت به شمار می‌آمد.

 با پاکسازی و تامین امنیت کامل بخش «نهم» در شمال شرق پایتخت یمن، راه رزمندگان یمنی برای ورود به غرب استان «مارب» پس از چند سال باز می‌شود و شرایط برای پاکسازی سه راهی الجوف فراهم خواهد شد.

سه راهی الجوف یا همان مثلث «مارب – الجوف – صنعاء» در غرب استان مارب واقع شده است؛ جاده اصلی منطقه «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف و جاده شهر مارب به این سه راهی متصل و سپس از محور غرب به صنعاء پایتخت یمن منتهی می‌شوند و همین مسئله اهمیت این سه راهی را چند برابر کرده است.

نیرو‌های یمنی در محور سوم عملیات (غرب استان مارب) در سه راهی الجوف (مثلث مارب – الجوف – صنعاء) پس از درگیری‌های سنگین چند روزه موفق شدند بخش «مجزر» را از اشغال نیرو‌های ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

در حال حاضر، درگیری‌ها در حومه پایگاه نظانی «ماس» و شمال کوه «هیلان» در بخش «صرواح» در غرب استان مارب میان رزمندگان یمنی و نیرو‌های ائتلاف در جریان است؛ درگیری‌ها در حومه پایگاه «الفرضه» در نزدیکی مرز‌های مشترک استان مارب با بخش نهم ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی عملیات دیگری را در بخش صرواح به سمت پایگاه نظامی «کوفل» علیه نیرو‌های ائتلاف آغاز کردند و درگیری‌ها برای آزادی این پایگاه مهم و راهبردی همچنان میان طرفین در جریان است.

جزئیات پیروزی‌های بزرگ رزمندگان یمنی در استان‌های «صنعاء، مارب و الجوف» / بازگشت امنیت به پایتخت یمن پس از ۴ سال +نقشه میدانی

رزمندگان انصارالله مستقر از سمت کوه‌های «هیلان و مخدره» در شمال بخش «صرواح» در غرب استان مارب حملات خمپاره‌ای را علیه «سه راه جماله» انجام دادند و درصدد هستند با پاکسازی این سه راهی مهم، مسیر کمک رسانی نیرو‌های ائتلاف از سمت شهر مارب به سمت سه راهی الجوف را مسدود کنند.

 نیرو‌های ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله در جریان عملیات در محور جنوب غرب استان الجوف، شمال شرق استان صنعاء و غرب استان مارب موفق شده اند مساحتی در حدود ۵۷۰ کیلومتر مربع را تصرف نیرو‌های ائتلاف خارج کنند.

 

منبع: مشرق

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن