ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 118619
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
اخبار ضد و نقیض از حمله موشکی به جیزان در عربستان

اخبار ضد و نقیض از حمله موشکی به جیزان در عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهر مرزی «جیزان» عربستان از شنیده شده صدای چند انفجار مهیب ناشی از اصابت موشک به این منطقه خبر دادند. پایگاه خبری الخبر الیمنی نوشت: «کاربران عربستانی اهل شهر جیزان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند صدای سه انفجار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ساکنان شهر مرزی «جیزان» عربستان از شنیده شده صدای چند انفجار مهیب ناشی از اصابت موشک به این منطقه خبر دادند.

پایگاه خبری الخبر الیمنی نوشت: «کاربران عربستانی اهل شهر جیزان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند صدای سه انفجار شدید شنیده شده که بر اثر اصابت موشک‌های بالستیک شلیک شده از خاک یمن بوده است».

هنوز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از هیچ عملیات موشکی به سمت عربستان خبر ندادند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی عصر امروز مناطق مرزی یمن در مجازة الشرقیة مشرف به استان عسیر عربستان و البقع مشرف به استان نجران را در چند نوبت بمباران کردند.

ائتلاف سعودی که از پیشروی‌های رزمندگان یمنی طی چند روز گذشته در شمال شرق صنعاء به خشم آمده در ساعات گذشته بیش از 30 بار شهر «نهم »صنعا و استان «الجوف» را دیوانه وار بمباران کردند.

منابع نظامی یمن می‌گویند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهرک  تاریخی «براقش» و منطقه «الصفراء» وابسته به  شهر «مجزر» در شمال غرب استان مأرب در شرق صنعا را پس از درگیری‌های شدید با شبه نظامیان دولت مستعفی یمن به تسلط خود درآوردند.

منابع محلی هم سقوط بخش‌های بزرگی از پادگان الفرضه و مناطق الحول المداریج، وادی ملح، بران و ارتفات القرن و الشبکه توسط رزمندگان یمنی را تایید کردند. در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در منطقه العقبه بین  دو استان الجوف و مأرب جریان داد آن هم پس از اینکه نیروهای یمنی بر بخش اعظم مواضع در شهر «نهم» صنعا مسلط شدند.

 نیروهای یمنی تلاش می‌کنند منطقه العقبه در حد فاصل استان‌های الجوف و مأرب را تصرف کنند آن هم پس از اینکه مثلث رابط بین استان‌های الجوف، مأرب و صنعاء را به تسلط خود درآوردند.

 

در استان الجوف هم درگیری‌های شدید دیگری بین طرفین در شهر «المتون» جریان دارد  و به گفته منابع یمنی خط مقدم نیروهای منصور هادی به سمت منطقه الجفره عقب نشینی کرده است زیرا نیروهای یمنی «مفرق الجوف» را به تسلط خود درآوردند. این نیروها قبل از آن هم پادگان تیپ 312 در ارتفاعات راهبردی فرضه نهم راهبردی را تحت کنترل خود گرفتند و توانستند ارتفاعات «یام» را هم تصرف کنند.

این درحالی است که جنگنده‌های ائتلاف عربی بیش از 30 نوبت طی ساعات گذشته  شهر نهم صنعا و استان الجوف را بمباران کردند.

ابتدای هفته گذشته بود که ائتلاف سعودی به همراه شبه نظامیان یمنی مورد حمایت خود، با هدف پیشروی به صنعاء، پایتخت دولت نجات ملی یمن از کوتاه‌ترین راه ممکن برای رسیدن به این شهر، عملیاتی آغاز کرد و تجهیزات و نیروی نظامی زیادی در جبهه «نِـهم» به کار گرفت.

هدف از این عملیات سیطره بر مناطق کوهستانی نِـهم و نزدیک شدن به مناطق کوهستانی اطراف صنعاء بود تا از این طریق تسلط بر این شهر که در چند سال گذشته نقطه ثقل مهمی در تحولات یمن بوده، محقق شود، ولی نتایج این عملیات همانند عملیات «عسیر» چند ماه گذشته در داخل عربستان سعودی چیزی جز صدها اسیر و صدها کشته و زخمی برای متجاوزان و مزدوران آنها نبوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن