ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 118623
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
تجمع اعتراضی ده‌ها خانواده سودانی در برابر سفارت امارات در خارطوم

تجمع اعتراضی ده‌ها خانواده سودانی در برابر سفارت امارات در خارطوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خانواده‌های سودانی روز یکشنبه با برپایی تجمع در برابر سفارت امارات در خارطوم به اقدام مسئولین اماراتی در فریب فرزندانشان برای اعزام آنها به جنگ در یمن و لیبی اعتراض کردند. یک خانواده سودانی روز یکشنبه اسناد مربوط به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خانواده‌های سودانی روز یکشنبه با برپایی تجمع در برابر سفارت امارات در خارطوم به اقدام مسئولین اماراتی در فریب فرزندانشان برای اعزام آنها به جنگ در یمن و لیبی اعتراض کردند.

یک خانواده سودانی روز یکشنبه اسناد مربوط به فریب یک عضو این خانواده توسط شرکت‌های امنیتی اماراتی به بهانه اشتغال در امارات را فاش و اعلام کرد که فرزند آن‌ها پس از انتقال به امارات به جای اشتغال به اردوگاه‌‌های آموزشی منتقل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی سودانی‌هایی که در برابر سفارت امارات تجمع اعتراضی برپا کرده بودند پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود» نه به مزدور نه به شارلاتانی نه به فریبکاری».

«عبدالله الطیب»  یک جوان سودانی در یک ویدئویی که در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شد، می‌گوید که برادرش از سه ماه پیش پس از سفر به امارات با هدف یافتن شغل و کار برای شرکت‌های امنیتی، ربوده شده است و اطلاعی از او ندارند.

الطیب افزود که برادرش و تیمی که همراه او بودند پس از ورود به فرودگاه از اینکه از آن‌ها خواسته شد به یک اردوگاه منتقل شوند، غافلگیر شدند.

به گفته الطیب، پس از انتقال این جوانان سودانی به اردوگاه نحوه کار با سلاح‌های سنگین مثل دوشکا و آر پی جی به آن‌ها آموزش داده شد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، الطیب افزود که برادرش به صورت پراکنده با آن‌ها از طریق واتسآپ و پیامک در ارتباط بوده و گفته که در حال آموزش در امارات برای استفاده از سلاح سنگین است و به آن‌ها پیشنهاد شده که در مقابل دریافت مبالغ مالی یکی از دو کشور لیبی یا یمن را برای انتقال انتخاب کنند.

این جوان سودانی افزود که برادرش و شمار دیگری از سودانی‌ها که تعداد آن‌ها ۱۵۰ نفر بوده با این پیشنهاد مخالفت کرده و به همین دلیل آن‌ها را به یک اردوگاه جداگانه منتقل کرده و از آن‌ها خواسته‌اند تا یونیفرم نظامی مربوط به نیروهای واکنش سریع را به تن کنند تا آن‌ها را به مکان دیگری منتقل نمایند.

همچنین حساب توئیتری «واکب» سودان گزارش داد که اسناد مربوط به عقد قرارداد شرکت اماراتی «بلاک شیلد» با سودانی‌ها برای انجام مأموریت‌های نگهبانی در امارات، به دست آمده است که نشان می‌دهد پس از انتقال جوانان سودانی به امارات به جای اشتغال در این کشور، آن‌ها به اردوگاه «الغیاثی» منتقل شده و تلفن همراه آن‌ها گرفته شده و به آن‌ها گفته شده است که برای تأمین امنیت تأسیسات حیاتی به لیبی و یمن منتقل خواهند شد.

این اسناد نشان می‌دهد که دفتر «الأمیرة للاستقدام الخارجی» وابسته به شرکت اماراتی بلاک شیلد در خیابان البرلمان خارطوم مسئول جذب این جوانان است و مُهر سفارت سودان در ابوظبی و مُهر نهادهای رسمی امارات در روادیدهای جوانان سودانی دیده می‌شود.

گزارش‌های سازمان ملل و مطبوعات غربی نشان می‌دهد که امارات در کنار مصر از نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر (شرق لیبی) حمایت به عمل می‌آورند امری که نقض قطعنامه تحریم تسلیحاتی لیبی محسوب می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن