ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 118684
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۲۴
  • 165 بازدید
  • ارسال توسط :
معجزه نظامی| جزئیات پیشروی مجاهدان در مناطق مختلف یمن

معجزه نظامی| جزئیات پیشروی مجاهدان در مناطق مختلف یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دفتر سیاسی رسانه‌اى مقاومت اسلامى نُجَباء (از نیروهای جهادی در عراق و سوريه) در صفحه رسمى توئیتری خود نوشت: پیشروی اخیر نیرو‌های یمنی را می‌توان نقطه عطفی درجنگ پنج ساله این کشور برشمرد. به نحوی که ارتش این کشور با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دفتر سیاسی رسانه‌اى مقاومت اسلامى نُجَباء (از نیروهای جهادی در عراق و سوريه) در صفحه رسمى توئیتری خود نوشت: پیشروی اخیر نیرو‌های یمنی را می‌توان نقطه عطفی درجنگ پنج ساله این کشور برشمرد. به نحوی که ارتش این کشور با وارد کردن خسارت‌های سنگین به مزدوران سعودی و نیرو‌های منصور هادی به دروازه‌های مأرب و حزم در استان جوف نزدیک شده اند. معجزه نظامی| جزئیات پیشروی مجاهدان در مناطق مختلف یمن البته در این میان هنوز مشخص نیست که نیرو‌های یمنی خواهان ورود به مارب باشند یا خیر، اما می‌توان تاکید کرد که به واسطه پاکسازی هزاران کیلومتر اینک مرز‌های شرقی صنعا از هر زمان دیگری ایمن‌تر شده اند. همچنین نیرو‌های یمنی علاوه بر ضربات سنگین به محور سعودی در یمن توانستند طی هفته گذشته به محافظت از دستاورد‌های خود بپردازند. معجزه نظامی| جزئیات پیشروی مجاهدان در مناطق مختلف یمن در خلال دو روز گذشته نیرو‌های یمنی این امکان را پیدا کردند تا جبهه نهم را به صورت کامل به اختیار خود درآورند و اینک مرحله ما بعد نهم آغاز شده است. در این میان باید توجه داشت که امکانات تسلیحاتی نیرو‌های منصور هادی به مراتب پیشرفته‌تر از نیرو‌های یمنی است و همچنین علی رغم برخورداری از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سعودی، این ارتش یمن بود که توانست با عبور از کوه‌های نهم به بیابان‌های مأرب پا بگذارد. مساله‌ای که با توجه به شرایط متفاوت جغرافیایی به یک معجزه نظامی شباهت دارد.

در دو روز گذشته نیرو‌های وابسته به عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن تلاش داشتند تا با بازپس‌گیری کوه‌های ملح و حومه هیلان بخشی از شکست‌های خود را جبران کنند، اما در این زمینه هم ناموفق بودند.
همچنین منابع خبری گزارش دادند که نیرو‌های مردمی و ارتش یمن شهر تاریخی برقاش در حزم الجوف را به سیطره خود درآوردند. این درحالی است که این نیرو‌ها علاوه بر عقب راندن طرف مقابل از مثلث رابط جوف، مارب و صنعا به دنبال آزادسازی منطقه عقبه واقع در حد فاصل جوف و مارب هستند و هم اکنون درگیری‌های بی سابقه‌ای در این منطقه جریان دارد.
به نظر می‌رسد فصل تازه‌ای از پیروزی‌های میدانی نیرو‌های یمنی در این کشور آغاز شده است که با هجمه همه جانبه آن‌ها در محور‌های مختلف تا کنون دستاورد‌هایی را به دنبال آورده که تعجب ناظران سیاسی و نظامی را به دنبال داشته است. گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که نیرو‌های یمنی می‌توانند در روز‌های آینده مناطق بیشتری را از سیطره مزدوران سعودی خارج سازند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن