ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118688
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۴۱
  • 151 بازدید
  • ارسال توسط :
اجتماع 3 هزار نفری مردم همدان به یاد سردار دل‌ها

اجتماع 3 هزار نفری مردم همدان به یاد سردار دل‌ها

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، محفل انس با قرآن و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی  با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، جمعی از مسئولان […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، محفل انس با قرآن و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی  با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، جمعی از مسئولان استان و 3 هزار نفر از مردم همدان در مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی شهرداری همدان برگزار شد.

تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک معجزه بود

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین در این مراسم با اشاره به این که حضور 25 میلیون نفر در مراسم تشییع پیکر سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی یک معجزه بود اظهار داشت: پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران چنین تشییعی بی‌سابقه بوده است و شهادت سردار سلیمانی نه تنها ایران بلکه دنیا دچار تکان شد.

این استاد حوزه با اشاره به این که سردار سلیمانی در قلوب مردم ایران و منطقه و نیز در قلب همه آزادیخواهان جهان جای داشت گفت: ایمان و عمل صالح حب انسان را در دل دیگران ایجاد می‌کند.

حسینی یمین با بیان این که سپهبد حاج قاسم سلیمانی مثالی بارزی برای یاران امام زمان (عج) بود با اشاره به آیه 5 سوره مائده که ویژگی‌های یاران امام‌زمان (عج) را توصیف می‌کند عنوان کرد: یاران حضرت مهدی (عج) خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد و رابطه خود با پروردگار را اصلاح کرده‌اند.

مراسم رونمایی از شناسنامه شهید حاج قاسم سلیمانی در قم به روایت تصویرحاج قاسم با کسب صفات فاطمی آسمانی شد/ شهادت سردار سلیمانی را با منطق زینب (س) ببینیماصفهان| فرماندهی که شجاعتش بی‌نظیر بود؛ ارتباط با خدا حاج قاسم را حاج قاسم کرد + فیلم

 

وی افزود: یاران آخرالزمانی نسبت به مومنین تواضع دارند. درست مانند سردار سلیمانی که وصیت کرد بر روی سنگ مقبره‌اش به جای سردار بنویسند سرباز.

این استاد حوزه با اشاره به این که ایشان 22 سال فرمانده سپاه بود اما فقط 2 ساعت مصاحبه کرده بود افزود: عکسی از سردار دیدم که در مقابل یک مادر شهید سجده کرده بود و کفش او را می‌بوسید و این یعنی تواضع مقابل مومنین.

حسینی یمین با اشاره به این که ویژگی سوم یاران آخرالزمانی این است که در مقابل کفار شدید عمل می‌کنند گفت: ویژگی‌ چهارم اخلاص آنهاست همان چیزی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بارزترین ویژگی حاج قاسم اخلاص بود.

حسینی یمین با تاکید بر این که شجاعت پنجمین ویژگی یاران آخرالزمانی است گفت: آنها فقط از خدا حساب می‌برند و از شرق و غرب نمی‌ترسند.

ضرورت کارگروهی برای رسیدن به شهر قرآنی

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای همرزمش اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری همدان بر سیاست برگزاری محافل قرآنی تاکید دارد و با جدیت آن را دنبال می‌کند.

روح‌الله وجدی با اشاره به این که نخستین محفل قرآنی با یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه شده است گفت: قرار است این محافل هر ماه در یکی از مراکز فرهنگی سازمان برگزار شد.

وی با اشاره به این که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از 16 مرکز فرهنگی برخوردار است عنوان کرد: در این مراکز کلاس‌های قرآنی، فرهنگی و هنری و نیز سمینارهای تخصصی و همایش‌های مهمی برگزار می‌شود و بر آموزش و ترویج فرهنگ قرانی در این مراکز تاکید داریم.

وجدی با اشاره به این که برای رسیدن به شهر قرآنی به کارِ گروهی و اخلاق قرآنی نیاز است تاکید کرد: درب مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی شهرداری بر روی همه تشکل‌ها و فعالان قرآنی باز است.

تلاوت قاری مطرح کشور در محفل انس با قرآن

در این مراسم استاد حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی و حافظ قرآن به تلاوت آیتی چند از قرآن کریم پرداخت. همچنین حاج جلال لطفی ذاکر و مداح اهل بیت نیز به شور و حال این مجلس قرآنی با شکوه افزود. ذکر خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید تهرانی مقدم و شهید حاج حسین همدانی توسط راوی دفاع مقدس و اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن