ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 118748
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۷:۳۹
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :
آسوشیتدپرس: مذاکرات میان انصارالله و ریاض هفته آینده در عمان از سرگرفته می‌شود

آسوشیتدپرس: مذاکرات میان انصارالله و ریاض هفته آینده در عمان از سرگرفته می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ، «پیتر سالیسبری» کارشناس امور یمن در «گروه بین‌المللی بحران» تصریح کرد که هفته آینده مذاکرات میان سعودی‌ها و انصارالله یمن در عمان از سرگرفته می‌شود. بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ، «پیتر سالیسبری» کارشناس امور یمن در «گروه بین‌المللی بحران» تصریح کرد که هفته آینده مذاکرات میان سعودی‌ها و انصارالله یمن در عمان از سرگرفته می‌شود.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست بریتانیا، خواستار تشکیل یک جلسه اضطراری درباره جدیدترین تحولات یمن شد و این جلسه قرار است صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شود.

«کارن پیرس» سفیر بریتانیا در سازمان ملل تصریح کرد که شورای امنیت در این جلسه که قرار است پشت درهای بسته برگزار شود، یک گزارش ویدئویی از «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن دریافت خواهد کرد.

«مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن در خصوص جلسه اضطراری شورای امنیت به شبکه «الحدث» گفت: سه موضوع برای اعضای شورای امنیت در نشست بسته درباره یمن مهم است؛ توقف درگیری‌های اخیر در نهم، بازگشت آتش‌بس میان سعودی و حوثی‌ها و اجرای توافق ریاض.

اواخر مهرماه سال جاری میلادی، روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز مدعی شد که عربستان سعودی برای اولین بار در بیش از دو سال اخیر در حال انجام مذاکراتی با انصارالله یمن است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد که مذاکرات میان ریاض و انصارالله نشاندهنده آن است که ریاض بعد از حملات ماه گذشته به تاسیسات نفتی خودش، خواهان کاهش تنش است.

پیش از آن نیز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که دیپلمات‌ها به دولت سعودی پیشنهاد داده‌اند تا برای خروج آبرومندانه از یمن به طور مستقیم با جنبش انصارالله وارد مذاکره شود.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی دو عضو اصلی ائتلاف متجاوزی هستند که در مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) حملات همه‌جانبه به یمنی‌ها و محاصره این کشور را آغاز کردند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن هم چندی پیش اعلام کرده بود که از شروط صنعا برای پذیرش راه حل سیاسی در یمن این است که این کشور هرگز به دوران سرسپردگی به عربستان بازنمی‌گردد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن