ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 118849
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۲۸
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
اجتماع فاطمیون در شهر یزد برگزار شد

اجتماع فاطمیون در شهر یزد برگزار شد

این مراسم معنوی با حضور پرشور هیات‌های عزادار و سوگواران حضرت صدیقه طاهره فاطمه اطهر (س ) برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم در رثای مظلومیت مادر امامت و همسر ولایت حضرت فاطمه زهرا (س ) اشک ماتم ریختند . همچنین ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه‌خوانی و عزاداری در شهادت این […]

این مراسم معنوی با حضور پرشور هیات‌های عزادار و سوگواران حضرت صدیقه طاهره فاطمه اطهر (س ) برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم در رثای مظلومیت مادر امامت و همسر ولایت حضرت فاطمه زهرا (س ) اشک ماتم ریختند .

همچنین ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه‌خوانی و عزاداری در شهادت این بانوی نمونه اسلام پرداختند و کارشناسان مذهبی هم پیرامون سجایای اخلاقی و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) سخنرانی کردند.

مشابه این اجتماع در بیشتر شهرستان های استان یزد با حضور گسترده مردم ولایتمدار این مناطق به نحو باشکوهی برگزار شد .

اجتماع فاطمیون هر سال  در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم استان یزد برگزار می‌شود.

حضرت فاطمه (س)، سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.

نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است.

ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کردند و در برهه های حساس زندگی در کنار امام بود و از او حمایت می کردند، و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه بر اثر شدت ضربات و لطماتی که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد شده بود، بیمار و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، آن حضرت روزی امام را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد که پس از وفاتش،جسدش را شبانه غسل ، کفن و دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز بر پیکرش حاضر نباشند.

سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، دخت پیامبر اسلام،به شهادت رسید، در حالی که از عمر مبارکش بنا بر مشهور، ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت و بنا بر روایت های مشهور تنها ۹۵ روز پس از رحلت رسول خدا در این دنیا زندگی کرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و افزون بر ۱۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن