ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 118910
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
  • 148 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن: پاسخ‌ها به  حملات آتی ائتلاف سعودی همانند عملیات اخیر دردناک خواهد بود

یمن: پاسخ‌ها به حملات آتی ائتلاف سعودی همانند عملیات اخیر دردناک خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصار الله یمن با صدور بیانیه‌ای موفقیت عملیات اخیر ارتش این کشور علیه ائتلاف سعودی موسوم به «البنیان المرصوص» (بنیاد استوار) را نماد نصرت الهی برای ارتش یمن توصیف کرد. سخنگوی انصار الله یمن این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصار الله یمن با صدور بیانیه‌ای موفقیت عملیات اخیر ارتش این کشور علیه ائتلاف سعودی موسوم به «البنیان المرصوص» (بنیاد استوار) را نماد نصرت الهی برای ارتش یمن توصیف کرد.

سخنگوی انصار الله یمن این عملیات را در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن دانست و گفت که عملیات اخیر در جببه «نِهم» (واقع در شرق صنعاء) پاسخ به حمله گسترده مزدوران ائتلاف به جبهه مذکور و تلاش آن‌ها برای اشغال چند موقعیت در این منطقه بود.

عبدالسلام گفت: «این عملیات پر برکت در پاسخ به عناد و لجاجت کشورهای متجاوز و تلاش آن برای نگه داشتن یمن تحت فشار محاصره و جنگ انجام صورت گرفت؛ به خصوص  اینکه که گمان می‌کردند ملت یمن دیگر هیچ گزینه‌ای برای دفاع ندارد».

وی افزود: «شهر نهم و مناطق پیرامون آن در الجوف و مأرب، به فضل الهی آزاد شد و محاسبات متجاوزان برای شکستن خطوط دفاعی رزمندگان یمنی و پیشروی به سمت صنعا پایتخت یمن و تهدید آنجا به هم ریخت».

سخنگوی انصار الله، رمز قدرت ملت یمن را در وحدت کلمه و مخالفت آن‌ها با سرسپردگی به استکبار و دفاع در برابر مستکبران خواند و گفت: «این، پیام عملیات البنیان المرصوص بود».

عبدالسلام گفت: «با آزادسازی بخش‌های وسیعی از خاک وطن زمان آن فرارسیده آن‌هایی که با محاسبات اشتباه خود پیش رفته‌اند، دست از کشاندن مردم بی‌گناه به درگیری‌های بیهوده بردارند».

سخنگوی انصار الله گفت: «آن‌هایی که بازیچه دست دشمن هستند، باید این نکته را بدانند که سرنوشتشان نابودی است و منافع واقعی یمن در استقلال و نه در سرسپردگی آن به بیگانگان است».

عبد السلام ادامه داد: «رهبرانِ حامی متجاوزان می‌توانند خود را بازیچه دست کسانی کنند که چشم طمع به ثروت کشورمان دوخته‌اند، اما نمی‌توانند یمن را بازیچه دست اشغالگران کنند».

سخنگوی انصار الله تاکید کرد: «دستاوردهای آشکار میدانی و غنائم بسیار آن و پاسخ به کشورهای متجاوز با حمله به فرودگاه‌های آن نشان از سطح حرفه‌ای و منحصر به فرد بالای نهاد نظامی یمن است».

وی مخالفت ائتلاف سعودی با توقف حملات و رفع تحریم‌ها و پاسخ ندادن آن به ابتکار رئیس شورای عالی یمن درباره آتش بس را نشات گرفته از ذهنیتی خصمانه دانست که به اشتباه تصور می‌کند می تواند به جنگ و محاصره ادامه دهد بدون اینکه تبعاتی متوجه آن شود.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن  روز ۲۹ شهریور گفته بود که صنعا حاضر است حملات پهپادی و موشکی به عربستان را  در صورت توقف کامل تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن متوقف کند.

سخنگوی انصار الله در ادامه تاکید کرد: «پایان دادن به تجاوز و محاصره یمن و انتخاب گزینه راه حل سیاسی فراگیر و عادلانه، خواسته همه کسانی است که عاقلانه و منصفانه رفتار می‌کنند و این گزینه عادلانه  و درست است».

وی تاکید کرد: «در برابر ادامه تجاوز و محاصره، راهی جز مقابله و دفاع از حاکمیت و شرافت یمن از طریق عملیاتی دردناک برای متجاوزان باقی نخواهد ماند».

جبهه نهم در شرق صنعا از هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش یمن و نیروهای دولت مستفی است. درگیری‌هایی که با یک حمله نیروهای دولت مستعفی آغاز شد اما این حمله با پاسخ سخت نیروهای مسلح یمن به شکست انجامید و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از این منطقه به دست ارتش یمن افتاد.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این عملیات هزاران نفر از نیروهای مزدور ائتلاف سعودی کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند و ۱۷ تیپ نظامی و ۲۰ گردان نیروهای ائتلاف سعودی از بین رفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن