ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 118975
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
حاج قاسم  دانش فنی ساخت موشک را به فلسطینی‌ها یاد داد/حاج قاسم 40 سال گمنام زیست

حاج قاسم دانش فنی ساخت موشک را به فلسطینی‌ها یاد داد/حاج قاسم 40 سال گمنام زیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، سردار سرتیپ محمدرضا فلاح زاده در جمع مردم دارالعباده در مراسم گرامی داشت چهار شهید گمنام تازه تدفین شده و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مسجد روضه محمدیه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، بخشی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، سردار سرتیپ محمدرضا فلاح زاده در جمع مردم دارالعباده در مراسم گرامی داشت چهار شهید گمنام تازه تدفین شده و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مسجد روضه محمدیه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، بخشی از خاطرات خود درباره شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بیان کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید مکتب حاج قاسم سلیمانی به جامعه معرفی شود و مکتب این شهید همان مکتب حضرت زهرا (س)، امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین (ع) و درواقع همان مکتب نورانی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

فلاح زاده افزود: اگر پیامبر خدا اخلاق را ترویج می‌کرد حاج قاسم سلیمانی در این زمینه سرآمد بود و اگر پیامبر (ص) جهاد درراه خدا را ترویج می‌کرد شهید سلیمانی پیشتاز این راه بود.

فلاح زاده تصریح کرد: قرآن آیات جهاد، شهادت و امربه‌معروف و نهی از منکر دارد که سردار سلیمانی این راه را دنبال می‌کرد و شهدای گمنام در همین مسیر قرار داشتند.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی آمریکا، اسرائیل و رژیم آل سعود را خوب شناخت و بامطالعه ریشه‌های «القاعده» و زیرساخت‌های فکری و فرهنگی و انحرافات آن و «داعش» به‌عنوان زاییده القاعده را خوب شناخت و جنایات آمریکا علیه بشریت در طول تاریخ را مطالعه کرده بود.

فلاح زاده با تأکید به روحیه دشمن‌شناسی شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: او اول دشمن را خوب می‌شناخت و چون نمی‌توانست قتل‌عام انسان‌ها و انسانیت، نابودی مکتب تشیع و ذبح شیعیان را تحمل کند به مبارزه علیه دشمنان اسلام می‌پرداخت.

فرمانده دوران دفاع مقدس با یادآوری جنایات داعش در مناطق مختلف سوریه گفت: موقعی که حاج قاسم، دشمن جلاد قداره بند و قلدر را شناخت به مصاف دشمنان خدا رفت و از سال 1359 شمسی هم در جبهه‌های جنگ حاضر شد و سپس در عملیات طریق القدس به‌عنوان فرمانده محور به قلب دشمن یورش برد و با جان‌فشانی‌هایی که انجام داد موجب پیروزی کامل طریق القدس شد.

وی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: ایشان در آزادسازی خرمشهر نقش اساسی داشت و در عملیات رمضان، محرم، خیبر و بدر خط‌شکن واقعی بود و شاهد و ناظر به شهادت رسیدن شهید مهدی باکری بر روی دجله بود.

استاندار اسبق یزد افزود: حاج قاسم سلیمانی طرح راهبردی آمریکا را در افغانستان و القاعده در افغانستان را به نابودی کشاند و امنیت عمق منطقه شرقی را برای ایران اسلامی و امت اسلامی به ارمغان آورد.

*مردم فلسطین با کمک حاج قاسم ساخت موشک را آموختند

فلاح زاده اذعان کرد: وقتی مردم آزادی‌خواه فلسطین با سنگ با دشمن به نبرد درمی‌خواستند با انتقال دانش فنی و حمایت‌های راهبردی و کاربردی و ایجاد قدرت بزرگ به سمت شلیک موشک‌ها به عمق جغرافیای رژیم صهیونیستی تجهیز کرد.

وی افزود: حاج قاسم با حمایت‌های فکری و راهبردی حکیمانه رهبر انقلاب و همچنین حمایت‌های سید حسن نصرالله، اسرائیل را از بیروت عقب راند.

*حاج قاسم ولایتمدار عملی بود

این رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی ازآنجاکه ولایتمدار عملی بود در هشت سال دفاع مقدس به تبعیت امام (ره) در جبهه‌های جنگ به مصاف دشمنان خدا رفت و در این دوره بعد از جنگ و پس از رحلت امام (ره) به تبعیت از جانشین بر حق امام خمینی (ره) در جبهه‌های گوناگون با ایجاد قدرت‌های بزرگ و با تغییر موازنه قوا طرح‌های دشمن در جبهه‌های گوناگون عراق، افغانستان، لبنان، غزه و یمن را به ناکامی و این هنر و مکتب حاج قاسم بود که برگرفته از مکتب سیدالشهدا (ع) علیه اسلام بود.

*حاج قاسم 40 سال گمنام زیست

فلاح زاده افزود: حاج قاسم سلیمانی 40 سال با دشمنان خدا مجاهدت کرد و آن چیزی که سلیمانی را عزیز کرد خدامحوری او بود، او 35 سال گمنام و مخلصانه کارکرد و منبع قدرت و عزت را فقط خدا می‌دید، مؤمن منبع عزت را رسول خدا و خداوند متعال می‌داند، عزت را در چیزهای مادی و تعاریف بشری نمی‌داند.

وی ادامه داد: بنده چندین سال در محضر و همراه این شهید بودم و هیچ‌گاه از او منیّت ندیدم، دیگر فرماندهان را که به مصاف دشمن رفته بودند برجسته و بزرگ می‌کرد اما از خود هیچ‌چیز نمی‌گفت.

*شهید سلیمانی به دنبال میز و مقام نبود

فرمانده اسبق سپاه الغدیر یزد بیان کرد: درحالی‌که در سوریه مناطق زیادی را  آزادکرده بود اما از خود هیچ نمی‌گفت، در جبهه‌های مختلف و عملیات مختلف مجروح شده بود اما حرفی از این‌ها نزد، حرکت، کلام، قدم، قلم و همه کارهایش برای خدا بود، این مشی او بود که برای رسیدن به پست و میز یک‌قدم هم برنداشت اما مسؤولیت پذیر و پرکار بود.

فلاح زاده بابیان این‌که حاج قاسم سلیمانی همیشه یک ساعت قبل از نماز صبح بیدار بود و صدای راز و نیاز و گریه او را در نماز می‌شنیدیم افزود: آنچه حاج قاسم را عزیز کرد، خدامحوری، اخلاص و ولایتمداری او بود، ولایتمداری او در پیام رهبری، نماز ایشان بر پیکر حاج قاسم، سخنان ایشان در 19 دی و خطبه نماز جمعه‌ رهبر معظم انقلاب عیان بود.

وی ابراز کرد: همان‌گونه که امیرالمؤمنین (ع) در شهادت مالک اشتر سوختند، مقام معظم رهبری نیز در شهادت مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی سوخت، شهادت حاج قاسم، دشمنانی چون ترامپ و رژیم صهیونیستی را شاد کرد و علی زمان و پیروان نائب امام زمان (عج) را محزون کرد.

فلاح زاده، «مردم‌داری» را از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی نام برد و گفت: تفاوت ایشان با مسؤولان این بود که مردم‌دار بود و به درد دل مردم می‌رسید، حاجت مردم را برآورده می‌کرد، ایشان برای امنیت مردم تمام سختی‌ها را به جان می‌خرید و درنهایت جان خود را برای امت ایران، شیعیان جهان و مسلمانان آزادی‌خواه  تقدیم کرد.

*حاج قاسم انسان کامل بود

وی بابیان این‌که حاج قاسم کتاب «انسان کامل» شهید مطهری را خلاصه‌نویسی کرده بود و مطالعه می‌کرد گفت: حاج قاسم انسان کامل و آدم حقیقی بود و چون به منبع قدرت الهی وصل شده بود فقط خدا را می‌دید و دشمنان را حقیر و پست می‌شمرد.

*ویژگی های حاج قاسم چه بود؟

فرمانده اسبق سپاه الغدیر یزد تأکید کرد: قدرت تفکر بالا، مدیریت قوی در حوزه استراتژیک و تاکتیکی، جسارت بالا، شجاعت بی‌نظیر، تلاش شبانه‌روزی و مستمر و پیگیری مجدانه در کارها از ویژگی‌های حاج قاسم بود و او در همه جبهه‌های عراق و سوریه در خطوط مقدم حاضر می‌شد.

فلاح زاده خاطرنشان کرد: او در هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌های گوناگون پس از جنگ مردانه و جوانمردانه حاضر شد و رودررو با آن‌ها می‌جنگید و در عین قاطعیت و اقتدار فرماندهی، روح عاطفی و متواضع داشت.

وی ادامه داد: خون حاج قاسم سلیمانی دل‌های خفته تمام آزادی‌خواهان جهان را بیدار کرد و این پیروزی را یکی پس از دیگری نصیب ملت‌ها می‌کند و از برکات شهادت او مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج آمریکا از عراق، تظاهرات بیش از دو میلیون و 300 هزارنفری مردم عراق علیه آمریکا ازجمله این پیروزی‌ها بود.

فلاح زاده هشدار داد: آمریکایی‌ها باید یکی پس از دیگری شکست‌ها را بپذیرند و منطقه جغرافیایی خاورمیانه و جهان اسلام را باید ترک کنند و دشمنان بدانند ما به لطف الهی و به فرموده امام خمینی (ره) سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهیم کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن