ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 119040
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۶:۳۳
  • 160 بازدید
  • ارسال توسط :
پیروزی چشمگیر یمنی در عملیات “البنیان المرصوص”

پیروزی چشمگیر یمنی در عملیات “البنیان المرصوص”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری گفت: در عملیات نظامی البنیان المرصوص ۱۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن کشته، ۱۸۳۰ تن زخمی و صدها تن دیگر به اسارت گرفته شدند. وی در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشست خبری گفت: در عملیات نظامی البنیان المرصوص ۱۵۰۰ تن از نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن کشته، ۱۸۳۰ تن زخمی و صدها تن دیگر به اسارت گرفته شدند.

وی در این نشست که طی آن صحنه‌های خسارت‌های نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان در این عملیات به نمایش گذاشته شد، تاکید کرد: تعداد زیادی از کشته شدگان فرماندهان در سطوح مختلف هستند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی دشمن وارد و بین  ۳۰۰ تا ۴۰۰ خودروی نظامی و زرهی نیز به غنیمت گرفته شد. همچنین علاوه بر منطقه نِهِم در صنعا به مساحت ۲۵۰۰ کیلومتر مربع مناطقی در دو استان مأرب و الجوف آزاد شدند.

سریع گفت: نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن برای عملیاتی از چند ماه پیش با هدف رسیدن به نزدیکترین نقطه به سمت صنعا آماده شدند تا جایی که منطقه‌ای را هدف قرار می‌دادند که برای دشمن اهمیت استراتژیک دارد.

وی افزود:‌ هدف اصلی از عملیات البنیان المرصوص بازداشتن نیروهای دشمن و بیرون راندن آنها از منطقه است.

سریع تصریح کرد:‌ در این عملیات صفوف نیروهای دشمن از هم پاشید و صدها تن از مزدوران گریختند. در جریان این عملیات نیروهای مسلح یمن، ۲۶ عملیات علیه فرودگاه‌های أبها، جیزان، نجران، پایگاه خمیس مشیط و شرکت نفتی آرامکو اجرایی کردند.

وی بر ورود نیروهای یمنی به نقطه اتصال الجوف و پیشروی آنها در این استان تاکید کرد و گفت: این نیروها توانستند امنیت کامل را در منطقه نِهِم برقرار کنند.

او این اقدام را بزرگترین دستاورد نیروهای مسلح طی روزهای نخستین عملیات توصیف کرد.

سریع با بیان اینکه منطقه الحزم و نیز بخش‌هایی از دو منطقه “الغیل” و “مدغل” واقع در استان مأرب به منطقه‌ درگیری‌ها بدل شده است از موضع قبایل مأرب، الجوف و نِهِم که در آزادسازی منطقه مجزر و سایر مناطق نقش بزرگی داشتند، قدردانی کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد:‌ تعداد عملیات یگان‌های موشکی این کشور به اهداف در داخل و خارج به ۲۱ عملیات و تعداد عملیات پهپادی علیه عملیات داخل و خارج نیز به بیش از ۴۱ عملیات رسیده است.

سریع با تاکید بر نقش بزرگ نیروهای هوایی، موشکی و پهپادی در استراتژی بازدارندگی گفت: تداوم عملیات به حمله به یک هدف اقتصادی وابسته به شرکت آرامکو و نیز دو هدف حساس دیگر در عمق عربستان و هدف قرار دادن فرودگاه‌ها در نجران، جیزان و پایگاه خمیس مشیط با تعدادی از موشک‌ها منجر شد.

وی در خصوص دستورات فرماندهی هم گفت:‌ این دستورات در حمله به تأسیسات و پایگاه‌های نظامی سعودی بسیار روشن بود و سامانه دفاعی فاطر ۱ نقش مهمی در سردرگمی جنگنده‌ها و جلوگیری از شروع حملات توسط آنها ایفا کرد.

سریع گفت: جنگنده‌های دشمن علیه نیروهای ما ۲۵۰ حمله انجام دادند و تشدید درگیری‌های نظامی دشمن در منطقه نهم بیانگر تلاش آنها برای حمله به نیروهای ما و پیشروی به سمت پایگاه‌های مهم است.

به گفته‌ سریع، نیروهای یمنی در تعامل با دشمن از طریق درگیری‌ها و حملات مستقیم پس از اینکه به آنها فرصت فرار داد موفق عمل کرد و توانست خطوط امداد رسانی به نیروهای دشمن با استفاده از پایگاه‌های پیشرفته خود در نزدیکی مأرب را قطع کند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن عملیات البنیان المرصوص را یک دستاورد استراتژیک مهم توصیف کرد و به مردم استان مأرب اطمینان داد: نبرد امروز ما با ملت عربستان نیست بلکه با حملات ائتلاف عربی است.

سریع تاکید کرد:‌ نیروهای مسلح یمن امروز وارد درگیری سرنوشت سازی در دفاع از ملت و میهن شده‌اند و در صورت تشدید حملات نظامی دشمن برای مقابله با شدیدترین شرایط آماده هستند.

وی دشمن را تهدید کرده و گفت: در صورتی که در مرحله آتی مرتکب هرگونه حماقتی شود پشیمان خواهد شد.

یحیی سریع دو روز پیش اعلام کرده بود، نیروهای یمنی با حملات دشمن که هدف از آن صنعا بود مقابله کرده و ضد حملاتی را آغاز کردند که منجر به آزادسازی همه مناطق نهم، وارد کردن خسارت‌های سنگین جانی و مالی به نیروهای دشمن شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن