ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 119117
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
  • 124 بازدید
  • ارسال توسط :
امام خامنه‌ای مصداق «مقاومت» در برابر توطئه دشمنان است

امام خامنه‌ای مصداق «مقاومت» در برابر توطئه دشمنان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون یزدی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد به مناسبت یوم‌الله 12 بهمن با اشاره به تلاش‌ها و مقاومت‌های امام راحل (ره)، تبیین‌ها و مقاومت‌های حضرت امام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون یزدی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد به مناسبت یوم‌الله 12 بهمن با اشاره به تلاش‌ها و مقاومت‌های امام راحل (ره)، تبیین‌ها و مقاومت‌های حضرت امام خامنه‌ای در خصوص شجاعت‌های بی‌نظیر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی یاد و خاطره این شهید را گرامی داشت و بخشی از خاطرات خود درباره شخصیت بزرگ امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را بیان نمود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد افزود: اگر ایستادگی، مقاومت و فراست امام خمینی (ره) نبود دشمنان در خیلی از موقعیت‌ها ضربه می‌زدند و در این راستا زمینه‌هایی را ایجاد کرده بودند تا نگذارند انقلاب پا بگیرد.

ناصری یزدی با اشاره به رهبری‌های امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اذعان کرد: امام مقاومت‌ کرد تا این انقلاب هدایت شود و پا بگیرد بلکه اکنون صحنه‌هایی را مشاهده می‌کنیم که در آن مقام معظم رهبری ایستادگی کردند و انقلاب را از خیلی از توطئه‌ها نجات دادند.

وی امام خامنه‌ای را از مصادیق مقاومت خواند و یادآور شد: من به دلیل اینکه به همراه امام راحل (ره) بوده‌ام برای شما اتفاقاً خاطراتی از آن زمان مطرح می‌کنم؛ اما به شما عرض می‌کنم که بعد از رحلت امام نیز صحنه‌هایی پیش آمد که تنها رهبری ایستاده‌اند و با مقاومت خود در مقابل فاجعه برخورد کرده‌اند.

*مورخان به رهبری‌های امام خامنه‌ای بپردازند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد ادامه داد: امام خامنه‌ای با خنثی کردن آن مسائل شرایط جامعه را به روال قبل خود برگرداندند که شایسته است تاریخ‌دان‌ها به این مسأله بیش‌ازپیش بپردازند.

ناصری یزدی بیان کرد: ما در تربیت انسان‌هایی همانند سردار سلیمانی وظیفه‌ بزرگی داریم و سردار سلیمانی از جوان‌های تربیت‌شده نسل امام بودند و حضرت آقا نیز این عزیزان را تربیت کردند و به جایگاه‌های بالا ارتقا داده‌اند تا اینکه این جوانان در مقام اولیای خدا قرارگرفته‌اند.

وی افزود: عالمان و انسان‌های بزرگ باید هنر داشته تا بتوانند انسان‌هایی با این مقام تربیت کنند و امکان ندارد مگر اینکه مربی خود به این مقام واصل بوده و به‌حق متکی بوده باشد.

* وصف شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان آیت الله ناصری یزدی

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد تصریح کرد: من زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید خیلی فکر ما مشغول شد؛ چراکه ما از این قافله جا ماندیم، چگونه این اشخاص در عرفان، حقیقت، اخلاص و عمل باخدا ارتباط داشتند.

ناصری یزدی افزود: حتماً انسان باید ارتباط خیلی قوی باخدا داشته باشد تا ذره‌ای غیر از خدا در وجودش راه نیابد.

وی ابراز کرد: ما قادر نبودیم مردم عراق و چند میلیون مردم خود را به کوچه و بازار بیاوریم؟ دل‌ها دست ما نبود. چگونه شد که پیر و جوان، دختر و پسر، مسلمان و غیرمسلمان برای شهادت یک شخص این‌گونه گریه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد ادامه داد: محبت‌ها را در دل انسان قرار دادن کار خداست و کار ما نیست چون کارهای خدا بی‌حکمت نیست و اگر ما خیلی تلاش کنیم نمی‌توانیم افراد را شاخص کنیم.

 

*ماجرای خوابی برای حاج قاسم

ناصری یزدی بابیان این‌که شهید سلیمانی چه خصوصیتی داشت که خدا این‌گونه از او تجلیل کرد اظهار داشت: یکی از دوستان خواب‌دیده بودند که رسول خدا یا یکی از ائمه سه دفعه فرمودند که حاج قاسم «ریحانه الرسول» است.

وی با اشاره به حضور خود در محل دفن شهید سلیمانی بیان کرد: من سحرگاه که بر سر قبر حاج قاسم بودم به این اندیشیدم که آیا در هنگام دفن ایشان ائمه (ع) چگونه از او استقبال می‌کنند و به آغوش می‌کشند و لحظه برخورد حاج قاسم با رسول خدا (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت علی (ع) و دیگر امامان بزرگوار ما چه زیبا بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد خاطرنشان کرد: یک انسان در عمر خود توانسته این‌گونه رشد کند و از تمام تعلقات مادی دل بکند و به خدا وصل شود.

ناصری یزدی ابراز کرد: وقتی انسان فکر می‌کند که حاج قاسم موجب نور و روشنایی شده است درس می‌گیرد و شهادت سردار سلیمانی یک مکتب را پایه‌گذاری کرده است.

 وی تصریح کرد: باید در برابر دشمن در میدان نبرد و جنگ مبارزه کرد تا پای جان به‌پای انقلاب و اسلام ایستاد و سردار سلیمانی با بالگردها در قلب دشمن می‌رفت تا محاصره‌ها را بشکند و شیعیان و مسلمانان را نجات دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: شهید سلیمانی شجاع بود و ترس در او راه نداشت وبعید است ما بتوانیم جایگاه والای ائمه و شهید حاج قاسم سلیمانی را درک کنیم.

 

*روزی که امام صف جنایتکاران را با انقلابی‌ها جدا کرد

آیت‌الله ناصری در بخش پایانی سخنانش در جمع طلاب و روحانیون یزدی با یادآوری خاطرات دوران مبارزه قبل از پیروزی انقلاب خود گفت: امروز داستان هجرت امام از پاریس به میهن را برایتان بیان می‌کنم؛ خیلی از مبارزان و یا دشمنان در آن زمان حامی انقلاب بودند و حتی شاه نیز به مردم پیام داد من هم‌صدای انقلاب شمارا شنیدم، وقتی این موج شروع شد امام فرمودند افرادی که قصد تشکیل حکومت ملی دارند و تا دیروز جوانان و مردم را می‌کشتند نباید در کنار انقلاب باشند و باید از کشور بروند.

وی ادامه داد: امام در انقلاب هوشیار بود و در طی سال‌ها به‌صورت مخفیانه مردم را آگاهی می‌داد به نحوی فعالیت می‌کرد که دشمن بیدار نشود و فقط مردم بیدارشوند تا در مقابل زورگویان بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اذعان کرد: امام انقلاب را نجات داد و با تیزبینی و هوشیاری زیاد توانست توطئه دشمن را برچیند و موقعی که امام گفتند مصلحت این است به میهن برگردیم دیگر کسی چیزی نگفت و همه ساکت شدند و در مورد برگشتن امام مقاومت نکردند.

ناصری یزدی افزود: امام راحل برای برگشتن به میهن اصرار داشتند و یاران و عالمان دور و بر ایشان از بازگشت امام جلوگیری می‌کردند زیرا خطر وجود داشت و ممکن بود در یکی از کشورها از طریق موشک به هواپیمای امام حمله شود ولی امام به اطرافیان فرمودند ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و دست خدا بالای سر ماست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن