ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 119198
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
  • 146 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید سلیمانی در جایگاهی قرار گرفت که عارفان بزرگ به مقام او غبطه می‌خورند

شهید سلیمانی در جایگاهی قرار گرفت که عارفان بزرگ به مقام او غبطه می‌خورند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، نشست علمی تحلیل و بررسی تشییع تاریخی سردار سپهبد قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات مؤسسه صدرا با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی، فرزاد جهان‌بین، پرویز امینی، محمدباقر خرمشاد و دیگر فعالان فرهنگی عصر امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در حال برگزاری است. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، نشست علمی تحلیل و بررسی تشییع تاریخی سردار سپهبد قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات مؤسسه صدرا با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی، فرزاد جهان‌بین، پرویز امینی، محمدباقر خرمشاد و دیگر فعالان فرهنگی عصر امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی صدرا در این نشست با اشاره به اهداف ایالات متحده آمریکا در ترور شهید سلیمانی بیان داشت: به نظر می‌رسد حاج قاسم حداقل از سه سال پیش توسط آمریکایی‌ها با دقت رصد می‌شده و به شهادت رساندن ایشان در گذشته هم خارج از توان آنها نبوده است. آمریکایی‌ها می دانستند که ترور حاج قاسم هزینه بسیار سنگینی برای آنها یا اسرائیلی‌ها دارد و زمانی باید این کار را کنند که هزینه ترور با فواید آن برابری داشته باشد.

وی افزود: ۷ هدف برای این کار توسط آمریکایی‌ها متصور است‌؛ ضربه اساسی و فلج‌کننده به جبهه مقاومت، خریدن فرصت امنیتی برای اسرائیل، ایجاد رعب در بین مسئولان ایرانی و وارد کردن آنها به برجام ۲ و ۳، دادن امید و انگیزه به دولت‌های مرتجع منطقه و زمینه‌سازی برای دوشیدن بیشتر آنها، تقویت اعتراضات عراق و لبنان و کلید زدن اعتراضات جدید در ایران، پیروز نمایی و تغییر فضا توسط ترامپ در داخل آمریکا و در نهایت بسترسازی برای پیاده سازی معامله قرن و پایان دادن به قضیه مقاومت فلسطین.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه حاج قاسم برای جریان انقلاب یک شخصیت بی‌نظیر بود، ابراز داشت: حاج قاسم یک فرمانده درجه یک، استراتژیستی برجسته، یک سیاستمدار بزرگ و یکی از بازوان رهبر انقلاب بود که جبهه مقاومت را به بهترین نحو رهبری می‌کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم موفق شد علاوه بر ارتقاء توانمندی‌های حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت فلسطین و تقویت موقعیت آن در برابر اسرائیل، جنوب غرب آسیا را از شر داعش که یک توطئه عظیم و هزینه تاریخی علیه مسلمانان قلمداد می‌شود را خنثی کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حاج قاسم در داخل ایران نه فقط یک قهرمان بلکه تکیه‌گاه بزرگ بود. در تمامی نظر سنجی‌های معتبر چهار سال گذشته، حاج قاسم محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران معرفی شد. با این وجود حاج قاسم یک شخصیت برجسته معنوی بود. بسیاری از فضایل اخلاقی در او جمع بود و در واقع حاج قاسم یک عارف بالله بود.

وی گفت: حاج قاسم شاگرد خوب امام خمینی (ره) بود که توانسته در دانشگاه جنگ ۸ ساله، راه صد ساله را به صورت جهشی طی کند و در نقطه‌ای بایستد که عارفان بزرگ باید به مقام و منزلت او غبطه بخورند. بنابراین حاج قاسم برای اثبات حقانیت خط انقلاب اسلامی کافی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن