ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » یمن
  • شناسه : 119261
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
  • 168 بازدید
  • ارسال توسط :
«بنیان‌ مرصوص»٬ عملیاتی غیرممکن که با اراده مبارزان یمنی ممکن شد

«بنیان‌ مرصوص»٬ عملیاتی غیرممکن که با اراده مبارزان یمنی ممکن شد

– اخبار بین الملل – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد از نظر تاریخی٬منطقه «نهم» دروازه‌ای برای صنعا به سمت شرق یمن است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از طریق عملیات «بنیان مرصوص»٬ آن را پس گرفتند. «بنیان مرصوص» […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد از نظر تاریخی٬منطقه «نهم» دروازه‌ای برای صنعا به سمت شرق یمن است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از طریق عملیات «بنیان مرصوص»٬ آن را پس گرفتند.

«بنیان مرصوص» نام بسیار مناسبی برای این عملیات است؛ چرا که یک عملیات نظامی موفق بود و توانست اهداف خود را در یک دوره 5 تا 6 روزه و در شرایط آب و هوایی و جغرافیایی دشوار تحقق بخشد. منطقه این عملیات و به ویژه «نهم» از مناطق خشک و کوهستانی بوده و ماشین‌های زرهی و تجهیزات نظامی نمی‌توانند به نوک این کوه‌ها برسند؛ بنابراین در این شرایط٬ نیروی انسانی بهترین عنصری است که در این درگیری‌ها به کار می‌آید و این برگ برنده در اختیار ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بود.

در اینجا ما درباره اهداف غیرقابل پیش بینی صحبت می‌کنیم؛ رسیدن به حومه شهر «مارب» که در 30 کیلومتری مبارزان یمنی بود به اضافه محاصره منطقه «الحزم» در مرکز استان «الجوف»٬ با توجه به جغرافیای این منطقه و پوشش آسمان آن با هواپیماهای سعودی-آمریکایی٬ امری تقریبا غیرممکن بود.

افشای جزئیات جدید از عملیات ارتش یمن/انجام 26 عملیات در عمق خاک عربستانحملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن

اما تاکتیک به کار رفته در تقسیم راه ها برای گروه‌های عملیات به اضافه تعداد زیاد نیروها که در رسانه‌های جنگی منتشر شد و نیز حرفه‌ای بودن اتاق فرماندهی و عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی که تعامل مناسب و انعطاف پذیری با متغیرهای این عملیات داشت٬ این امر را محقق کرد.

در نتیجه این عملیات٬ 2500 کیلومتر مربع از اراضی یمن در منطقه نهم و تعدادی از مناطق الجوف از دست مزدوران سعودی آزاد شد. در مورد خسارت های انسانی که از طریق این عملیات به نیروهای دشمن وارد شد٬ سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: در جریان این عملیات هزاران نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی و اسیر شدند. نیروهای دشمن در منطقه نِهم در استان صنعا مرکب از 17 تیپ نظامی و 20 گردان نظامی منهدم و تجهیزات آن‌ها به‌طور کامل به غنیمت گرفته شد.
سریع افزود: در صرواح در مارب دو تیپ دشمن و در منطقه ششم در الجوف هم سه تیپ دشمن منهدم شد. نیروهای ما به صدها نفر از نیروهای دشمن در راستای دستورات فرماندهی و به‌منظور حفظ جان کسانی که تصمیم به ترک جنگ می‌گیرند، اجازه فرار دادند.

به طور کلی آنچه از تاریخ 25 تا 30 ژانویه 2020 (زمان عملیات بینان مرصوص) حاصل شد٬ تامین امنیت کامل صنعا و انتقال درگیری‌ها از این منطقه به مارب بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این نبرد٬ دروازه شرقی یمن را برای صنعا باز کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن