ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 11934
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۰۶
  • 489 بازدید
  • ارسال توسط :
دوربین‌ها در برابر وسعت فاجعه‌ای که توسط تروریست‌ها در سوریه اتفاق می‌افتد، ناتوانند

دوربین‌ها در برابر وسعت فاجعه‌ای که توسط تروریست‌ها در سوریه اتفاق می‌افتد، ناتوانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یادواره شهدای مدافع حرم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما و با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم شهیدمصطفی صدرزاده و شهید علی تمام‌زاده در این دانشگاه برگزار شد. حسن شمشادی خبرنگار عرصه مقاومت و خبرنگار سابق خبرگزاری صداوسیما گفت: حدود […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یادواره شهدای مدافع حرم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما و با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم شهیدمصطفی صدرزاده و شهید علی تمام‌زاده در این دانشگاه برگزار شد.

حسن شمشادی خبرنگار عرصه مقاومت و خبرنگار سابق خبرگزاری صداوسیما گفت: حدود 2 سال پیش یک خبرنگار اروپایی از بشار اسد سوال کرد که وضعیت میدان‌های نبردتان چگونه است. بشار اسد پاسخ داد که ما در وضعیت پیش روی و عقب نشینی هستیم. یعنی جاهایی ارتش سوریه و مقاومت پیش می‌رود و جاهایی هم داعش و تروریست‌ها پیش می‌روند.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر در مسئله «تدمر» قضیه «خان طومان» تکرار شد. حدود 4 هزار نفر تروریست وابسته به داعش به خط تدمر حمله‌ور شدند. در حالی که نیروهای مدافع تدمر هفتصد، هشتصد نفر بیشتر نبودند. در خان طومان هم اردیبهشت همین امسال همین وضعیت را داشتیم. در خان طومان چهار هزار یا پنج هزار نفر داعشی به چهارصد یا پانصد نفر نیروهای مقاومت حمله‌ور شدند و قصه خان طومان پیش آمد.

شمشادی با اشاره به فعالیت‌های نیروهای تکفیری در عراق و شام گفت: نیروهای داعش پس از تصرف هر منطقه برای تثبیت حضور خود دست به خشونت‌های گسترده مثل اعدام و شلاق و قطع کردن دست و سر می‌زنند. در پالمیرا و تدمر داعش علاوه بر این اقدامات دست به تخریب آثار باستانی چند صد ساله و چند هزار ساله زدند. نمونه این کار را طالبان در بامیان افغانستان و داعش در موصل پیشتر انجام داده بود.

خبرنگار سابق خبرگزاری صداوسیما در سوریه افزود: تروریست‌های داعشی تفکری دارند که می‌گویند یا با ما هستید یا بر ما. داعش پس از تصرف هر منطقه حاکمی برای هر شهر تعیین می‌کند و مردم را مجبور به بیعت می‌کند. داعشی‌ها معتقدند اگر با ما هستید بیعت می‌کنید و اگر بیعت نمی‌کنید علیه ما هستید.

وی خاطرنشان کرد: مردم عملا سپر انسانی تروریست‌ها هستند و تروریست‌ها اجازه خروج مردم را از منطقه تحت اشغال نمی‌دهند. چون اگر سپر انسانی را از دست دهند عملا نمی‌توانند روبروی نیروهای سوریه و مقاومت بایستند.

شمشادی افزود: یکی از عواملی که باعث طولانی شدن جنگ در سوریه شده است همین عامل سپر انسانی است. سوالی که از بنده می‌پرسند این است که چرا نیروهای مردمی و ارتش سوریه توانایی غلبه بر نیروهای تروریست را ندارد؟ یکی از دلایل همین استفاده تروریست‌ها از سپر انسانی است یعنی ارتش سوریه برای از بین بردن بیست هزار یا سی هزار تروریستی که درشهرسنگر گرفتند باید دویست هزار نفر مردم عادی اعم از زن و کودک را بکشد و همین دلیل کار را در سوریه سخت کرده است.

وی افزود: شرق حلب که بیش از 4 سال در اختیار تروریست‌ها بود حالا هشتاد تا نود درصدش در اختیار نیروهای مقاومت افتاده است.

شمشادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود دوربین‌ها را در برابر وسعت و عمق فاجعه‌ای که توسط تروریست‌ها در سوریه اتفاق می‌افتد، ناتوان دانست و تاکید کرد: کدام رسانه ای در دنیا تصویر کودک شش ماهه‌ای را که به اجبار از بغل مادر گرفته و در تنور نانوایی انداخته شده است را می‌تواند بگیرد. سر بریدن و بر نیزه کردن و فوتبال بازی کردن با سرهای بریده و مثله کردن بی گناهان توسط تروریست ها در سوریه را کدام رسانه می‌تواند انتقال دهد. حجم اوارگی چند میلیون نفری در سوریه را چه رسانه ای می تواند انتقال دهد؟ تصور آوارگی در سوریه در ذهن هیچ کداممان نمی گنجد، چون هیچ کداممان آوارگی را حس نکردیم.

وی ضعف رسانه‌ای را یکی از عوامل عدم اقناع مردم برای حضور نیروهای مستشاری در عراق و سوریه عنوان کرد و گفت: از نظر رسانه‌ای در 69 ماه گذشته نه تنها در پوشش خبری بلکه حتی برای اقناع مخاطبمان برای بیان علت حضورمان در سوریه و عراق بسیار ضعیف عمل کردیم.

وی گفت: چرا مردم ما بعد از 69 ماه از جنگ در سوریه همچنان سوال دارند؟! چرا ما نتوانستیم به این سوالات پاسخ دهیم. چرا آنتن رسانه ملی ما اجازه چنین کاری را نداده است. چرا ما باید در قبال کم کاری رسانه ها ناچار باشیم شهر به شهر و دانشگاه به دانشگاه برویم و جمع های کوچک را قانع کنیم. چرا از ظرفیت رسانه ملی برای این مسئله مهم استفاده نمی شود؟ این چراها و سوالات را باید تصمیم گیران در رسانه ها پاسخ دهند.

وی افزود: اگر این استراتژی را که نظام و مقام معظم رهبری در سوریه و عراق پیش گرفته اند، اعتقاد دارید و داریم چرا پیوست رسانه‌ای نبرد سوریه و نبرد شام را تکمیل نمی‌کنید و اگر اعتقاد ندارید و نداریم در سازمانی که زیر نظر مقام معظم رهبری است عملا دارید منافقانه عمل می‌کنید؛ یا اگر اعتقاد داریم بینی و بین الله تمام قد جلو بیاییم.

شمشادی با انتقاد از مسئولان صداوسیما، برنامه سازی در زمینه شناخت دلایل حضور ایران در سوریه را اندک شمرد و بیان کرد: ملازمان حرم خوب است. حرف از خانواده های شهدای مدافع حرم خوب است. حرف از مظلومیت شان خوب است. اما صرفا اینهاست؟ مخاطب ما هیچ نیازی ندارد که بداند مدافع حرم چرا آنجا پرپر می شوند. چرا آنجا هستیم و چرا آنجا حضور داریم؟ این چراها را چه کسی باید جواب بدهد. یک نگاهی به قصه سوریه هست که تولید برای آرشیو. خیلی دوربین در سوریه و عراق دارد کار می کند کدامش را مخاطب می بیند؟!

وی ادامه داد: پیوست رسانه‌ای تولید برای آرشیو در 69 ماه گذشته جواب نداده است. نیاز داریم برای پیوست رسانه‌ای به اقناع مخاطب روی بیاوریم که مخاطب ما پای بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و غیره ننشیند. این درددل یک خبرنگار جنگ است که چهار سال و نیم از عمرش را در سوریه و با بچه های مدافع حرم جلوی تروریست ها گذرانده است و دستش هم به جایی بند نیست. یک سال و نیم است که ماموریتم در سوریه پایان پذیرفته و برگشته ام اما همچنان ارتباطم باقی است.

شمشادی در ادامه صحبت‌هایش در جمع دانشجویان دانشگاه صداوسیما گفت: پارسال در یکی از خبرگزاری‌ها از من پرسید چرا شما از سوریه دست نمی‌کشید؟ چرا همچنان با گذشت یک سال تعلق خاطر دارید به سوریه؟ گفتم چهارسال و نیم در سوریه با مدافعان حرم زندگی کردم. طبیعتا وقتی خبر شهیدی می‌آید که مستقیم یا غیر مستقیم می‌شناختم نمی‌توانم چشمم را ببندم به روی واقعیات. اگر ظرفیتی به لطف خانم زینب(س) به من لطف شده چرا استفاده نکنم. اصل کارم درباره اطلاع رسانی برای شهدا و خانواده‌ها و جانبازان مدافع حرم صرفا براساس وظیفه و اعتقاد و باور است.

شمشادی تاکید کرد: یادمان نرود محرم ترک اولین شهید مدافع حرم وقتی پیکرش به ایران آمد کسی جرئت نمی کرد بگوید ایشان در سوریه شهید شد. یادمان نرود که چه غریبانه تشییع شد و روی سنگ قبرش چیزی ننوشتند. نه در آنتن رسانه ملی طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی از شهدای مدافع حرم چیزی می گفتند و نه هیچ خبرگزاری دیگری.

وی در پایان اذعان کرد: شهدای مدافع حرم و خانواده‌هایشان به قدر کافی مظلومند. بیش از این با کم کاری‌هایمان به آنان فشار مضاعف وارد نکنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن