ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 119341
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۶:۱۵
  • 173 بازدید
  • ارسال توسط :
ابعاد شخصیت «شهید سلیمانی» سوژه شاعران آیینی گیلان می‌شود

ابعاد شخصیت «شهید سلیمانی» سوژه شاعران آیینی گیلان می‌شود

– اخبار استانها – مصطفی منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه نخستین کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی «کوثر ناب» اسفند امسال به همت سازمان بسیج مداحان کشور در تهران برگزار می‌شود اظهار داشت: شعرای آیینی استان گیلان برای ارسال آثارشان و شرکت در این کنگره سراسری، تا 22 بهمن فرصت […]

– اخبار استانها –

مصطفی منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه نخستین کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی «کوثر ناب» اسفند امسال به همت سازمان بسیج مداحان کشور در تهران برگزار می‌شود اظهار داشت: شعرای آیینی استان گیلان برای ارسال آثارشان و شرکت در این کنگره سراسری، تا 22 بهمن فرصت دارند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان به سرفصل‌ها و موضوعات کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب اشاره کرد و ابراز داشت: این کنگره ملی شامل بخش‌ حماسه و سیره فاطمی(ع)، بسیج 40 سال مقاومت چهل سال اقتدار و مقاومت و بررسی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

منزوی با بیان اینکه کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب دارای دبیرخانه‌های استانی بوده و در هر کدام از استان‌ها یکی از شاعران دبیری استانی آن را بر عهده دارد عنوان کرد: در حال حاضر دبیری استانی این کنگره ملی در گیلان بر عهده محمدرضا حسین‌زاده بازرگانی از شاعران آیینی جوان استان است.

وصیت نامه سردار سلیمانی چهلمین روز شهادتش منتشر می‌شودمیز خدمت جهادی به‌یاد «سردار سلیمانی» در رشت برگزار می‌شود3 هزار «میز خدمت» بسیج کارمندان با نام سردار قاسم سلیمانی در دهه فجر برگزار می‌شود

وی از تغییر زمان ارسال آثار به کنگره ملی شعر آیینی از 12 بهمن به 22 بهمن خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در این کنگره موضوع ویژه مقاومت، بررسی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اضافه شد به همین علت بخشی از جامعه ستایشگران و شاعران درخواست کردند که کنگره تمدید شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان با اشاره به اینکه همایش نهایی کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب اواسط اسفند امسال در تهران برگزار می‌شود عنوان کرد: از هر کدام از شاعرای آیینی حداکثر 3 اثر قابل پذیرش است و همه آثار ارسالی تا پایان بهمن‌ توسط کمیته داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

منزوی با تأکید بر اینکه در این کنگره تنها اشعار کلاسیک نظیر غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی بررسی و داوری می‌شود گفت: شاعران با اعلام این فراخوان، باید آثار خود با موضوع حماسه و سیره فاطمی، سیره و ابعاد شخصیت حضرت زهرا(ع) و بسیج چهل سال مقاومت، چهل سال اقتدار را به دبیرخانه ارسال کنند. 

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان‌ شرکت در کنگره شعر آیینی می‌توانند شرایط حضور را در تارنمای www.basijmadahan.ir مشاهده کنند ابراز داشت: شاعران آئینی می‌توانند آثارشان را به آدرس ایمیل kosarnab98@gmail.com یا نشانی کنگره در صفحات اجتماعی با نشانی kosarnab98@ ارسال کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان ارسال آثار به شماره 09058896542 در فضای مجازی را یکی دیگر از روش‌های ارسال آثار خواند و اظهار داشت: آثار ارسالی باید در قالب فایل word با قلم نازنین و اندازه 14 به صورت تایپ شده ارسال شود و کنگره از پذیرش آثار در سایر قالب‌ها مانند pdf و مانند آن معذور است.

منزوی یکی دیگر از روش‌هایی که برای ارسال آثار به کنگره ملی شعر آیینی در نظر گرفته شده را برشمرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی تهران، اتوبان بسیج، خیابان شهید رحیمی، مقابل دوم افسریه، سازمان بسیج مداحان ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات با شماره 35947748 -021 تماس بگیرند.

وی از جمله جوایز کنگره ملی شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب را اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال به 10 نفر برگزیده اعلام کرد و اظهار داشت: در استان گیلان نیز همانند سایر استان‌ها دبیرخانه استانی کنگره در رشت، پل عراق، سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان دایر شده است.

مسئول سازمان بسیج مداحان گیلان از الزامی بودن درج نام و نام خانوادگی صاحب اثر سخن گفت و افزود: محدودیتی از نظر سن برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر دو موضوع کنگره، اشعار خود را به زبان فارسی ارسال کنند، ضمن این که اشعار برگزیده در کنگره‌های دیگر وارد مرحله داوری نمی‌شوند.

منزوی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به تعبیر مقام معظم رهبری شهید زنده نامید و ابراز داشت: همه ما باید سعی کنیم زندگی خود را بر مبنای زندگی و سیره اهل‌بیت(ع) پیش ببریم و در حالی‌ که در همان مسیر گام برداریم برای دفاع از ولایت، خنثی‌سازی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن آمادگی کامل داشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بدون شک عدم ارتباط بین شعرای آیینی شاخص استان و قشر مداحان خسارات معنوی بسیار زیادی به هر دو طیف وارد می‌کند عنوان کرد: مغفول ماندن شعر آیینی در گذر زمان و عدم غنای کافی در شعر مورد استفاده مداحان از جمله این آسیب‌های خطرناک به شمار می‌آید. 

منزوی به سخن مقام معظم رهبری در مورد زبان اشاره کرد و با بیان اینکه زبان همانند یک موجود زنده است تصریح کرد: همزمان با گذشت زمان تغییرات زیادی در زبان و نوع کلام ایجاد و الفاظ و کلمات جدیدتری در آن‌ها وارد می‌شود اما می‌توان با هنرهای پرکاربرد ضمن حفظ زبان مادری در راستای غنی‌سازی آن قدم‌های مثبتی برداشت. 

وی ایجاد زمینه و بستر لازم برای عرضه کردن شعر آئینی فاخر به جامعه را به عنوان یک اصل مهم مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: با برقراری ارتباط بین شعرای آئینی شاخص و کانون مداحان دو هدف بزرگ یعنی معرفی بیشتر گنجینه‌های موجود در شعر آیینی به جامعه و ارتقاء سطح کار مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) محقق می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن