ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 119471
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۸:۵۱
  • 3049 بازدید
  • ارسال توسط :
راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه تر ازسال های گذشته خواهد بود

راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه تر ازسال های گذشته خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) سه‌شنبه‌شب در چهاردهمین یادواره ۶۰۰ شهید سادات استان قم گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم بیش از تشییع پیکر این شهید باید حاضر شوند و در ادامه نیز باشکوه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) سه‌شنبه‌شب در چهاردهمین یادواره ۶۰۰ شهید سادات استان قم گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم بیش از تشییع پیکر این شهید باید حاضر شوند و در ادامه نیز باشکوه در انتخابات مجلس شرکت و با انتخاب شایستگان به‌نظام کمک کنند.

آیت الله سعیدی افزود: انتخاب دست شما مردم است و باید آن را درست انجام بدهید و نگذارید نفوذی‌ها وارد مجلس شوند و امور دست کسانی بیفتد که اشرافی‌گری، آنان را فراگرفته است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ادامه با اشاره به این‌که بعد از مبعوث شدن رسول اکرم (ص) گرایش مردم به دو عنوان ارزشی سیادت و شهادت افزایش پیدا کرد،عنوان کرد: پس از اسلام مردم با آشنایی با جایگاه رفیع خاندان عصمت و طهارت و همچنین برای دستیابی به مقام شهادت راه‌هایی را جستجو می‌کردند.

او ادامه داد: برای سیادت تلاش می‌کردند از طریق وصلت با سادات گران‌قدر نسلی ازحضرت فاطمه زهرا (س) برای خودشان و فرزندانشان تهیه کنند و در فامیل و نسل خودشان از سادات معظم افرادی را قرار دهند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: در سیر زندگی شهید والامقام سپهبد سلیمانی و خاطراتی که از ایشان و هم‌رزمان ایشان بیان‌شده عنوان کردند برای این شهید والامقام انقلاب و انقلابی گری خط قرمز بود و بر روی آن اصرار داشت و استقبال وی از شهادت به تکرار نقل‌شده است و این سرباز اسلام و افسر رشید مکتب امام به‌کرات به سراغ افراد مختلف می‌رفت و از آن‌ها می‌خواست دعا کنند که به شهادت برسد.

امام‌جمعه قم ابزار کرد: برای رسیدن به مقام شامخ شهادت نیز از فرصت‌ها و راه‌هایی که منتهی به شهادت می‌شد استفاده کرده و خودشان را در این مسیر قرار می‌دادند.

او گفت: با شکل‌گیری نظام الهی در این کشور شهادت هم رونق گرفت و امروز از دعای رایج مومنین ما این است که خدایا زندگی ما را عبادت و مرگ ما را شهادت قرار بده و این جز آرزوی ماست.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه امسال سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس معاون الحشد الشعبی و چند تن از همراهانشان پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی بالگرد‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسیدند.

امام جمعه قم با تاکید بر این‌که کسانی که در عصر غیبت امام زمان (عج) قرار گرفتند ولایتمداری‌شان در این زمان ارزش و شیرینی زیادی دارد، بیان کرد: ولایتمداری در طول تاریخ مسیر پر فراز و نشیبی طی کرده‌است، ولی هیچ زمانی مانند امروز مردم دل در گرو ولایت نداشتند و این‌چنین به آن لبیک نگفته بودند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: موضوع شهادت در راستای ولایتمداری است که مومنین و محبین اهل‌بیت (ع) به این افتخار نائل می‌شوند؛ وقتی کسی مطیع خدا باشد دوست دارد آخرین مساله زندگی‌اش یعنی عاقبت بخیری شهادت باشد که بالاترین عاقبت بخیری است.

آیت الله سعیدی با اشاره به این‌که جواب هل من ناصر امام حسین (ع) را در کربلا با تیر و شمشیر دادند، یادآور شد: شما امام حسین (ع) را ندیده‌اید و برای ایشان جان می‌دهید. سربند یا حسین (ع) در جبهه برای رزمندگان باعث افتخار بود و امروز نیز نگهداری این روحیه در جامعه بسیار مهم است.

چهاردهمین یادواره ۶۰۰ شهید سید استان قم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، جمعی از خانواده شهدا و هزاران نفر از عاشقان و منتظران حضرت، ولی عصر (عج) در این مکان مقدس برگزار شد.

رونمایی از کتاب «آقازاده‌ها» که توسط دفتر حماسه ۱۷ تدوین‌شده و مدیحه‌سرایی توسط حاج مجتبی رمضانی از دیگر بخش‌های این یادواره بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن