ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 119475
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
  • 3257 بازدید
  • ارسال توسط :
ضربه عین‌الاسد آغاز نزول آمریکا در سراشیبی خروج از منطقه است

ضربه عین‌الاسد آغاز نزول آمریکا در سراشیبی خروج از منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،  شبکه المیادین در ویژه‌برنامه سه‌شنبه شب درباره تحولات داخلی و خارجی ایران، به موضوع پاسخ موشکی ایران به آمریکا و تأکید تهران بر آغاز روند اخراج این کشور از منطقه پرداخت.  اخبار سیاسی– این ویژه برنامه با حضور «ملحم ریا» مدیر دفتر المیادین در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

 شبکه المیادین در ویژه‌برنامه سه‌شنبه شب درباره تحولات داخلی و خارجی ایران، به موضوع پاسخ موشکی ایران به آمریکا و تأکید تهران بر آغاز روند اخراج این کشور از منطقه پرداخت. 

اخبار سیاسی– این ویژه برنامه با حضور «ملحم ریا» مدیر دفتر المیادین در تهران و «سیاوش فلاح‌پور» روزنامه‌نگار برگزار شد. وفا سرایا مجری المیادین به مدیر دفتر شبکه در تهران گفت وقتی که دونالد ترامپ، ترور شهید (قاسم) سلیمانی را اجرا کرد، گمان کرد که محور مقاومت را تضعیف کرده است. بعد از آن، همه مسئولان ایرانی از حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه سخن گفتند و گفتند که باید منطقه را ترک کند. این چه مفهومی دارد؟

ریا گفت: ایران قبل از این ترور هم حضور آمریکا را غیرقانونی می‌دانست. ایران همیشه گفته است که حضور آمریکا در منطقه قانونی نیست در نتیجه آمریکا باید خارج شود چرا که آمریکا با حضورش در منطقه به دنبال تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه است. سخنان نظامیان ایرانی در این خصوص که حضور آمریکا در منطقه در مراحل پایانی‌اش است، مستند به حقایقی میدانی است. اول آنکه آمریکا در همه طرح‌های منطقه‌ای‌ خود به دلیل پیشرفت محور مقاومت، شکست خورده است. دوم آنکه، اقدام آمریکا به ترور شهید سلیمانی از نگاه ایرانی‌ها به دلیل قدرت [و موضع برتر] آمریکا نیست بلکه به دلیل ناتوانی آمریکا از رویارویی میدانی است. ایرانی‌ها می‌گویند که طرح‌های آمریکا در منطقه در حال فروپاشی است. ایران می‌گوید که دوره بعد از ترور، هرگز مانند دوره قبل از آن نیست. بنابراین ایران می‌گوید پاسخ راهبردی به این ترور، خروج نظامی آمریکا از منطقه است. سوم، پاسخ موشکی که ایران داد و پایگاه عین الاسد در عراق را هدف قرار داد جایی که نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند، نشان ضعف آمریکاست. چرا که آمریکا پاسخ آن را نداد. آمریکا نشان داد که از وارد شدن به جنگ فراگیر با ایران ناتوان است. آمریکا این ناتوانی را چند ماه پیش هم نشان داد زمانی که ایران پهپاد بسیار پیشرفته و گرانقیمت آمریکایی را که وارد حریم هوایی‌اش شد ساقط کرد.

عین الاسد اولین شکست هیبت آمریکا نبود!

ریا توضیح داد: این ضربه ایران، شکستن هیبت آمریکا بود اما اولین بار نبود که ایران هیبت آمریکا را می‌شکست. باید به این نکته اشاره کرد. ایران در مراحل قبل‌تر هم هیبت آمریکا را شکسته بود، آن زمانیکه پهپادهای ایرانی بالای ناوهای نظامی آمریکایی از فاصله‌ای بسیار نزدیک و با دوربین‌های بسیار پیشرفته و دقیق تصویربرداری کردند. این هم شکست هیبت آمریکا بود. لذا ما در مقابل مراحلی تدریجی از شکست هیبت آمریکا هستیم که تازه‌ترینش حمله موشکی به پایگاه بزرگ عین الاسد بود. به نظرم مرحله کنونی، مرحله‌ای بسیار مهم است و آنطور که کارشناسان می‌گویند، آغاز نزول آمریکا از سراشیبی خروج از منطقه است. 

از صفر مجروح تا ۶۴ مجروح!

وفا سرایا مجری برنامه نیز اشاره کرد که یک دلیل دیگر بر ناتوانی آمریکا این بود که وقتی ترامپ در واکنش به حمله ایران مقابل دوربین‌ها آمد، صراحتا گفت که «هیچ کس آسیب ندیده است و این حمله را به سلامت پشت سر گذاشتیم». اما الان روشن شده که بیش از شصت نفر مجروح شده‌اند حال آنکه ایرانی‌ها از بیش از هشتاد کشته صحبت می‌کنند. 

ترور سیاست ایران را تغییر نخواهد داد

سیاوش فلاح‌پور روزنامه‌نگار در پاسخ سوال المیادین درباره ترور شهید قاسم سلیمانی گفت،‌ به دلیل عملکرد ترامپ منطقه وارد نوعی جنگ باز شده و درست است که آمریکا با این ترور ضربه سختی به ایران زد، اما ایران توسط نهادهایش اداره می‌شود نه صرفا اشخاص به این معنا که نهادهایی سیاست‌گذاری می‌کنند و افراد و نهادهای مشخصی مثل سپاه، ارتش و غیره سیاست‌ها را اجرا می‌کنند، هر چند که همه می‌دانیم شهید قاسم سلیمانی فرد متفاوتی بود. با این حال این ترور سیاست ایران را تغییر نخواهد داد اما قطعا نگرش ایران در خصوص حضور آمریکا در منطقه، سخت‌تر و شدیدتر شده است چرا که با این ترور، قواعد نبرد میان دو طرف، به انتها رسید و دو طرف وارد مرحله‌ای جدید شدند و دیدیم که ایران پایگاه آمریکا را هدف حمله موشکی قرار داد. و ما در ماه‌های آتی شاهد تشدید برخوردها خواهیم بود.  

پیام‌های اعلام خبر بازداشت جاسوس سیا در ایران

المیادین به خبر روز سه‌شنبه دستگاه قضای ایران اشاره کرد که از بازداشت جاسوسانی خبر داد که برای «سیا» کار می‌کرده است. ملحم ریا در پاسخ به سوالی درباره اهمیت این خبر که مشابه آن در سال‌های گذشته هم اعلام شده است، در چیست، گفت، طبعا، این اولین بار نیست که ایران از بازداشت جاسوسان خبر داده است.  در نیمه سال ۲۰۱۸ نیز ایران از بازداشت جاسوسانی در نهادهای دولتی خبر داده بود که برای آمریکا فعالیت می‌کرده‌اند. چرا ایران هر از گاهی این خبرها را اعلام می‌کند؟ به چند دلیل. اول اظهار قدرت و برتری خود در جنگ اطلاعاتی. دوم اینکه این پیام را ارسال می‌کند که بر خلاف همه تلاش‌های خرابکارانه در داخل ایران با هدف شوراندن مردم علیه حکومت، نظام جمهوری اسلامی منسجم و مستحکم است. سوم اینکه از طریق این خبر، اعلام می‌کند که هنوز کشوری قوی است که در حال مقابله با آمریکاست و این را به افکار عمومی می‌گوید که دائما هدف خرابکاری دشمنش آمریکاست که تلاش می‌کند فتنه‌انگیزی کند. فکر می‌کنم این نکات، نکات مهمی است که ایران می‌خواهد آن را منتقل کند. 

فلاح‌پور نیز در این خصوص گفت، ایران از ابتدای انقلاب در جنگ اطلاعاتی، بخصوص از جانب رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده است بخصوص که به مراحل خطرناک‌تری مثل پروژه نفوذ در نهادهای ایران رسیده است، زیرا این دو از ابتدا متوجه خطر قدرت ایران و اثر آن در ایجاد بسیج افکار عمومی علیه خود بوده‌اند. این فشارها هم ادامه پیدا خواهد کرد بخصوص هر چه به زمان اعلام طرح معامله قرن نزدیک شدیم،‌ این فشارهای بیشتر شده است زیرا ایران سیاستش در قبال رژیم صهیونیستی و آمریکا را همچنان ادامه خواهد داد. 

مجری المیادین پرسید که طرح معامله قرن آمریکا از موضع ضعف طرح شده یا موضع قدرت که فلاح‌پور گفت، قطعا از موضع ضعف چون چیزی دیگر برای مذاکره باقی نمانده است. مذاکره تمام شده است؛ روندی که برخی کشورهای عربی بر آن تکیه کرده بودند به پایان رسیده است. متاسفانه برخی رژیم‌های منطقه برای باقی ماندن در قدرت خود را نیازمند کمک رژیم صهیونیستی می‌دانند و در بدترین حالت ممکن هم این کمک را می‌گیرند، یعنی از راستگرایان افراطی دارند کمک دریافت می‌کنند. من از رژیم‌های صحبت می‌کنم وگرنه موضع مردم روشن است. طبیعی است که در مقابل این کمک خواسته‌هایی دارند که کمترین حدش،‌ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. 

او افزود، نکته اساسی در معامله قرن این است که خواسته‌شان را به زور به کرسی خواهند نشاند تا به واقعیت عملی تبدیل شود. اگر عملا و به شکل میدانی در مقابل آن مقاومتی نشود، آنها به خواسته‌شان می‌رسند. چرا که طرح خواسته و شکایت در محاکم بین‌المللی به جایی نخواهد رسید. شما دیدید که ایران توافق هسته‌ای امضا کرد اما آمریکا بسادگی از آن خارج شد و اروپایی‌ها هم در مقابل این، کاری نکردند. 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن