ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12227
  • ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
بزرگداشت شهید مدافع حرم در صیدون برگزار می‌شود

بزرگداشت شهید مدافع حرم در صیدون برگزار می‌شود

ابوذر علیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بزرگداشت شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان مراسمی در بخش صیدون برگزار می‌شود. وی افزود: این آئین معنوی عصر روز پنج‌شنبه دوم دی ماه همزمان با 22 ربیع‌الاول سال 1438 هجری قمری برگزار می‌شود و مردم […]

ابوذر علیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بزرگداشت شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان مراسمی در بخش صیدون برگزار می‌شود.

وی افزود: این آئین معنوی عصر روز پنج‌شنبه دوم دی ماه همزمان با 22 ربیع‌الاول سال 1438 هجری قمری برگزار می‌شود و مردم خوزستان به این شهید مدافع حرم ادای احترام می‌کنند.

فرزند شهید محمدرضا علیخانی گفت: این برنامه در کنار مزار این شهید مدافع حرم در گلزار شهدای روستای طلاور بخش صیدون انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نیز حضور می‌یابند.

علیخانی عنوان کرد: در مراسم نخستین سالگرد شهید محمدرضا علیخانی از شهدای مدافع حرم خوزستان نیز که صبح فردا برگزار می‌شود سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی می‌کند و  عباس محمدی مداح و نغمه سرای مسجد مقدس جمکران به مداحی و نوحه‌خوانی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم، شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم باغملک است که در تاریخ سوم خرداد ماه سال 1344 در روستای طلاور این شهرستان متولد شد.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی خانواده روستایی خود کرد.

این فرزند دلیر خوزستان  برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) عازم سوریه شد و به نبرد با تکفیری‌ها پرداخت.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، روز یکشنبه 29 آذر ماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری و سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در استان حلب سوریه مجروح و چند روز در بیمارستان بستری شد.

این دلیرمرد در روز چهارشنبه دوم دی ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان طومان استان حلب سوریه شربت شهادت نوشید.

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده مظلومانه در حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید علیخانی در سال 1365 با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی 3 فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و 2 فرزند دختر است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن