ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12498
  • ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۵:۲۰
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
105 مرکز غیردولتی توسط بهزیستی استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود

105 مرکز غیردولتی توسط بهزیستی استان خوزستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا صدیق‌راد از راه‌اندازی 105 مرکز غیردولتی از ابتدای سال جاری توسط بهزیستی خوزستان خبر داد و اظهار داشت: این مراکز شامل مهدهای کودک، موسسات خیریه، مراکز مشاوره، درمان اعتیاد، توانبخشی معلولان، کلینیک‌های مددکاری است. وی افزود: هدف اصلی سازمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا صدیق‌راد از راه‌اندازی 105 مرکز غیردولتی از ابتدای سال جاری توسط بهزیستی خوزستان خبر داد و اظهار داشت: این مراکز شامل مهدهای کودک، موسسات خیریه، مراکز مشاوره، درمان اعتیاد، توانبخشی معلولان، کلینیک‌های مددکاری است.

وی افزود: هدف اصلی سازمان بهزیستی از راه اندازی این گونه مراکز ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت در زمینه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری به جامعه است و نظارت‌های کافی بر این مراکز اعمال می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از اهداف راه اندازی این مراکز، اشتغال به کار جوانان جویای کار استان است که از ابتدای امسال تا کنون بیش از 200 نفر از جوانان جویای کار در شهرهای مختلف استان در این مراکز مشغول به کار شدند.

صدیق راد همچنین اضافه کرد: سازمان بهزیستی از جمله سازما ن‌های پیشرو در امر واگذاری امور خود به مردم و بخش خصوصی است و خوشبختانه حضور مردم در کنار بهزیستی علاوه بر توسعه برنامه‌ها سبب ارائه خدمات مطلوب‌تر به اقشار نیازمند و محروم جامعه شده است.

غبار روبی از مزار 8 شهید گمنام در اهواز

مزار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین مردم اهواز یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند و برای شادی روحشان آیاتی از قرآن را قرائت کردند.

یکی از این شهدای گمنام 19 ساله است که در میمک به شهادت رسید، شهید دیگر  24 سال سن دارد که در عملیات محرم و منطقه شرهانی به فیض عظیم شهادت نائل شد.

یکی دیگر از لاله‌های زهرایی آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی در سن 19 سالگی در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید و شهید دیگر نیز در عملیات رمضان در پاسگاه زید به شهادت رسید که 20 سال سن دارد.

جوان شهید دیگری که در حرم علی بن مهزیار اهوازی آرمیده 17 ساله است که در عملیات کربلای 5 و در شلمچه شربت شهادت را نوشید، یکی دیگر از این شهدای بی نشان 20 سال سن دارد که در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.

شهید گمنام دیگر 20 ساله است که در عملیات رمضان آسمانی شد و یکی دیگر از این شهدا در سن 18 سالگی در عملیات خیبر و منطقه طلاییه به شهادت رسید.

راه اندازی مراکز پشتیبانی شغل ویژه معلولان

مراکز پشتیبانی شغل ویژه معلولان در خوزستان راه اندازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان اظهار کرد: مراکز پشتیبانی شغل (SE) در راستای توانمندسازی و اشتغال پایدار معلولان و برای تسهیل دستیابی معلولان به شغل و به عنوان موسسه مجری در برقراری ارتباط با کارفرما و نظارت بر روند به کارگیری توانخواهان فعالیت می‌کنند.

غلامرضا صدیق‌راد گفت: توانخواه در این مراکز با حمایت و همراهی مددیار شغلی در بازه زمانی مشخص و باتوجه به توانمندی‌ها و آموزش‌های لازم به شغل دست می‌یابد.

وی ادامه داد: دراستان خوزستان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه و هماهنگی با مدیرکل دفتر روزانه توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور و گروه کار‌شناسان توانبخشی حرفه‌ای، مجوز تاسیس 3 مرکز در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول داده شد.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان عنوان کرد: هدف اصلی سازمان بهزیستی توانمند سازی و تسهیل شرایط اشتغال برای گروههای هدف تحت پوشش است که در این زمینه طرحهای مختلفی در حال اجراست.

پرداخت 51 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تعاونی خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از پرداخت 51 میلیارد تومان تسهیلات در 8 ماه امسال به شرکت‌های تعاونی خبر داد.

سید نور محمدپور درباره پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها اظهار کرد: ‌در 8 ماه امسال تعداد 175 تعاونی در سراسر استان از حمایت‌های مالی بانک‌ها بهره‌مند شده‌اند که در این میان بانک کشاورزی با حمایت از 83 تعاونی بیشترین سهم حمایت را از شرکت‌های تعاونی داشته است.

وی افزود: بیشتر تعاونی‌های حمایت شده از سوی بانک‌ها در گرایش کشاورزی و پس از آن صنعتی فعالیت دارند. از میان کل شهرستان‌های استان بانک‌های دو شهر خرمشهر و دزفول بیشترین اعطای اعتبارات را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: ‌ به ازای پرداخت این تسهیلات به شرکت‌های تعاونی 1005 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

تقدیر از کارکنان نمونه اداره پست شهرستان اهواز

مدیرکل پست استان خوزستان با کارکنان اداره پست شهرستان اهواز تشکیل جلسه داد.

مهران حموله در جلسه‌ای که هفتم دی ماه جاری با کارکنان اداره پست شهرستان اهواز تشکیل شد از تلاش‌های انجام گرفته در این اداره پست در چندماههٔ اخیر تقدیر کرد.

در این جلسه شکری رییس اداره پست شهرستان اهواز گزارشی از عملکرد این اداره پست ارائه کرد و پس از آن کارکنان اداره پست اهواز به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات، طرح مشکلات موجود و مطالبات خود پرداختند.

در پایان این جلسه از اکرم جواهری، علی سواری و شیدا مسجدی به عنوان کارکنان پرتلاش اداره پست شهرستان اهواز در کنار مهدی مالک موزع نمونه ناحیه پستی کیانپارس با اهدای لوح سپاس از سوی حموله مدیرکل پست استان خوزستان تقدیر شد.

عطرافشانی مزار شهید محمد ظهیری

در آیینی معنوی مزار شهید محمد ظهیری، جوان ترین شهید مدافع حرم اهواز غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این آیین که با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان اهوازی در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، مزار این شهید مدافع حرم اهوازی گلباران شد.

شهید محمد ظهیری، از شهدای مدافع حرم خوزستان در دهمین روز از بهمن ماه سال 1368 به عنوان سومین فرزند خانواده ظهیری در منطقه منبع آب کلانشهر اهواز به دنیا آمد و بعد از برادرانش مهدی و احمد دوباره شادی را برای خانه پدری به ارمغان آورد.

این تکاور دلیر اهوازی در مهرماه سال گذشته برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) عازم کشور سوریه شد و در روز جمعه اول آبان ماه سال 1394 هجری خورشیدی مصادف با تاسوعای حسینی سال 1437 هجری قمری در درگیری با نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از انتقال به خوزستان، در ظهر روز جمعه هشتم آبان ماه مطابق با 16 محرم با حضور علما و، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور بعد از نمازجمعه اهواز از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این کلانشهر بر دستان نمازگزاران اهوازی تشییع شد.

پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید ظهیری به حرم حضرت علی بن مهزیاری اهوازی منتقل شد و در کنار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس و پایین مزار شهید محمدعلی چم‌حیدری و مزار طلبه شهید سید مرتضی شفیعی در منزلگاه ابدیش آرام گرفت.

تصویب اساسنامه شرکت ملی پست

مدیرکل پست استان خوزستان با اشاره به فعالیت‌های موثر انجام شده در حوزه بازاریابی و وصول مطالبات در اداره پست اهواز، از بهبود وضعیت سرویس امانت در مدت یاد شده در پست اهواز سخن گفت و بیان کرد: با توجه به کاهش درخواست پست نامه در ایران و جهان، باید بتوانیم خدمات جایگزین را که عمده‌ترین آن‌ها خدمات الکترونیکی و کالا و امانت است بسط و گسترش دهیم و با گرایش به این سمت آینده شبکه پستی را تضمین کنیم.

وی همچنین با تشریح اهمیت تصویب اساسنامه شرکت ملی پست، از آن به عنوان شمشیر دولبه یاد کرد و ادامه: خروج پست از بلاتکلیفی، تصدی بخش دولتی و حاکمیتی و امکان سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌های پستی به عنوان مزایای عمده تصویب اساسنامه و ورود اپراتور‌ها به میدان رقابت در کنار پست لبه دیگر این اتفاق است که باید با رفع نقاط ضعف در پست، تجهیز سازمان به آموزش و همگامی با تکنولوژی‌های روز به درستی مدیریت و به فرصت رشد برای پست تبدیل شود.

حموله با تقدیر از تمامی کارکنان پست استان خوزستان، کسب رتبه سوم کشوری در ارزیابی‌های شش ماهه اول امسال شرکت پست را مرهون تلاش، همفکری و همدلی دانست و خواستار هدفگذاری و برنامه ریزی جهت رفع تنگنا‌ها و ضعف‌های احتمالی موجود شد.

مدیرکل پست استان خوزستان با تشریح بهبود وضعیت پرداختی شبکه در امسال، از تاثیر عملکرد ادارات پست استان‌ها بر افزایش سبدهای رفاهی و کارانه پرداختی استان سخن گفت و خواستار تلاش‌های برنامه ریزی شده برای دستیابی به عملکرد مطلوب‌تر در سطح استان شد.

معارفه مدیر جدید اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری

مدیر جدید اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری معرفی شد.

در حکمی از سوی سید خلف موسوی شهرداری اهواز، منوچهر حسنی به عنوان مدیر جدید اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری اهواز معرفی شد.

در این حکم انتصاب آمده است: نظر به تعهد وتجربیات جنابعالی به موجب این حکم شما را به عنوان «مدیر اردوگاه آسیب دیدگان اجتماعی» منصوب می‌نمایم تا زیر نظر معاونت اموراجتماعی وفرهنگی نسبت به انجام امور محوله اقدام نمایید.

پیش از این محمدرضا کلاه کج مدیریت این مجموعه را برعهده داشته است.

پیوستن مدافع سابق استقلال اهواز به نفت امیدیه

میلاد ربانی فرد مدافع جوان فصل قبل تیم لیگ برتری استقلال اهواز، که سابقه بازی در تیم‌های نیروی زمینی، ایرانجوان بوشهر، استقلال خوزستان و تیم ملی امید را در کارنامه دارد رسما به نفت امیدیه پیوست.

 نفت امیدیه با 26 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده سوم گروه مرگ لیگ دسته دوم قرار دارد و در هفته شانزدهم، شنبه 11دی میزبان تیم صدر جدولی اروند خرمشهر است.

راهداری زمستانی با پایش تصویری محورهای مواصلاتی استان خوزستان

سومین جلسه طرح راهداری زمستانی در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان برگزار شد.

سومین جلسه طرح راهداری زمستانی با حضور مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور، مدیرکل، معاونان و روسای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها ی خوزستان در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در 9 ماهه امسال 102 میلیون تردد با بهره گیری از 23 دستگاه تردد شمار بر خط با پوشش 56 محور ثبت شده است.

مسعود مصدقی بیان کرد: 18 نقطه استراتژیک در استان شناسایی شده که با نصب دوربین‌های نظارت تصویری این محور‌ها تحت کنترل مرکز مدیریت راه‌های استان است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای محورهای برفگیر در مناطق شمالی استان است با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کلیه ماشین آلات، تجهیزات بطور کامل فعال هستند و حضور مستمر راهداران به صورت شبانه روزی در جاده‌های استان نیز می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح ایمنی و خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای را ایفا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: جلسه طرح راهداری زمستانی در راستای هماهنگی بیشتر راهداران با مرکز مدیریت راه‌ها برگزار شده که در این جلسه بر تبادل اطلاعات جاده‌ای بصورت آنی و از طریق سیستم کنترل و نظارتی موجود درجاده‌های استان تاکید شد.

وی افزود: مرکز مدیریت راه‌ها به عنوان یکی از راهبردی‌ترین ادارات سازمان به شمار می‌رود که با تولید اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن و ارائه گزارش‌های آماری متعدد و متنوع به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان در شبکه راه‌ها در تصمیم گیری کمک می‌کند.

مصدقی خاطرنشان کرد: تمام سامانه‌های هوشمندی که توسط سازمان راه اندازی شده؛ امکان تردد ایمن را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌نماید.

پیشرفت 35 درصدی ساخت فنی وحرفه‌ای کارون

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان بصورت سرزده از پروژه درحال ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کارون بازدید کرد.

عبدالنبی سواعدی اظهار کردکرد: این مرکز با پیشرفت 35 درصدی و در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در حال احداث می‌باشد.

وی بیان کرد: محوطه سازی، کارگاه‌های آموزشی، امور اداری، مهمانسرا، نمازخانه، پست برق، سرویس بهداشتی، انبار و پارکینگ از مشخصات فنی مرکز هستند.

سواعدی به ظرفیت آموزشی مرکز اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز دارای 4 کارگاه آموزشی است و طبق نیاز منطقه آموزش‌های مهارتی را اجرا خواهد کرد.

وی گفت: ارایه آموزش‌های مهارتی جهت توسعه کسب و کارهای کوچک، مشاغل خانگی و توانمندسازی شاغلین با تاکید بر اشتغال پایدار از اهداف اصلی ساخت این مرکز است.

سواعدی عنوان کرد: توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای معطوف به اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری، بهبود معیشت مردم منطقه و توسعه فرهنگ کارآفرینی از طریق به کار گیری الگوهای جدید آموزشی را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

وی ساخت این مرکز را هدیه‌ای ماندگار عنوان کرد و یادآور شد: آموزش‌هایی که در این مرکزارائه می‌شود رایگان بوده و فرصت مناسبی برای فراهم نمودن زمینه اشتغال جوانان منطقه است.

دعوت فوتسالیست‌های خوزستانی به اردوی تیم‌ملی

سرمربی تیم‌ملی فوتسال زیر 20 سال، 3 ورزشکار خوزستانی را به اردوی تیم ملی این رشته ورزشی فراخواند.

سرمربی تیم‌ملی فوتسال زیر 20 سال، 18 بازیکن را به این اردو فراخواند که نام 3 خوزستانی نیز در لیست دعوت شدگان وجود دارد.

امیر رستمی، امیر خانی و سعید ابراهیمی از خوزستان در این اردو هستند.

جلوگیری از ورود 60 محموله خارجی غیر استاندارد به کشور

مدیرکل استاندارد استان خوزستان اظهار داشت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور این اداره کل برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می‌شود.

رضا دهدشتی‌زاده افزود: در نه ماهه امسال از ورود 60 محموله غیراستاندارد به ارزش2 میلیون و 787هزار و 109دلار بعلت عدم انطباق با استانداردهای ملی مربوطه به کشور جلوگیری به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: اکثر کالا‌ها ساخت کشور چین و مبدأ حمل آن‌ها نیز کشور چین بوده است.

انتصاب سرپرست فرمانداری جدید هویزه

استاندار خوزستان سرپرست فرمانداری جدید هویزه را منصوب کرد.

در حکمی از سوی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مهدی عباسی به عنوان سرپرست فرمانداری هویزه منصوب شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن