ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » حاج قاسم
  • شناسه : 12697
  • ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
  • 146 بازدید
  • ارسال توسط :
کتاب زندگی شهید مدافع حرم سید مجتبی ابوالقاسمی رونمایی شد

کتاب زندگی شهید مدافع حرم سید مجتبی ابوالقاسمی رونمایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مدیران استان خوزستان کتاب زندگی شهید سید مجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم دزفول امروز در اهواز رونمایی شد. در این آئین که جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم از جمله خانواده شهید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مدیران استان خوزستان کتاب زندگی شهید سید مجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم دزفول امروز در اهواز رونمایی شد.

در این آئین که جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم از جمله خانواده شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان، خانواده شهید محمود مراداسکندری، خانواده شهید نادر حمید دیلمی، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان باوی، خانواده شهید علی حسینی‌کاهکش،‌ خانواده شهید سید جاسم نوری، از شهدای مدافع حرم خوزستان معروف به شیرمرد دجیل (سبع الدجیل) و خانواده شهید رضا عادلی‌کردزنگنه حضور داشتند.

این کتاب به کوشش علی موجودی نوشته شد و در آن خاطرات کوتاهی از شهید سید مجتبی ابوالقاسمی از شهدای مدافع حرم دزفول وجود دارد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان انتشار این کتاب را بر عهده داشت که انتشارات نیلوفران تهران نیز آن را منشر کرد.

در بخش از این کتاب خاطره‌ای با عنوان «سارق سر به راه» از زبان محسن موسی‌زاده منتشر شد که به شرح زیر است:

با انتشار خبر شهادت سید، درب حوزه حمزه محشری به پا بود.

تصویر بزرگی از سید در کنار خیابان نصب شده بود و صدای نوحه فضا را پر کرد.

چشمم افتاد به موتورسواری که مدام می‌زد توی پیشانی‌اش و زار زار گریه می‌کرد، صدایم کرد و گفت: «من همونم که چند ماه پیش به خاطر دزدیدن طلا دستگیرم کردین! این شهید همون سید بامرام و خوش‌رو نیست که اون شب اجازه داد برم؟!»

تا پاسخ مثبت مرا شنید صدای گریه‌اش بلندتر شد و گفت: «به خدا من بعد از حرف‌های سید عوض شدم، خلاف را کنار گذاشته‌ام و چسبیده‌ام به زندگی و زن و بچه‌ام!!»

یادم آمد آن شب سید به او قرآن کوچکی هدیه داد و گفت: «توی شب میلاد علمدار کربلا و در پناه قرآن برو! اما دیگه از این کار دست بکش.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم، شهید سید مجتبی ابوالقاسمی در سال1360 در دزفول دیده به جهان گشود و در بسیج فعالیت‌های زیادی انجام داد.

مسئول عملیات حوزه حمزه سیدالشهدا(ع) دزفول و فرمانده گردان بیت‌المقدس این شهرستان از جمله مسئولیت‌های این شهید والامقام بود.

این دلیرمرد پایتخت مقاومت ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب‌کبری(س) و حضرت رقیه‌(س) به سوریه اعزام شد و سرانجام در روز دوشنبه 16 آذر ماه سال 1394 در جنوب حلب سوریه به فیض شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به ایران در روز شنبه 21 آذرماه همزمان با شهادت امام رضا(ع) در شهرستان دزفول تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن