ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12793
  • ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۹:۲۹
  • 439 بازدید
  • ارسال توسط :
عملیات احداث بوستان شهدای مدافع حرم در غرب اصفهان آغاز شد

عملیات احداث بوستان شهدای مدافع حرم در غرب اصفهان آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه ایرنا، این بوستان به مساحت 50 هزار مترمربع بعنوان بزرگترین پارک شهری در شمال غرب اصفهان احداث می شود.شهردار اصفهان در مراسم آغاز عملیات احداث این بوستان گفت: این پروژه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ظرف یکسال آینده تکمیل و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه ایرنا، این بوستان به مساحت 50 هزار مترمربع بعنوان بزرگترین پارک شهری در شمال غرب اصفهان احداث می شود.
شهردار اصفهان در مراسم آغاز عملیات احداث این بوستان گفت: این پروژه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ظرف یکسال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
مهدی جمالی نژاد افزود: تملک این بوستان با هزینه 12 میلیارد تومان انجام شده است و احداث آن بیش از 4 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.
شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان سردار شهید تقی یار گفت: تملک این خیابان با هزینه 4.5 میلیارد تومان انجام شده و احداث آن نیز بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
جمالی نژاد با بیان اینکه احداث پارک های موضوعی و پردیس های خانواده محور از رویکردهای جدید شهرداری است، افزود: اولین پردیس خانواده محور که شامل سرانه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی است در منطقه 12 احداث می شود و به مرور در سایر مناطق شهر اصفهان احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: پارک های موضوعی نیز با موضوعات مختلف در سطح شهر، منطقه و محلات احداث می شود.
شهردار اصفهان به کاشت 230 هزار اصله درخت به تعداد شهدای اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به آلودگی هوا و نیاز شهر اصفهان به توسعه فضای سبز شهرداری اصفهان برای توسعه فضای سبز حجمی و عمودی و درختکاری برنامه ریزی بزرگی کرده است.
مشاور شهردار اصفهان در امور ایثارگران و رزمندگان نیز در مراسم آغاز عملیات احداث این بوستان گفت: نام گذاری بوستان و خیابانی به نام شهدای مدافع حرم یک حرکت خوب، انقلابی و با ارزش در شهر است.
اکبر پاکزاد افزود: شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم گرفتند که این اقدام را در راستای حفظ نام و یاد شهدای مدافع حرم انجام دهند که بسیار کار با ارزشی است.
وی افزود: منطقه رهنان از جمله مناطقی است که سرانه فضای سبز باید در آن تقویت شود در این راستا امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی بوستان شهدای مدافع حرم در منطقه 11 هستیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: خوشحال هستیم که بوستان شهدای مدافع حرم به مساحت 50 هزار مترمربع به عنوان بزرگترین پارک شهری در شمال غرب اصفهان احداث می شود.
اصغرآذربایجانی افزود: نامگذاری این بوستان به نام شهدای مدافع حرم، معنویت خاصی را به این پروژه داده است و پیشنهاد داریم از سوی سازمان زیباسازی، یادمان شهدای مدافع حرم در این بوستان طراحی شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در آینده ای نزدیک نیز معابر کوی میلاد که بیشتر خانواده شهدا در آنجا اسکان دارند به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری می شود.
در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم از جمله شهید عبدالمهدی کاظمی، مسلم خیزاب، علی شاهسنایی، سجاد مرادی و حسین رضایی تجلیل شد.
استان اصفهان تاکنون 45 شهید برای دفاع از حریم اهل البیت(ع) و مبازره با گروه های تکفیری و تروریستی در سوریه تقدیم کرده است.
از این تعداد 24 شهید تبعه افغانستان هستند که در اصفهان مقیم می باشند.
خانواده 13شهید مدافع حرم تبعه افغانستان و 6 شهید مدافع حرم استان اصفهان در شهرستان اصفهان سکونت دارند.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن