ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12877
  • ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۵:۰۲
  • 444 بازدید
  • ارسال توسط :

اجرای نمایش تکریم مدافعان حرم در یاسوج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، نمایش پذیرش اقتباسی از رمان کوری ساراماگو با حضور 10 خانم و آقا با نویسندگی و کارگردانی صادق پسندیده یک ماهه شروع شده و نیمه دوم بهمن به پایان می‌رسد.وی در خصوص هدف و انگیزه نمایش پذیرش، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، نمایش پذیرش اقتباسی از رمان کوری ساراماگو با حضور 10 خانم و آقا با نویسندگی و کارگردانی صادق پسندیده یک ماهه شروع شده و نیمه دوم بهمن به پایان می‌رسد.
وی در خصوص هدف و انگیزه نمایش پذیرش، بیان کرد: محرم سال گذشته در کنار یکی از همشهریانم  که برادر شهید و در کارهایش خالص و بی ریا بود در حال سینه زدن بودم وقتی که گفت میخام از مدافعین حرم شوم، به او خندیدم بعدها برایم تلنگری شد که باید به عقاید دیگرام احترام بگذاریم.تمام تلاشم را برای این کار انجام می دهم.
کارگردان سوغات جنگ و مردی از جنس گذشته با اشاره به اینکه این نمایش 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: تئاتر باید به شکلی کار شود که مردم عادی آن را بینند.
پسندیده در ادامه اضافه کرد: باید بدانیم هدف اصلی کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و کشورهای غربی، ایران است می‌خواهند از این مرزها وارد ایران شوند و آن را تحت سلطه خویش درآورند لازم است جوانان جلوی این بازی سیاسی را بگیرند.آیا اگر به ما بگویند با اسلحه سرد در خیابان دفاع و مبارزه کن آیا این کار را انجام می‌دهیم این جوانان به خاطر اعتقادات با جانشان بازی می‌کنند.این مدافعین حرم آسایش را برای مردم به ارمغان می‌آورند.باید بدانیم وضعیت بد اقتصادی دامنگیر تمام کشورهاست آدماها اگر مهره‌های پازل و هویت و موقعیت خود را بشناسند.
وی تصریح کرد: این تئاتر با یک موسیقیه غربی شروع میشه که من خواستم در واقع به این اشاره کنم که اونا شروع کردن و پایان کار با یک موسیقی سنتی ایرانی با صدای سالار عقیلی به پایان میرسد که اینجا نیز به این اشاره کردم پایانش پیروزی از آن ماست.
شاگرد محمد رحمانیان، بهترین نویسنده ایران در سال 89 و دارای بهترین متن خیابانی راست یا دروغ در سال 92 ابراز کرد: من نمی‌توانم خودم را جای خانواده شهیدی بگذارم چون قدرتش را ندارم، اما پیام من به مردم عزیز این است که ما همینی که داریم رو مدیون شهدا هستیم و باید به شهدا و خانواده‌هاشون احترام بگذاریم.
پسندیده با اشاره به اینکه مخاطبان کار همه هستند، افزود: نمایش پذیرش روایت زندگی افرادی است که در لابی انتظار مطب دکتری منتظر پذیرش خود هستند.منشی دکتر پیرزنی را که انگار از قبل نوبت داشته است را به اتاق دکتر راهنمایی می‌کند، به محض ورود آن زن به اتاق دکتر سر و صدای مابقی بیماران را به همراه دارد.بیماران از منشی دلیل این کار رو می‌پرسند و منشی در جواب می‌گوید چون آن زن به خاطر به شهادت رسیدن پسرش در سوریه حال و روز خوبی ندارد و از قبل نوبت داشته او را به اتاق دکتر می‌فرستد‌.اما بیماران با بی اعتنایی به این موضوع و حرف‌های توهین‌آمیز به منشی و پیرزن آن دو را مورد حمله خودشان قرار می‌دهند.دکتر بعد از تجویز دارو و دوا بیماران را به روزهای بعد فرا می‌خواند که از بهبودی حال آنها با خبر شود. بیماران بعد از دوره دو روزه درمان خود به محض ورود به مطب یکی یکی کور می‌شوند و به خاطر این کوری نمی‌توانند از مطب خارج شوند.در آنجا اتفاقاتی می‌افتد که بیماران بعد از روبه رو شدن دوباره با پیرزن و طلب بخشش روشنایی چشمان خود را دوباره بدست می‌آورند.
وی در ادامه اضافه کرد: بنده این متن را برای جشنواره مذهبی خمسه تهران نوشته و در آنجا مشغول با بازیگران تهران از جمله رها  آرشید، علی  خونساری، قاسم  خلج، فهمیه  گردان، ژوبین  ضیغمی، علی برخزی، نادیا  باوند و زهرا  هاشمی تمرین بودم اما به علت مشکلات شخصی که برای خودم پیش آمد تصمیم گرفتم که یاسوج کارش کنم.
صاحب جایزه بهترین بازیگر جشنواره ماه در تهران در سال 90 محمد بختیاری نجفی، محمدجواد شعبانی،کامیار کهوایی، مجید ناجی، ساغر نعمتی، راضیه زارع مؤیدی، لیلا خسروی، فرشته صدیقی‌نژاد و فاطمه قنبرپور را به عنوان منشی صحنه ذکر کرد.
وی ضمن تشکر از محمد پیرسبزی، رییس انجمن سینمایی ارشاد اسلامی یاسوج تمرین این نمایش را روزهای فرد ساعت 17 تا 20 عصر برشمرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن