ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12901
  • ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۷:۰۴
  • 198 بازدید
  • ارسال توسط :
آیین بزرگداشت شهید سیاح‌طاهری برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت شهید سیاح‌طاهری برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از آبادان، نخستین سالگرد عروج شهید سعید سیاح‌طاهری در آبادان برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور مردم، مسؤولان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های معزز شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، همچنین خانواده آن شهید بزرگوار، روز پنجشنبه 23 دی‌ماه از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از آبادان، نخستین سالگرد عروج شهید سعید سیاح‌طاهری در آبادان برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور مردم، مسؤولان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، خانواده‌های معزز شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، همچنین خانواده آن شهید بزرگوار، روز پنجشنبه 23 دی‌ماه از ساعت 19 در سینما نفت آبادان برگزار خواهد شد.

به دلیل هم‌زمانی این مراسم با یادواره شهدای منطقه سده آبادان، آئین گرامیداشت این یادواره نیز در در همین زمان و مکان صورت خواهد پذیرفت.

شهید سیاح‌طاهری پس از تشکیل بسیج به فرمان امام (ره)، در زمان فرماندهی «شهید حمید قبادی‌نیا» در سال 58 به عضویت بسیج آبادان در آمد و در آغاز جنگ تحمیلی، بسیجی‌وار دوشادوش سایر مدافعان شهر، از آبادان دفاع کرد. 

وی در سال 60 به عضویت سپاه آبادان در آمد و پس از شهادت قبادی‌نیا، فرماندهی سپاه آبادان را در آن دوران سخت عهده‌دار شد و در آذر ماه سال 60 نیز طی یک عملیاتی مجروح شد و یکی از انگشتان دستش را از دست داد، چندی بعد دوباره به جبهه آبادان بازگشت و همواره پر تلاش و در اغلب عملیات‌ها حضور مستمر داشت تا اینکه در پنجم آذرماه سال 65 در خلال عملیات کربلای 5، دچار مجروحیت شدیدی شد که منجر به از دست دادن چشم راست و شنوایی گوش چپ شد، همچنین عصب دست چپ شهید سیاح طاهری نیز در این عملیات منقطع شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، حاج سعید سیاح‌طاهری صبحگاه 23 دی‌ماه جاری در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به دست تروریست‌های تکفیری به مقام شهادت نائل آمد، وی نخستین شهید مدافع حرم شهر آبادان محسوب می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن