ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید
  • شناسه : 12923
  • ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۷:۱۹
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
اگر شهدای مدافع حرم نبودند محور مقاومتی در سوریه باقی نمی ماند/ به جای این که با پوستر معرفی شوید قلب ها را فتح کنید

اگر شهدای مدافع حرم نبودند محور مقاومتی در سوریه باقی نمی ماند/ به جای این که با پوستر معرفی شوید قلب ها را فتح کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، سردار نوراللهی مشاورعالی دانشگاه امام حسین (ع) عصر امروز( دوشنبه) در مراسم اولین سالگرد پاسدار مدافع حرم شهید جاویدالاثرعباس آسمیه ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) و ارتحال یار دیرین انقلاب حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، سردار نوراللهی مشاورعالی دانشگاه امام حسین (ع) عصر امروز( دوشنبه) در مراسم اولین سالگرد پاسدار مدافع حرم شهید جاویدالاثرعباس آسمیه ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) و ارتحال یار دیرین انقلاب حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و با درود بر ارواح طیبه شهدا گفت: ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و ۱۰۰۰ شهید مدافع حرم به تعبیر امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب مانند ستاره ای فتح الظفر بر تارک تاریخ  تا نسل صور می درخشند.

وی درادامه افرزود:شاید بعضی ها براین باور باشند که برگزاری مراسم بزرگداشت تنها برای ادای احترام به شهدا باشد اما این تنها شکل قضیه است برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا تذکر و یادآوری برای کسانی است که باید دراین مسیرطی طریق کنند.

مشاور عالی دانشگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: شهدایی که در اوج غربت و مظلومیت در نقاط گمنامی به شهادت می رسند برای این است که بدانیم و عمل کنیم اگرچه دانستن مهم است اما عمل کردن  مهم تر است و باید یاد آوری کنیم این امر، امری حیاتی است.

این روزها باید گرامی داشته شود ،شخصیت هایی که این روزبه آن اختصاص یافته حرف ها برای گفتن دارند و آیینه هایی هستند که زیبایی ها، حقایق و حسنات را به تصویر می کشند و عباس آسمیه یکی از آن مجاهدان و فداکاران است.

وی هدف از این گردهمایی را صحبت کردن از شهد شیرین شهادت و جهاد بیان کرد وگفت: نسل جوان انتخابگر ما بداند که قوه ی پیش برنده وعاقل تعیین کننده دراین حوزه بسیار حائز اهمیت است باید بدانیم بشنویم و عمل نماییم

این مقام مسئول درادامه با اشاره بر عمر کوتاه شهید عباس آسمیه وبرخورداری از مفاهیم ومضامین بالای انسانیت گفت: چطور می شود کسی که ۲۶ بهار را تجربه کرده است قله نشین قلبها شود؟ چطورمی شود انسانی که عمر کمی دارد عرض و عمق زندگی این اندازه الگو وعبرت آموز  شود؟ عباراتی که از فرماندهان و همرزمان وی شنیده ایم ان قدر از ظرفیت بالا، مضامین ومفاهیم بالا برخوردار است که جای تعجب دارد.

وی در ادامه افزود: یک سال از عروج و شهادت این انسان وارسته می گذرد اما هم رزم او با شنیدن نام او اشک دیدگانش بر پهنای صورت می نشیند این نکته ظریف همان حلقه ی مفقوده که در بعضی از فضاها امروز قربانی و فدا می شود و جایگرینی بدلی جای آن را می گیرد و آن مکتب اسلام است.

شهید عباس آسمیه درس عشق فرا گرفت و درمکتب عاشقی تلمذ کرد، این مکتب عشق است و مدرس آن خدای سخن علی(ع) است که یاد می دهد در حلب چگونه ظاهر شود، در پیشگاه پدر و مادر چکونه باشد و درمحله چگونه باشد.

سردار نوراللهی خطاب به جوانان امروزی گفت: جوان امروزی که به دنبال الگو هستید و می خواهید عباس اسمیه باشید این یک امر دست یافتنی است و عزم و اراده و جهد و تلاش می خواهد که این گونه باشید و به جای این که با پوستر معرفی شوید و در تریبون و تلویریون تبلیغ شوید قلب هارا فتح کنید.

اگر می بینید امروز با شنیدن اسم عباس اسمیه اشکها در چشم هم رزمانش حلقه میزند به این علت است  که قلب ها را فتح کرده است باپول باد آورده و خود را تبلیغ نکرد و تابلو و پوستر و آگهی ها او را تبلیغ نکرد بلکه عمل شایسته او را در جایگاه رفیع قرار داده است.

وی درادامه اظهار داشت :همانطور که حضرت علی (ع) می فرماید با مردم به گونه ای مراوده و معاشرت داشته باشید که اگر ازاین دنیا رفتید برایتان گریان شوند و اشک بریزند و اگر ماندید مشتاق دیدارتان باشند و شهید اسمیه این راه را انتخاب کرد که مایه ی عزت ومباهات خانواده ، هم محلی،هم شهری و هم قطار و هم رزم اش شد .

اگر هزاران شهید ایرانی،عراقی، لبنانی،پاکستانی ،افغانی نبود امروز در سوریه محورمقاومت باقی نمی ماند و استکبار در مقابل این عظمت کرنش نمی کرد.

مشاور عالی دانشگاه امام حسین (ع) در پایان خاطر نشان کرد: این مسیری بود که امام آن را ترسیم کرد و مجاهدین این راه همه از یک قماش هستند، وقتی عبارات شهید احمد کاظمی مالک اشتر پیرمقام معظم رهبری را با عبارات وصیت نامه عبای اسمیه مقایسه کردم هردو از یک جنس هستند ،اگر رهبر معظم انقلاب می گوید جوانان امروزی از جوانان دیروز چیزی کم ندارند این حرف مبالغه و غلو نیست،چرا امروز در فضای مجازی می گویند جوانان امروزی رنگ باخته اند و رهبر را تنها می گذارند اگر میدان فراهم شود جوان امروز وارد عرصه می شود.

 امروز چون در برابررهروان راه ولایت محکم و استوار و با اراده هستید دشمن جزع و فزع می کند هرچه دشمن فریاد می کشد ما شادتر می شویم و دراین راه میمانیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن