ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13500
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۴۹
  • 264 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم در صحنه‌اند تا به سرنوشت خوارج گرفتار نشوند/ پیام شهدا اطاعت از ولایت و بصیرت‌افزایی است

مدافعان حرم در صحنه‌اند تا به سرنوشت خوارج گرفتار نشوند/ پیام شهدا اطاعت از ولایت و بصیرت‌افزایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی صلاحی، فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون جبهۀ مقاومت در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار صبح بردسکن، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهۀ فجر  با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست حول محور دفاع از حرم حضرت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار علی صلاحی، فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون جبهۀ مقاومت در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار صبح بردسکن، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهۀ فجر  با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست حول محور دفاع از حرم حضرت زینب (س)، اظهار داشت: جوانان ما نیاز به الگو دارند، نباید آنچنان به شهدا وو رزمنده‌هایمان تقدس بدهیم که این جوان ما با خودش بگوید ما که شهید کاوه نمی‌شویم، ما که شهید همت نمی‌شویم.

صلاحی گفت: جوانها می‌خواهند یکی از شهدای ما را برای خودشان الگو قرار بدهند، آیا این شهید ما این شهدای ما از آسمان آمده بودند؟! آیا تقدسی بودند؟! البته که اینگونه نبودند؛ امروز جوانان ما هم می توانند مثل شهید باکری‌ها شوند.

وی بیان داشت: بهشتی شدن کار سختی نیست؛ شهید باکری شدن کار سختی نیست؛ شهدا تنها با خدا معامله کردند و تنها برای خدا نیتها را خالص کردند، البته ظرف هم مهم است که مردم و جامعه هستند.

فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون ابراز کرد: مهم است که مردم ما چطور بودند و الان باید چگونه باشند؛ در هشت سال دفاع مقدس فرمانده‌هان ما خودشان در خط مقدم بودند که به رزمنده‌ها می‌گفتند بیایند به جبهه، نه از پشت بی‌سم و نه از پشت جبهه چرا که مرد عمل بودند و مردم هم مدافع رزمندگان و پشتیبان جبهه‌ها.

وی گفت: رهبری و عشق به ولایت هم تأثیر خودش را در جوانان ما گذاشته بود، اما اینکه چرا آنموقع جوانان ما به جبهه‌ها رفتند؛ ایران ما ایران بزرگی بود هر وقت هر جنگی می‌شد بک بخشی از کشور ما تسلیم دشمن شد، تنها و تنها به شهادت تاریخ، تنها جنگی که یک متر از خاک ما در اختیار دشمن قرار نگرفت همین جنگ دفاع مقدس بود که  هشت سال به طول انجامید.

صلاحی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی خاکمان به خطر افتاده بود، دینمان به خطر افتاده بود، ناموسمان به خطر افتاده بود، بدترین تحریم‌ها را داشتیم، حتی سیم خاردار به ما ندادند اما به حول و قوۀ الهی و با پیروی از ولایت فقیه و ارادۀ ملت هرگز تسلیم دشمن نشدیم.

وی بیان داشت: بعضی وقتها دلمان می‌گرفت به ما می‌گفتند جنگ‌طلب! برای پول رفتید! برای مقام رفتید! می‌گفتند چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادید؟! پاسخ این است که جنگ تمام نشده بود، دشمن حملات خودش را داشت و باید از دین و ناموسمان دفاع می‌کردیم؛ خاکمان، دینمان، ناموسمان به خطر افتاده بود و مورد تجاوز قرار گرفته بود و ما رفتیم دفاع کردیم.

فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون گفت: الان چه اتفاقی دارد می‌افتد، آقایی می‌آید سر کلاس درس و به دانش‌آموزان و دانشجویان خود می‌گوید من هم 20 ماه جبهه دارم، من هم رزمندۀ دوران دفاع مقدس هستم اما نمی‌گوید مبتلا به کدام یک از جملات شهید باکری شده است و متأسفانه می‌گوید در جبهۀ سوریه دین نیست، اسلام نیست!

وی اذعان کرد: جملۀ شهید باکری است که گفت: دعا کنید تا جنگ است شهید بشوید بعد از جنگ، ما رزمنده‌ها به سه دسته تقسیم می‌شویم، گروهی از گذشتۀ خود پشیمان و نادم خواهیم بود، گروهی هم بی‌تفاوت و گروهی هم شاید اندک بر سر اعتقادمان باقی خواهیم ماند و دق خواهیم کرد و الان رزمنده‌هایمان به سه دسته تقسم شده‌اند.

صلاحی گفت: به عنوان یک رزمنده می‌گویم آنچه در سوریه دارد اتفاق می‌افتد نبرد بین دو ایدئولوژی است؛ به سوریه که می‌رویم به دفاع از ایدئولوژی‌مان می‌رویم، از 55 روستای علوی‌نشین سوریه پنج روستا به دست داعش افتاده بود، جون شیعه بودند گفتند همه را قتل عام کنید حتی گربه را هم زنده نگذارید و با افتخار هم کشتند، ایدئولوژی داعش این است.

وی بیان کرد: تکرار تاریخ است؛ در جنگ صفین سپاه معاویه وقتی دیدند شکستشان حتمی است به مکر عمروعاص قرآن‌ها را بر سر نیزه‌ها کردند و اعلام مسلمانی و هر چقدر که امام علی (ع) فریاد زد که قرآن ناطق من هستم جنگ را ادامه دهید اما خوارج بی‌بصیرت گوش ندادند.

صلاحی ابراز کرد: ستاد فرماندهی جنگ سوریه، در اروپا است در آمریکا است و قصد و هدفشان هم شکست هلال شیعه است؛ آنها خودشان می‌گویند ما دو دشمن داریم دشمن قریب و دشمن دور، دشمن  نزدیک ما شیعه است و دشمن بعید ما یهود است.

وی بیان داشت: ما در سوریه به جنگ کسانی می‌رویم که دشمن شیعه اند و سرزمین و رنگ نمی‌شناسد؛ به جنگ کسانی می‌رویم که مدافع اسلام آمریکایی‌اند، آنها معتقدند که ایران ام‌القرای جهان اسلام است و مسلم، تنها هدفشان سوریه نیست چرا که ایدئولوژی ما شیعه است اما داعش آن را منحرف می‌داند.

فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون در ادامۀ گفت‌ و گو با اشاره به نقش مهم ولایت گفت: پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور ‌می‌دهد زبده‌ترین مترجمان فارسی را بیاورند که تمامی صحبتهای مقام معظم رهبری را ترجمه کنند، پوتین می‌گوید ایران رهبری دارد که تمام صحبتهایش کارشناسی شده است و متأسفانه ما قدر نمی‌دانیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: اگر نبودند مدافعان حرم، الان امنیت نداشتیم باید با داعش در کشور خودمان می‌جنگیدیم، اصولگرا یا اصلاح‌طلب برای داعش فرقی نمی‌کند، آنها زن و مرد و  کوچک و بزرگ را می‌کشند و افتخار هم می‌کنند و این پاسخ کسانی است که می‌گویند جنگ سوریه اعتقادی نیست، می‌گویند جنگ سیاسی و سرزمینی است!

صلاحی گفت: تا قبل از دفاع حرم معتقد بودم که جوانهای هشت سال دفاع مقدس تکرار نشدنی هستند اما امروز به این باور رسیدم که جوانان امروز ما اگر مردتر از بچه‌های جوان هشت سال دفاع مقدس نجنگند کم نمی‌آورند؛ اینگونه است که به ملت ایران افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع از اسلام بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب امام خمینی (ره) فرمودند: زنها همچنان در صحنه باشند و تفاوت انقلاب ما با انقلاب مشروطیت همین است و امروز همۀ ما اعم از زن و مرد به پیروی از ولایت فقیه موظفیم که پیام شهدا را به جوانانمان یادآوری کنیم.

فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون با بیان اینکه پیام شهدای ما این است که خواهرم حجاب تو کوبنده‌تر از خون من است گفت: وصیت‌نامۀ شهدا را بخوانیم، تمامی شهدای ما در هر سن و سالی، بدون استثناء سفارش کردند که پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

وی ابراز کرد: وصیت و سفارش شهدایمان است که  قدر ولایت را بدانیم؛ پشتیبان مقام معظم رهبری باشیم؛ اگر امروز ایشان را تنها بگذاریم اگر امروز به حرف ایشان گوش نکنیم، به حرف قرآن ناطق گوش نکنیم به همان بلای خوارج گرفتار می‌شویم.

صلاحی با تأکید بر برگزاری یادوارۀ شهدا بیان داشت: جوانان نسل سوم انقلاب دنبال الگو هستند و از ما می‌پرسند که شهید کاوه چگونه شخصیتی بود؟ شهید مغنیه که بود؟ یادواره‌های شهدا این فرصت را فراهم می‌کند که جوانان ما پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پیام شهدای ما در این یادواره‌ها به نسل امرور و دیرور رسانده می‌شود و پیامشان این است که پیرو و پشتیبان ولایت باشیم منتها نه به این معنی که جلوتر از مقام معظم رهبری و یا پا به پای ایشان باشیم بلکه پیروی از ولایت، به معنای جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت کردن نیست و حتی برابر حرکت کردن هم نیست؛ تابع و مطیع ولایت یعنی پشت سر رهبر و پا جای پای رهبر گذاشتن است و این پیام شهدا است.

فرمانده تیپ عمار لشکر فاطمیون در پاسخ به تعداد شهدای مدافع حرم در خراسان رضوی بیان کرد: شهدای ایرانی ما زیاد نیستند؛ آمار شهدای فاطمیون بیشتر است البته تا قبل از ماجرای خان طومان در سوریه تقریبا شهدای خراسان رضوی جلوتر بود اما بعد از این ماجرا شهدای مدافع حرم مازندران بیشتر است ضمن اینکه مقام معظم رهبری هم بر انجام وظیفۀ مستشاری تأکید دارند و بعضی جاها را اجازه نمی‌دهند.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری ویژگی منحصر به فردی که دارند حتی در کلام هم نمی‌خواهند که حرف و عملشان دو تا بشود اینکه می‌گویند در سوریه مستشار داریم در نیتشان هم مستشاری است برای همین هم وقتی در حوزۀ عمل قرار می‌گیریم تا حدودهایی را هم حرام اعلام می‌کنند و نباید بیشتر از آن حد جلوتر برویم و برای همین تعداد شهدایمان زیاد نیست.

وی افزود: به پیروی از ولایت فقیه بیشتر کار ما در سوریه مستشاری و راهنمایی است در ماجرای خان طومان هم که تعدادی از بچه‌های مازندران شهید شدند ناخواسته بود چرا که آتش‌بس بود اما دشمن یکباره عملیات کرد و تعدادی از نیروهای ما به شهادت رسیدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن