ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13528
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
  • 1030 بازدید
  • ارسال توسط :
نقاشی از شهیدی که غرور آمریکایی‌ها را شکست/شب‌زنده‌داری برای آماده کردن هدیه ویژه مادر شهید زین‌الدین

نقاشی از شهیدی که غرور آمریکایی‌ها را شکست/شب‌زنده‌داری برای آماده کردن هدیه ویژه مادر شهید زین‌الدین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «محمدعلی نادری» هنرمند 24 ساله برازجانی است که روزهای آخر خدمت مقدس سربازی را پشت سر می‌گذراند. سال 90 در رشته علوم تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پذیرفته و با مدرک کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. نادری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «محمدعلی نادری» هنرمند 24 ساله برازجانی است که روزهای آخر خدمت مقدس سربازی را پشت سر می‌گذراند. سال 90 در رشته علوم تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پذیرفته و با مدرک کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

نادری فعالیت های هنری خود را از همان دوران کودکی شروع کرده که در سال اول دبیرستان مقام اول شهرستان را در مسابقه نقاشی نوجوانان را به دست آورد. وی فعالیت هنری خود را زیر نظر اساتیدی همچون محمدرضا کوهکن، علی‌رضا رهسپار و به طور جدی زیر نظر استاد علی بحرینی شروع کرد.

آثار این هنرمند جوان در نمایشگاه‌‌های گروهی و انفرادی به نمایش درآمد که در یکی از نمایشگاه‌ها طراحی و نقاشی از پرتره 17 شهید را ارائه کرد.


شهید «حسین خرازی»

 

طرح‌های این هنرمند جوان خیلی ساده و صمیمی اما در عین حال توانمند اجرا شده‌اند؛ چهره شهدا بسیار بی پیرایه کار شده‌اند به همین دلیل خیلی سریع با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

در بین پرتره‌های شهدا از این هنرمند نسل سومی، پرتره‌ای از شهید «نادر مهدوی» دیده می‌شود؛ کسی که غرور آمریکایی‌ها را در خلیج فارس شکست.


شهید «نادر مهدوی»

 

* مسیری که با نقاشی شهدا گره خورد

محمدعلی نادری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس درباره ورود به عرصه هنر در حین تحصیل در یکی از رشته علوم پزشکی، اظهار داشت: ما در استان بوشهر مراسم سنتی ویژه‌ای را برای ایام محرم و صفر برگزار می‌کنیم. سال 90 نمایشگاهی از محرم برگزار شد؛ من هم احساس کردم می‌توانم عقایدم را در نقاشی نشان دهم. بنابراین مسیر مشخصی که همان طراحی درباره شهدا است را انتخاب کردم.

نادری بیان داشت: در ابتدا مجموعه‌ای از پرتره 17 شهید پایگاه بسیج محله‌مان با عنوان «17 فاتح» را به صورت طراحی با ذغال کار کردم؛ این کار پربرکتی بود؛ سال 94 این کارها در نمایشگاه انفرادی ارائه شد؛ از دیگر کارهایم نقاشی پرتره شهید همت، شهید نادر مهدوی و شهید خرازی بود.

شهید «محمدحسین کریمی»

* شب‌زنده‌داری برای آماده کردن هدیه ویژه مادر شهید زین‌الدین 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بنری از حضور مادر شهید زین‌الدین را در خیابان دیدم و یکباره به ذهنم رسید که چنین موقعیتی دست‌نیافتنی است که مادر شهید زین‌الدین به بوشهر بیاید؛ به همین خاطر از شب تا صبح بیدار ماندم و پرتره شهید زین‌الدین را آماده کردم. بعد آن پرتره در مراسم به وی هدیه دادم. مادر شهید زین‌الدین مرا خیلی دعا کرد؛ از این موضوع خیلی خوشحالم که تابلویی که از شهید زین‌الدین کشیده‌ام و امروز در خانه مادرش است.


شهید «مهدی زین‌الدین»

 

* اولین نقاشی از شهید مدافع حرم تبریزی 

این نقاش جوان یادآور شد: از دیگر کارهایی که انجام دادم، نقاشی از پرتره شهدای مدافع حرم بوده؛ اولین کارم به پرتره‌ای شهید «وحید نومی گلزار» اختصاص داشت؛ شهیدی که در عاشورای سال گذشته به شهادت رسید؛ البته زمانی که درباره شهید کار می‌کردم نمی‌دانستم اهل کجاست اما این تصویر را آماده کردم و رویداد هنری تبریز شرکت دادم؛ مراسمی که در آن خانواده شهید نومی هم حضور داشتند و از دیدن این کار خوشحال شدند.

وی ادامه داد: البته در بوشهر هم شهید مدافع حرم داریم که هنوز عکس با کیفیتی از این شهید پیدا نکردم که پرتره‌شان را طراحی کنم.


شهید «محمود کوهکن»

 

* می‌خواهم عقایدم را با زبان هنر بیان کنم

نادری اظهار داشت: من علاوه بر تحصیل در رشته علوم پزشکی وارد بحث هنر شدم چون ورود به هنر می‌تواند حتی اضطراب‌ها را کاهش دهد. از طرفی دیگر ما از طریق زبان هنر می‌توانیم عقایدمان را نشر دهیم؛ زبان هنر، زبان مشترکی است و سایر اقوام نیز می‌توانند آن را درک کنند.


شهید «محمد رضایی»

 

وی افزود: به عنوان مثال من و خیلی از مردم با نقاشی عصر عاشورای استاد فرشچیان توانستیم ارتباط برقرار کنم و بدون اینکه استاد کلامی صحبت کند. در ادامه کارهایی از حسن روح‌الامین را می‌بینیم که با این آثار خیلی‌ها را با وقایع عاشورا آشنا کرد. حتی کارهایش در خارج از کشور نیز به نمایش گذاشته شد. یکی دیگر از کارهای تاثیرگذار در حوزه تجسمی عکس معروف از شهید حاج‌ امینی است که به زیبایی رشادت‌ها و مظلومیت رزمندگان را در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد و بنابراین من هم می‌توانم با زبان هنر عقایدم را نشر دهم.


شهید «سید عبدالله بیژنی»

 

این هنرمند جوان درباره ادامه فعالیت در این عرصه هنری با موضوع خاص شهدا، خاطرنشان کرد: نقاشی پرتره جزو هنر پایه محسوب می‌شود که بعد از این وارد رنگ روغن خواهم شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن