ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13615
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۵:۰۴
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
خدمتی بی‌منت به مردم و کمک به مدافعان حرم

خدمتی بی‌منت به مردم و کمک به مدافعان حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا( از خراسان رضوی، قدمی در نمایشگاه مشهدِ دوست‌داشتنی که می‌زنیم با چهره‌هایی آشنا می‌شویم که اگر در صف نانوایی و ایستگاه اتوبوس آن‌ها را می‌دیدیم، هیچ توجهی به آن‌ها نداشتیم اما امروز متوجه شدیم که این‌ها از قهرمانان مردمی ما هستند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا( از خراسان رضوی، قدمی در نمایشگاه مشهدِ دوست‌داشتنی که می‌زنیم با چهره‌هایی آشنا می‌شویم که اگر در صف نانوایی و ایستگاه اتوبوس آن‌ها را می‌دیدیم، هیچ توجهی به آن‌ها نداشتیم اما امروز متوجه شدیم که این‌ها از قهرمانان مردمی ما هستند که اگر مدل افتخارشان پررنگ‌تر از مدال افتخار قهرمانان ملی و بین‌المللی نباشد، کمرنگ‌تر نیست.
دقایقی با قهرمانان مردمی مشهد//مشهد انقلابی قهرمانان گمنام زیادی دارد
خدمت بی‌منت برای شادی امام راحل
فاطمه محمدی، بانویی است که صورتش کنار تنور گداخته شده و خدمتی بی‌منت را به شهروندان مشهدی ارائه می‌کند؛ وی در ایستگاه‌های استقبال از زائران در دهه آخر صفر از میهمان امام رضا(ع) با نان گرم پذیرایی می‌کرد. کنار او می‌نشینم، مرا دعوت به خوردن لقمه‌ای نان گرم می‌کند، در پاسخ به سؤالم که چرا به اینجا آمده است، بیان کرد :در دهه فجر برای شادی روح شهدای انقلاب و امام خمینی(ره) با این نان گرم از مردم پذیرایی کرده و خستگی را از تن شهروندانم دور کنم.
این بانوی مشهدی که خود را مدیون امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و آرامش امروز فرزندانش را مدیون ایثار علمای دین بیان می‌کند، گفت: برای مجالس عروسی و یا عزای هم‌محله‌ای‌های خود به رایگان نان می‌پزم.
وی ابراز کرد: نان رایگان می‌پزم تا نشان دهم در شادی و غم همشهریانم سهیم هستم و امروز نیز با هر نانی که به تنور می‌زنم از خداوند سلامتی و فرج امام زمان(عج) و پیروزی هر چه بیشتر اسلام را می‌خواهم.
دقایقی با قهرمانان مردمی مشهد//مشهد انقلابی قهرمانان گمنام زیادی دارد
بانوی خدمتگزار به رزمندگان مدافع حرم
در گوشه‌ای دیگر از نمایشگاه جمعی از بانوان با قرائت صلوات بر حضرت محمد(ص) و اهل‌بیت پاک و مطهرش، دیگ آشی را برپا کردند، که در کنار دیگ بر روی کاغذی نوشته‌اند، عواید مالی این غذا برای رزمندگان مدافع حرم فرستاده می‌شود. فعالیت‌های این بانوان در قالب کانون حضرت معصومه(س) حسینیه امیرالمؤمنین(ع) خلاصه می‌شود، فاطمه علی‌جانی، مدیر کانون از نیت خیرخواهانه این بانوان اینگونه برایمان اینگونه گفت: شب اول، بانوی خیری هزینه طبخ آش را بر عهده گرفت و از شب‌های بعد، هزینه اول را برمی‌داریم تا دوباره دیگ آش برپا شود و مابقی دریافتی را برای مدافعان حرم خشکبار و لباس گرم می‌خریم.
وی با بیان اینکه تهیه شال و کلاه گرم برای رزمندگان از دیگر فعالیت‌های این کانون است، عنوان کرد: بانوان در این کانون به نحوی فعالیت می‌کنند که انگار فرزند خودشان در جبهه جنگ هستند و در واقع از دل و جان خود برای این کار هزینه می‌کنند.
علی‌جانی و بانوان دیگر با صلوات بر نبی مکرم اسلام(ص( به شهروندان حاضر در نمایشگاه آش را می‌فروشند تا هم همشهریانشان گرم و هم دل امام زمان(عج) از این حرکت مردمی خشنود شود.
دقایقی با قهرمانان مردمی مشهد//مشهد انقلابی قهرمانان گمنام زیادی دارد
قهرمانان بین‌المللی که معلولیت باعث محدودیتشان نشد
حسن و حسین نصرتی، قهرمانان کشتی آزاد کشورمان هستند که با وجود محدودیت‌های فراوان برای ایران افتخارآفرینی می‌کنند، آن‌ها همراه با پدر و مادرشان در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، این دو جوان 20 ساله مشهدی که با وجود استفاده از سمعک هنوز هم نمی‌توانند اصوات را به خوبی بشنوند، با توکل بر خدا و تلاش مداوم توانستند در کشتی آزاد بارها و بارها هنرنمایی کنند.
کنار علی نصرتی، پدر این قهرمان ملی می‌نشینم، وی از سختی‌ها و مرارت‌هایی که فرزندانش برای قهرمانی تحمل کردند، گفت و بیان کرد: تاکنون فقط از بهزیستی دو سمعک به آن‌ها اهدا شده و مابقی توفیقات فقط به لطف خدا و به دلیل زحمات فرزندانش بوده است.
حسین نصرتی با کمک مادرش چند کلامی با من صحبت می‌کند و پیامی برای سایر ناشنوایان یا معلولان حسی حرکتی دارد، او به آسمان اشاره می‌کند و می‌گوید :فقط خدا…، فقط از خدا بخواهند تا موفق شوند.
دقایقی با قهرمانان مردمی مشهد//مشهد انقلابی قهرمانان گمنام زیادی دارد

همسران شهدای فاطمی نیز در غرفه مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، این حرکت بانوان رزمنده و شهدای مدافع حرم، خاطرات زمان جنگ را یادآوری می‌کند که بانوان در پشت جبهه با تهیه لباس گرم برای رزمندگان سعی می‌کردند به آن‌ها روحیه دهند.

دقایقی با قهرمانان مردمی مشهد//مشهد انقلابی قهرمانان گمنام زیادی دارد

جمعی از بانوان افغانی پرچم حرم حضرت زینب(س) را با خود به همراه آورده‌اند تا در سایه این بانوی با استقامت، درس ایستادگی و صبر بگیرند و همسرانشان را برای جنگ با داعش  آماده کنند، صلابت در رفتار و گفتار این بانوان نشان از استقامت آن‌ها داشت.
با یکی از بانوان وارد گفت‌وگو می‌شوم، از حال و هوای خدمت‌رسانی به خانواده رزمندگان برایم اینگونه گفت: همیشه از احوال خانواده شهدای فاطمیون جویا می‌شویم و اگر گرفتاری داشته باشند، با کمک خیّران این مشکل را حل می‌کنیم، چراکه آرامش امروز ما به خاطر ایثار همسران و فرزندان آنان است.
دقایقی با قهرمانان مردمی مشهد//مشهد انقلابی قهرمانان گمنام زیادی دارد
در بخش دیگری از نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی، هنرها و صنایع‌دستی بیماران مرکز نگهداری و توان‌بخشی بیماران مزمن روانی توس به نمایش در‌آمده بود که در واقع این افراد قهرمان زندگی خود هستند و با وجود شرایط روحی نا‌مناسب، هنرهایی را خلق کرده‌اند که شاید در توان یک فرد سالم نیست و این‌ها فقط به برکت توکل به ائمه معصومین(ع) محقق شده است.
نجمه ابراهیمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن