ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13768
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۶:۰۶
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :

شهیدان، درس زندگی را خوب معنا کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت، از اساتید حوزه علمیه خراسان در مراسم وداعی که با شهیدان مدافع حرم، سیدکریم حسینی و محمدحسن غلامی، شامگاه 22 بهمن‌ماه در موقوفه حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: وقتی عواطف انسان در کنار شهید تحریک می‌شود، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت، از اساتید حوزه علمیه خراسان در مراسم وداعی که با شهیدان مدافع حرم، سیدکریم حسینی و محمدحسن غلامی، شامگاه 22 بهمن‌ماه در موقوفه حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: وقتی عواطف انسان در کنار شهید تحریک می‌شود، چقدر خوب است که کمی به راهی که شهید طی کرده است، نیز بیندیشد.
حجت‌الاسلام نظافت با بیان اینکه انسان، موجود بی‌قراری است که با عیش و نوش آرام نمی‌گیرد، بیان کرد: یکی از درس‌هایی که شهدا از حضرت زهرا(س) گرفتند، درس زندگی بود، البته این را هم باید دانست که زندگی، فقط عیش و نوش نیست.
وی ضمن اشاره به اینکه خداوند در قرآن گفته است انسان با رسیدن به خدا آرام می‌گیرد، بیان کرد: دنیا گذرگاه است نه قرارگاه و شهید به این معرفت دست پیدا کرده است و آنقدر عظمت داشته که او را بی‌قرار خود کرده‌ است.
این  استاد حوزه ادامه داد: حقیقت زندگی این است که همه انسان‌ها با مرگ دیر یا زود به سمت خدا حرکت می‌کنند؛ اگر آمادگی نداشته باشند، با ذلت از دنیا خواهند رفت، این در حالی است که شهید با عزت عروج می‌کند.
حجت‌الاسلام نظافت که در جمع خانواده شهدا و جمعی از مردم صحبت می‌کرد، با عنوان این مطلب که دنیا جای معامله است، متذکر شد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «که ای انسان تو سرمایه‌ات یعنی عمر خویش را با چه کسی می‌خواهی، معامله کنی؟» و شهید در این معامله سرش کلاه نرفته و خدا را برای معامله انتخاب کرده است، پس مبادا خود را ارزان بفروشیم.
وی در همین راستا تشریح کرد: شهیدان درس زندگی را با تأسی به حضرت زهرا(س) خوب معنا کردند و به ما هم می گویند که حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو انتخاب کنیم.
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در بخش دیگری از سخنانش این طور اضافه کرد: حضرت زهرا(س) برای زن و مرد مؤمن الگو است، همانطور که وقتی خداوند در قرآن می‌خواهد زن برگزیده‌ای مثل آسیه را معرفی کند، به همه مؤمنان اشاره می‌کند.
حجت‌الاسلام نظافت خطاب به جمعیت حاضر در مراسم وداع با شهیدان مدافع حرم گفت: شهدا را واسطه قرار دهیم و از زهرای مرضیه(س) بخواهند، به ما بفهمانند که حقیقت زندگی چیست و هدف آن چه بوده است؛ در قرآن آمده است: «ای انسان تو فکر کردی ما تو را بیهوده آفریدیم نه این گونه نیست».
وی با بیان اینکه باید این را بفهمیم که دنیا فرصتی برای رشد کردن است، اظهار کرد: اگر کسی در این دنیا رشد پیدا نکرده و به معرفت‌الله دست پیدا نکند، حیوان از دنیا رفته است و بهشت نیز جای انسان‌هایی است که استعدادهایشان رشد پیدا کرده باشد.
این استاد حوزه با توجه به اینکه حضرت زهرا(س) الگویی جامع هستند، تأکید کرد: غم زهرا(س)، غم اسلام و ولایت بود و چه مصیبتی بالاتر از اینکه نماز بخوانیم ولی از نمازخواندن لذت نبریم.
وی در پایان سخنانش گفت: همه مسلمانان، مدیون این شهیدان مدافع حرم هستند چرا که اگر این شهیدان و ارزش‌های اسلامی نبود، الان شرایط به‌ گونه‌ای دیگر بود؛ پس اگر عزت داریم مرهون این شهیدان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن